Test drive Volkswagen Golf GTE 245 PS DSG: Ένα GTI με… ευαισθησίες

Test drive Volkswagen Golf GTE 245 PS DSG: Ένα GTI με… ευαισθησίες

Test drive Volkswagen Golf GTE 245 PS DSG: Ένα GTI με… ευαισθησίες
Πόσο αυθεντικό παραμένει ένα GTI όταν δίπλα στον κινητήρα εσωτερικής καύσης πάρουν θέση ηλεκτρικό μοτέρ και μπαταρία;

Πίσω στο 2014 η Volkswagen είχε λανσάρει το πρώτο Golf GTE, μία σπορ έκδοση του δημοφιλούς hatchback με υβριδική τεχνολογία και μπαταρία που φορτίζεται από εξωτερική πηγή. Τότε η συνδυαστική ισχύς ήταν 204 ίπποι, η μέση κατανάλωση που ανακοίνωνε ο κατασκευαστής 1,5 λ/100 χλμ. και η ηλεκτρική αυτονομία (χωρίς δηλαδή συμμετοχή του 1.4 TSI κινητήρα) 50 χλμ. Η ροπή των 350 Nm περνούσε στους εμπρός τροχούς μέσω αυτόματου κιβωτίου DSG, η διαδικασία 0-100 χλμ/ώρα ολοκληρωνόταν σε 7,6 δευτερόλεπτα και η μέγιστη ταχύτητα ανερχόταν σε 217 χλμ/ώρα.

Τώρα, αρκετά χρόνια αργότερα, ένα εξηλεκτρισμένο σπορ αυτοκίνητο δεν ακούγεται κάτι το… εξωγήινο. Αφενός η τεχνολογία έχει εξελιχθεί και αφετέρου οι λάτρεις της δυναμικής οδήγησης αποδέχονται ευκολότερα την ανάγκη περιορισμού κατανάλωσης και ρύπων ακόμα και στις σπορ κατασκευές. Στην όγδοη γενιά του, το Golf είναι λοιπόν και πάλι διαθέσιμο σε έκδοση GTE, η οποία τοποθετείται δίπλα στην αυθεντική GTI. Και στη νεότερη παραλλαγή του το Golf GTE είναι προσθιοκίνητο και χρησιμοποιεί τον 1.4 TSI ισχύος 150 ίππων, όμως κάπου εδώ αρχίζουν οι διαφορές.

VW Golf GTE

O ηλεκτροκινητήρας αποδίδει πλέον 110 ίππους (έναντι 102 στο πρώτο GTE), με το νέο λογισμικό του υβριδικού συστήματος να επιτρέπει τη σημαντική αύξηση της συνδυαστικής ισχύος, στους 245 ίππους. Όσους δηλαδή αποδίδει και ο 2λιτρος TSI του Golf GTI. Παρά την περισσότερη δύναμη και την αυξημένη ροπή των 400 Nm, η αποδοτικότερη λειτουργία του υβριδικού συστήματος (με αυτόματο DSG 6 σχέσεων και πάλι) και η βελτιωμένη αεροδυναμική έχουν ως αποτέλεσμα η εργοστασιακή κατανάλωση να είναι χαμηλότερη (1,2 λίτρα ανά 100 χλμ).

Η Volkswagen τοποθέτησε κατά 50% μεγαλύτερη μπαταρία (από 8,7 στις 13 kW), η οποία εξασφαλίζει αυξημένη αυτονομία (περίπου 60 χλμ σε ταχύτητες έως 130 χλμ/ώρα) αλλά και συχνότερα την έξτρα ώθηση που ζητά ο οδηγός του GTE. Η επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα διαρκεί 6,7 δευτερόλεπτα, με την μέγιστη ταχύτητα να αγγίζει τα 225 χλμ/ώρα.

