Μετρό, Γραμμή 4: Το φθινόπωρο καταφθάνουν οι δύο μετροπόντικες

Μετρό, Γραμμή 4: Το φθινόπωρο καταφθάνουν οι δύο μετροπόντικες
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επισκέφθηκε το εργοτάξιο της Κατεχάκη, όπου έχει αρχίσει η διάνοιξη του φρέατος.

Το φθινόπωρο αναμένεται να φθάσουν στην Αθήνα οι δύο μετροπόντικες (ΤΒΜ) που θα διανοίξουν τις σήραγγες για το τμήμα Α της Γραμμής 4 του Μετρό. Αφού συναρμολογηθούν, θα ξεκινήσουν στις αρχές του 2023 από το φρέαρ της Κατεχάκη και ο το φρέαρ της Λ. Βεΐκου, αντίστοιχα. Η «συνάντησή» τους θα γίνει στο σταθμό του Ευαγγελισμού. Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, επισκέφθηκε το εργοτάξιο της Κατεχάκη, συνοδευόμενος από τον αρμόδιο Υφυπουργό, Γιώργο Καραγιάννη.

Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, το φθινόπωρο που θα έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή του φρέατος δίπλα στο 401 Γενικό Στρατιωτικό Νοσοκομείο, θα έχουν φτάσει και τα νέα υπερσύγχρονα ΤΒΜ (μετροπόντικες), που κατασκευάζονται εν τω μεταξύ στη Γερμανία. Ο ένας μετροπόντικας θα ξεκινήσει από το φρέαρ της Κατεχάκη, ο δεύτερος από το φρέαρ της Βεΐκου και θα «συναντηθούν» στον Ευαγγελισμό, όπου θα γίνει η αποσυναρμολόγησή τους.

Οι δύο σύγχρονοι μετροπόντικες κατασκευάζονται στη Γερμανία και… υπόσχονται μηδενική ενόχληση για τους κατοίκους των περιοχών από τις οποίες θα διέρχονται. Τα εργοτάξια από το φθινόπωρο θα λειτουργούν 24 ώρες το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα. Με τη Γραμμή 4 (αναμένεται να είναι έτοιμη το 2030) οι πολίτες θα πηγαίνουν από το Γουδή στην Κυψέλη σε 13 λεπτά κι από το Άλσος Βεΐκου στα Εξάρχεια σε 7 λεπτά.

«Είναι ένα έργο το οποίο θα αλλάξει την καθημερινότητα των Ελλήνων. Είναι ένα έργο, που γίνεται με απόλυτο σεβασμό στο περιβάλλον. Να σας θυμίσω εδώ ότι για πρώτη φορά έχουμε υπογράψει ένα μνημόνιο συνεργασίας με το Δήμο Αθηναίων, δηλαδή Αττικό Μετρό και Ανάπλαση Αθηνών έχουν κάνει μία συμφωνία έτσι ώστε το ισοζύγιο πρασίνου στην Αθήνα όχι απλά να μην επηρεαστεί, αλλά να φυτέψουμε και 2.000 δένδρα παραπάνω. Μάλιστα στο Σταθμό της Πανεπιστημιούπολης θα τετραπλασιάσουμε το πράσινο. Επομένως ένα έργο που είναι αναγκαίο για την Αθήνα και ένα έργο που γίνεται με το μεγαλύτερο δυνατό σεβασμό στους πολίτες της Αθήνας και στο περιβάλλον», δήλωσε ο κ. Καραμανλής.

Γραμμή 4 Μετρό

«Η Γραμμή 4 σημαίνει 53.000 λιγότερα αυτοκίνητα στους δρόμους καθημερινά και 340.000 επιπλέον επιβάτες στο μετρό ημερησίως. Σημαίνει μία πιο πράσινη, μια πόλη πιο ανθρώπινη», τόνισε από την πλευρά του ο κ. Καραγιάννης.

Κατά την επίσκεψη τον κ. Καραμανλή συνόδευσαν επίσης η Γενική Γραμματέας Υποδομών, κ. Μαρία- Έλλη Γεράρδη, ο διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό, κ. Νίκος Κουρέτας, ο Πρόεδρος της Αττικό Μετρό, κ. Νίκος Ταχιάος, ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Άβαξ, κ. Κωνσταντίνος Μιτζάλης, ο διευθυντής της κοινοπραξίας του έργου Μετρό Γραμμή 4, κ. Νίκος Σπυριδωνάκος,

Το εργοτάξιο φρέατος ΤΒΜ Κατεχάκη

Σε χώρο έκτασης περίπου 7,5 στρεμμάτων – τμήμα του οποίου παραχωρήθηκε από τον χώρο στάθμευσης του 401 ΓΣΝΑ – θα “φιλοξενηθεί” το 1ο ΤΒΜ (μετροπόντικας), που θα κατασκευάσει περίπου 5,5 χλμ σήραγγας από την Κατεχάκη έως τον Ευαγγελισμό.

