Test drive Honda HR-V e:HEV: The hybrid era

Η Honda υπερασπίζεται με σθένος την υβριδική τεχνολογία, εφοδιάζοντας την τρίτη γενιά του HR-V με ένα αποδοτικό σύστημα.

Μέχρι να περάσει στην απέναντι… όχθη της ηλεκτροκίνησης, η Honda δεν μένει άπραγη. Οι Ιάπωνες πιστεύουν στην υβριδική τεχνολογία και την εξελίσσουν ώστε να λάβουν το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα από την συνύπαρξη των κινητήρων εσωτερικής καύσης με ηλεκτρικά μοτέρ και μπαταρίες. Πλέον κάθε νέο αυτοκίνητο της Honda που κυκλοφορεί στην Ευρώπη είναι εξηλεκτρισμένο, όπως ισχύει και με το νέο Civic, το οποίο αναμένεται στα μέρη μας το φθινόπωρο.

Μέχρι τότε όμως το νέο HR-V, τρίτης γενιάς, είναι το πιο… ευρωπαϊκό Honda. Όχι μόνο τεχνολογικά, ώστε να ανταποκρίνεται στις αυστηρές προδιαγραφές που επιβάλλει η ΕΕ, αλλά και σχεδιαστικά. Η εικόνα του τόσο εξωτερικά όσο και στην καμπίνα ικανοποιεί τις απαιτήσεις των Ευρωπαίων από ένα σύγχρονο SUV. Οι αναλογίες του αμαξώματος, η κουπέ σιλουέτα, η κάθετη μεγάλη μάσκα που είναι διαθέσιμη και στο χρώμα του αυτοκινήτου, χαρακτηρίζουν το HR-V e:HEV (τα τρία τελευταία γράμμα παραπέμπουν στο Hybrid Electric Vehicle).

Kλασικά... Honda

Στο εσωτερικό του νέου HR-V, η Honda έχει δώσει ένα ακόμη «ρεσιτάλ» εκμετάλλευσης κάθε σπιθαμής προς όφελος των επιβατών. Αν και η πρώτη αίσθηση είναι ότι το νέο HR-V έχει μεγαλώσει, διατηρεί τις ίδιες διαστάσεις με το μοντέλο που αντικατέστησε (το μήκος του φθάνει τα 4,34 μέτρα). Λύσεις όπως η τοποθέτηση του ρεζερβουάρ κάτω από τα εμπρός καθίσματα και της υβριδικής μονάδας (IPU) στο χώρο του κινητήρα, έχουν λειτουργήσει υπέρ της άνεσης στην καμπίνα.

Δύο πίσω επιβάτες ακόμη και με ύψος στο 1,80 μ. έχουν στη διάθεσή τους τεράστιους χώρους για τα πόδια (απουσιάζει μάλιστα το συνηθισμένο τούνελ), όμως ένας τρίτος ανάμεσά τους δεν απολαμβάνει των ίδιων ανέσεων καθώς κάθεται ψηλά. Επιπλέον, τα Magic Seats της Honda διαμορφώνουν το εσωτερικό του HR-V ανάλογα με τις ανάγκες. Μπορεί ως αριθμός, τα 335 λίτρα του χώρου αποσκευών να μην εντυπωσιάζουν, όμως χάρη στο εκμεταλλεύσιμο σχήμα του, το πορτμπαγκάζ είναι ικανό να φιλοξενήσει τις αποσκευές μίας οικογένειας (όταν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα, φθάνει τα 1.305 λίτρα). Η μοντέρνα εικόνα στο εσωτερικό του HR-Ve:HEV τονίζεται επίσης από τα υλικά που έχουν επιλεγεί, την ικανοποιητική συναρμογή τους και την υψηλής ευκρίνειας οθόνη αφής 9 ιντσών του συστήματος πολυμέσων.

Φορτίζεις χωρίς να… φορτίζεις

Η τεχνολογία e:HEV του HR-V είναι η λεγόμενη full hybrid. Έχουμε να κάνουμε δηλαδή με ένα αυτοκίνητο του οποίου η μπαταρία δεν φορτίζεται από εξωτερική πηγή. Αυτό το ρόλο αναλαμβάνει ένα από τα δύο ηλεκτρικά μοτέρ του SUV. Η φόρτιση βέβαια επιτυγχάνεται και κατά το φρενάρισμα, με την επιβράδυνση να είναι πιο έντονη στο πρόγραμμα Β από τον επιλογέα του κιβωτίου.

Η Honda αναγνώρισε ότι οι απαιτήσεις των κατόχων του HR-V είναι μεγαλύτερες από αυτές του Jazz, έτσι το υβριδικό σύστημα του SUV είναι ισχυρότερο. Περιλαμβάνει τον 1.5 i-VTEC (107 ίππων), δύο ηλεκτρικά μοτέρ και ένα κιβώτιο e-CVT. Η μέγιστη ισχύς και ροπή (131 ίπποι και 253 Nm) είναι όσα αποδίδει ο ηλεκτροκινητήρας. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μέσω του διακόπτη στη βάση της κεντρικής κονσόλας ένα από τα ακόλουθα προγράμματα: Econ για μέγιστη εξοικονόμηση ενέργειας, Normal για ισορροπία ανάμεσα σε επιδόσεις και οικονομία και Sport για πιο άμεση απόκριση του υβριδικού συστήματος στις εντολές και πιο… γεμάτη πληροφόρηση από το τιμόνι.