Κάτι από GTI, κάτι από e-Golf

Οι σχεδιαστές του GTE επιχείρησαν να συνδυάσουν αρμονικά στοιχεία από το GTI και λεπτομέρειες που παραπέμπουν σε ηλεκτρικό αυτοκίνητο, όπως το παλαιότερο e-Golf (πλέον δεν υπάρχει στη γκάμα της Volkswagen, καθώς έχει αντικατασταθεί από το ID.3). Μία μπλε λωρίδα διατρέχει το αυτοκίνητο πάνω από τα εμπρός LED φωτιστικά σώματα και τη λεπτή μάσκα, οι αποκλειστικής σχεδίασης τροχοί είναι διαμέτρου 17 (στάνταρ) ή 18 (προαιρετικοί) ιντσών και φιλοξενούν κόκκινες δαγκάνες, η πίσω αεροτομή, η κρυμμένη απόληξη της εξάτμισης, τα λογότυπα «GTE», χαρακτηρίζουν το υβριδικό Golf.

Στην καμπίνα των επιβατών δεν θα μπορούσε να απουσιάζει το κλασσικό μοτίβο με τις καρό επενδύσεις (σήμα κατατεθέν κάθε GTI). Τα σπορ καθίσματα παρέχουν καλή πλευρική στήριξη, ενώ αντί για συμβατικό επιλογέα ενός αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων υπάρχει στη βάση της κεντρικής κονσόλας ένας μικρός διακόπτης για την επιλογή «R», «N» ή «D/S».

VW Golf GTE

Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση και την ψηφιοποίηση επηρεάζει σαφώς το ταμπλό του Golf GTE, το οποίο είναι πλήρως ψηφιακό και με κορυφαίες δυνατότητες συνδεσιμότητας. Οι ενδείξεις στον πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών μπορούν να διαμορφωθούν ανάλογα με τα «θέλω» του οδηγού, ενώ η 10΄΄ του συστήματος πολυμέσων πέρα από τις συνηθισμένες πληροφορίες παρέχει αναλυτική ενημέρωση για τη λειτουργία του υβριδικού συστήματος.

Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει από την οθόνη (ή από το κουμπί Mode λίγο πιο κάτω στην κονσόλα) το επιθυμητό πρόγραμμα οδήγησης. Για χάρη της απλότητας, η Volkswagen περιόρισε τα πέντε προγράμματα λειτουργίας του προηγούμενου GTE σε μόλις δύο στο τωρινό μοντέλο: Ε-Mode για αποκλειστική χρήση του ηλεκτροκινητήρα και Hybrid για εναλλαγή από το ηλεκτρικό μοτέρ στον TSI. Τα mode Battery Hold και Battery Charge που υπήρχαν στην προηγούμενη γενιά έχουν πλέον ενσωματωθεί στο πρόγραμμα Hybrid, ενώ το GTE καλύπτεται πλέον από το προφίλ οδήγησης Sport.


Στην πρίζα για οικονομία και έξτρα γκάζι

Σε συνθήκες καθημερινής μετακίνησης μέσα στην πόλη, η μπαταρία των 13 kWh εξασφαλίζει πραγματικά 40-50 χλμ, με τη βοήθεια και της επανάκτησης ενέργειας. Με μέση κατανάλωση ενέργειας του Golf GTE γύρω στις 20 kWh/100 χλμ, ακόμη και με τις σημερινές τιμές του ηλεκτρικού ρεύματος η κίνηση εντός πόλης με μπαταρία είναι αρκετά πιο συμφέρουσα από την επίσκεψη σε πρατήριο για αμόλυβδη βενζίνη.

VW Golf GTE

Η αυτονομία καλύπτει τις ανάγκες μετακίνησης για 1-2 ημέρες στην πόλη, ανάλογα βέβαια με το πρόγραμμα και τις αποστάσεις. Η πλήρης φόρτιση σε φορτιστή 3,6 kW διαρκεί 3 ώρες και 40 λεπτά, ενώ σε μία απλή οικιακή πρίζα 2,3 kW, ο χρόνος αυξάνεται στις 5 ώρες. Καθώς δεν παρέχεται δυνατότητα ταχυφόρτισης, η μπαταρία του GTE δεν μπορεί να γεμίσει μέσα σε λίγα λεπτά. Άρα το ζητούμενο είναι να εξασφαλιστεί η φόρτιση είτε στο χώρο εργασίας είτε στο σπίτι.

