Αντιδρά η αυτοκινητοβιομηχανία για τις εκπομπές ρύπων: Μην θέτετε στόχους μετά το 2030, λέει στην ΕΕ

Αντιδρά η αυτοκινητοβιομηχανία για τις εκπομπές ρύπων: Μην θέτετε στόχους μετά το 2030, λέει στην ΕΕ
«Δεδομένης της αστάθειας και της αβεβαιότητας, είναι πρώιμος κάθε στόχος πέραν της δεκαετίας που διανύουμε», αναφέρει ο Πρόεδρος της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών.

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο υπερψήφισε την πρόταση της Κομισιόν για παύση στις πωλήσεις συμβατικών οχημάτων (με κινητήρες βενζίνης ή diesel) στην Ευρώπη από το 2035, όμως απομένουν να γίνουν πολλά ώστε ένα τέτοιο μέτρο να τεθεί σε εφαρμογή. Καταρχάς θα πρέπει να υιοθετηθεί από τα κράτη-μέλη, αλλά και να διαμορφωθεί το κατάλληλο πλαίσιο που θα κάνει προσιτή την ηλεκτροκίνηση σε όλους τους Ευρωπαίους πολίτες.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει θέσει ως ενδιάμεσο στόχο για το 2030 την μείωση κατά 55% των εκπομπών ρύπων από τα επιβατικά ΙΧ (σε σύγκριση με το 2021) και κατά 50% για τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα (βαν). Ο ACEA (η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων) εξέδωσε ανακοίνωση, μέσω της οποίας κάλεσε τόσο τους Ευρωβουλευτές όσο και τους Υπουργούς της ΕΕ να λάβουν υπόψη όλες τις αβεβαιότητες που αντιμετωπίζει ο κλάδος, καθώς προετοιμάζεται για έναν τεράστιο βιομηχανικό μετασχηματισμό. Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία προειδοποιεί ότι οι στόχοι για το 2025 και το 2030 μπορούν να επιτευχθούν μόνο μέσω της τεράστιας αύξησης των υποδομών φόρτισης (για ηλεκτρικά) και ανεφοδιασμού (για οχήματα υδρογόνου).

Ο ACEA αντιδρά πολύ πιο έντονα για το στόχο του μηδενισμού των εκπομπών ρύπων από αυτοκίνητα και βαν έως το 2035, καθώς όπως αναφέρει ο μετασχηματισμός της αυτοκινητοβιομηχανίας εξαρτάται από πολλούς εξωγενείς παράγοντες. «Η αυτοκινητοβιομηχανία θα συνεισφέρει τα μέγιστα προκειμένου να καταστεί η Ευρώπη κλιματικά ουδέτερη έως το 2050», δήλωσε ο Πρόεδρος του ACEA και επικεφαλής του BMW Group, Όλιβερ Τσίπσε.

«Δεδομένης όμως της αστάθειας και της αβεβαιότητας που βιώνουμε καθημερινά σε παγκόσμιο επίπεδο, είναι πρώιμος κάθε στόχος πέραν της δεκαετίας που διανύουμε. Αντίθετα, απαιτείται ξεκάθαρη αναθεώρηση, προκειμένου να καθοριστούν οι στόχοι μετά το 2030. Θα πρέπει να αξιολογηθεί αν η ανάπτυξη του δικτύου φόρτισης και η διαθεσιμότητα των πρώτων υλών για την παραγωγή μπαταριών θα μπορέσουν να ανταπεξέλθουν στην αυξανόμενη ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα», τόνισε ο κ. Τσίπσε.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!