Για την καταβίβαση και συναρμολόγηση του ΤΒΜ κατασκευάζεται φρέαρ διαστάσεων 45Χ20 μέτρων και βάθους 36,5 μέτρων. Η εκσκαφή του φρέατος προβλέπεται να ολοκληρωθεί το φθινόπωρο, οπότε και η παραλαβή του ΤΒΜ στο εργοτάξιο για την έναρξη της συναρμολόγησης.

Ήδη έχουν ξεκινήσει οι εργοταξιακές εγκαταστάσεις για την υποστήριξη και λειτουργία του ΤΒΜ, όπως η θεμελίωση της γερανογέφυρας (50 τόνων), που θα χρησιμοποιηθεί για την μεταφορά των προκατασκευασμένων δακτυλίων από την επιφάνεια στον πυθμένα του φρέατος.

Τα 2 ολοκαίνουργα ΤΒΜ, που θα διανοίξουν τα συνολικά 12.8 χλμ. σήραγγας της Γραμμής 4 του Μετρό, κατασκευάζονται στη Γερμανία, όπου το καλοκαίρι θα διεξαχθούν οι εργοστασιακές δοκιμές τους.
Υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα με το συνολικό σχεδιασμό της Γραμμής 4, μετά την ολοκλήρωση του τμήματος Α , από τη θέση αυτή θα ξεκινά το τμήμα Β της Γραμμής 4 προς Μαρούσι. Η περιοχή επομένως θα αναβαθμιστεί σε συγκοινωνιακό κόμβο, με τις Γραμμές 3 και 4 του Μετρό να ενώνουν τα βόρεια και ανατολικά προάστια της Αθήνας και το κέντρο.

Γραμμή 4 Μετρό

Η Γραμμή 4 του Μετρό σε αριθμούς

• 15 σταθμοί (Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ζωγράφου, Ιλίσια, Γουδή)
• 85.000 τετραγωνικά μέτρα αναπλάσεων
• 300 δέντρα έχουν ήδη μεταφυτευθεί τους πρώτους πέντε μήνες των εργασιών και εκκρεμεί η μεταφύτευση περίπου 1.000 δέντρων επιπλέον, σε θέσεις (φυτώρια, πλατείες, παρτέρια κλπ) που υποδεικνύουν οι δήμοι Αθηναίων, Γαλατσίου, Καισαριανής και Ζωγράφου.
• Το αστικό πράσινο θα αυξηθεί συνολικά κατά 3.000 επιπλέον δέντρα
• 1,5 με 2 χρόνια διαρκεί η εκσκαφή ενός σταθμού Μετρό
• 2 μετροπόντικες θα κατασκευάσουν τις σήραγγες της Γραμμής 4
• 15-18 μέτρα την ημέρα σκάβουν οι μετροπόντικες
• Σε 30 μέτρα βάθος κατά μέσο όρο και τοπικά μέχρι 75 μέτρα βάθος οι σήραγγες της Γραμμής 4
• Σε βάθος από 20 μέτρα (Άλσος Βεϊκου) μέχρι 36.5 μέτρα (Ελικώνος) οι σταθμοί της Γραμμής 4
• 318 λιγότεροι τόνοι CO2 και 53.000 λιγότερα ΙΧ ημερησίως
• 20 αυτόματοι συρμοί χωρίς οδηγό
• 2 κόμβοι μετεπιβίβασης, με τη Γραμμή 3 στον σταθμό Ευαγγελισμό και με τη Γραμμή 2 στο σταθμό Ακαδημία (Πανεπιστήμιο)
• Άλσος Βεΐκου- Δικαστήρια σε 5 λεπτά
• Άλσος Βεΐκου- Γουδή σε 17,5 λεπτά.
• Άλσος Βεΐκου- Πανεπιστημιούπολη σε 14 λεπτά.

Οι καινοτομίες της Γραμμής 4

• Συρμοί σύγχρονης αισθητικής κατασκευασμένοι από υλικά φιλικά προς το περιβάλλον, σχεδόν πλήρως ανακυκλώσιμα, χωρίς οδηγό.
• Τεχνολογικά εξελιγμένο σύστημα σηματοδότησης & ελέγχου συρμών.
• Σύστημα αυτοματοποιημένης λειτουργίας θυρών σε συρμούς & αποβάθρες για την ασφάλεια των επιβατών.
• Ανάκτηση ενέργειας από την πέδηση (φρενάρισμα) των συρμών και επιστροφή προς το Δίκτυο Μέσης τάσης της ΔΕΗ. Θα εξοικονομούνται καθημερινά 1.216 MWh ενέργειας.
• Εφαρμογή του συστήματος Building Information Modelling (ΒΙΜ).

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!