Πόσο… GTI είναι στο δρόμο;

Τα τρία γράμματα δίπλα στο όνομα του Golf και τα στοιχεία εξοπλισμού εκτός και εντός παραπέμπουν σε ένα οδηγοκεντρικό αυτοκίνητο. Η Volkswagen έχει εξασφαλίσει στο GTE σπορ στήσιμο, «γεμάτο» σε πληροφόρηση τιμόνι, άμεση απόκριση του κινητήρα σε κάθε πάτημα του γκαζιού και επιδόσεις που παραπέμπουν σε hot hatch, όσο η μπαταρία είναι φορτισμένη.

Όμως υπάρχουν ορισμένα δεδομένα που δεν μπορούν να αγνοηθούν: το αυξημένο κατά περίπου 160 κιλά βάρος (φθάνει τα 1.624 κιλά στο GTE), η απουσία της έξτρα δύναμης όταν αδειάσει η μπαταρία, η απουσία του γνώριμου ήχου ενός GTI. Το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό XDS στον εμπρός άξονα και το προαιρετικό DCC με τα τέσσερα προφίλ οδήγησης (Eco, Comfort, Sport και Individual), καλύπτει ένα μέρος του «κενού» - εφόσον επιλεγεί το Sport - όμως και πάλι το GTE δεν είναι τόσο… απόλυτο στο δρόμο όσο το αυθεντικό GTI.

VW Golf GTE

Με επιλεγμένο το προφίλ Comfort, το Golf GTE δεν θα κουράσει στην καθημερινότητα στην πόλη, παρά τους τροχούς των 18 ιντσών με τα χαμηλού προφίλ ελαστικά. Στον αυτοκινητόδρομο και κυρίως στο επαρχιακό δίκτυο, το GTE δεν απογοητεύει τον οδηγό του, αντιθέτως τον παρασύρει σε γρήγορο ρυθμό. Ταξιδεύοντας με το Golf GTE στην εθνική οδό (Αθήνα-Βόλος-Αθήνα), καταγράψαμε μέση κατανάλωση 6,5 λίτρα ανά 100 χλμ. Σημαντική ήταν η συνεισφορά της μπαταρίας, την οποία φορτίσαμε πλήρως, τόσο πριν την αναχώρηση από την Αθήνα όσο και πριν την επιστροφή από την πρωτεύουσα της Μαγνησίας.

Ιδιαίτερο αυτοκίνητο με ιδιαίτερη τιμή

Από πλευράς ισχύος το Golf GTE τοποθετείται ανάμεσα στην επίσης plug-in υβριδική έκδοση eHybrid των 204 ίππων και τις κορυφαίες GTI Clubsport (300 ίππων) και Golf R (320 ίππων). Από πλευράς τιμής, η σύγκριση που το αδικεί είναι αυτή με το συμβατικό GTI, με το οποίο έχει την ίδια ονομαστική ισχύ (245 ίππους). Είναι όμως αρκετά ακριβότερο, λόγω της υβριδικής τεχνολογίας, με την τιμή του να ορίζεται αυτή την περίοδο στα 48.500 ευρώ (έναντι 44.900 ευρώ του GTI με το αυτόματο κιβώτιο).
Όσοι επιλέξουν συνειδητά το Golf GTE θα εκτιμήσουν την ηρεμία και οικονομία που προσφέρει στην καθημερινότητα. Παράλληλα θα έχουν στη διάθεσή τους ένα γρήγορο, ασφαλές και οδηγικά ευχάριστο οικογενειακό αυτοκίνητο, με κάποιες παραχωρήσεις όπως ο περιορισμός του χώρου αποσκευών στα 273 λίτρα.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!