Σε ηλεκτρική λειτουργία εντός της πόλης (EV Mode), το ηλεκτρικό μοτέρ του HR-V χρησιμοποιεί την αποθηκευμένη ενέργεια στην μπαταρία για να κινεί τους τροχούς. Σύμφωνα με τη Honda, έτσι γίνεται η πλειοψηφία των μετακινήσεων σε ταχύτητες έως 40 χλμ/ώρα. Στην υβριδική λειτουργία (Hybrid Mode), ο βενζινοκινητήρας προσφέρει ισχύ στο δεύτερο ηλεκτρικό μοτέρ, το οποίο φορτίζει την μπαταρία. Τέλος, στη συμβατική λειτουργία (Engine Drive), όταν ο οδηγός ζητήσει φουλ επιτάχυνση, ο 1.5 i-VTEC κινεί αποκλειστικά το HR-V.

Άνεση και οικονομία στο μάξιμουμ

Ο προσανατολισμός της Honda με το HR-V e:HEV είναι ξεκάθαρος: να προσφέρει άνετες, ασφαλείς και με μειωμένο αποτύπωμα μετακινήσεις. Μάλιστα οι κόμπακτ διαστάσεις, του επιτρέπουν να κυκλοφορεί στην πόλη χωρίς να αγχώνει τον οδηγό του για μανούβρες ή αναζήτηση θέσης στάθμευσης. Μέσα στην πόλη και σε μικρές ταχύτητες, σπάνια γίνεται αντιληπτή η παρουσία του κινητήρα εσωτερικής καύσης. Το HR-V e:HEV κινείται αθόρυβα, περιορίζοντας το άγχος μέσα στο ασφυκτικό αστικό περιβάλλον. Χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια, η μέση κατανάλωση στην πόλη διατηρείται κάτω από τα 5 λίτρα ανά 100 χλμ. Έτσι η Honda «περιορίζει» τις συνέπειες από την εκρηκτική άνοδο στις τιμές των καυσίμων.

Η άνεση χαρακτηρίζει το compact SUV και στο ταξίδι, αρκεί ο οδηγός να μην αναζητήσει το… κάτι παραπάνω. Το HR-V δεν είναι σχεδιασμένο για σπορ οδήγηση, κάτι που γίνεται αντιληπτό όταν το δεξί πόδι βυθίσει με δύναμη το πεντάλ του γκαζιού. Τότε και η κατανάλωση αυξάνεται και ο κινητήρας παράγει θόρυβο, καθώς το κιβώτιο e-CVT διατηρεί ψηλά για αρκετά δευτερόλεπτα τις στροφές λειτουργίας του 1.5 i-VTEC. Γρήγορα επιστρέφεις σε πιο ήρεμο ρυθμό οδήγησης, με την ένδειξη κατανάλωσης σε μεικτό κύκλο να «γράφει» 5,6 λίτρα ανά 100 χλμ. Σε κάθε περίπτωση πάντως, το HR-V e:HEV είναι ασφαλές στο δρόμο, με μικρές κλίσεις που δεν τρομάζουν τον οδηγό του.

Ο υβριδικός χαρακτήρας του νέου HR-V μειώνει το κόστος χρήσης και τους περιορισμούς στην κυκλοφορία του. Για παράδειγμα, με εκπομπές CO2 στα 122 γρ/χλμ. έχει μηδενικά τέλη κυκλοφορίας, ενώ ως υβριδικό εισέρχεται καθημερινά στο Δακτύλιο της Αθήνας. Και βέβαια όπως κάθε σύγχρονο μοντέλο της ιαπωνικής μάρκας, το HR-V εξοπλίζεται με την «ομπρέλα» υποστήριξης του οδηγού, το Honda SENSING. Σε αυτό περιλαμβάνονται μία σειρά από τεχνολογίες, από το Hill Descent Control για ασφαλείς καταβάσεις (λειτουργεί από μόλις 3 χλμ/ώρα), το – διαθέσιμο στις εκδόσεις Advance – Cross Traffic Monitor (παρακολούθηση διασταυρούμενης κυκλοφορίας), τα ενεργά φώτα στροφής LED στην κορυφαία Advance Style, το Collision Mitigating Brake System, που ανιχνεύει τώρα και μοτοσικλέτες μπροστά από το αυτοκίνητο, το αυτόματο Cruise Control, τη διατήρηση στη λωρίδα κυκλοφορίας, την αναγνώριση σημάτων οδικής κυκλοφορίας και πολλά άλλα.

Ο συνδυασμός της υβριδικής τεχνολογίας με τον πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας επιδρά στις τιμές πώλησης του HR-V, το οποίο τοποθετείται τιμολογιακά ψηλά στην κατηγορία του. Οι τιμές αρχίζουν από τα 33.350 ευρώ για την έκδοση Elegance, τα 36.100 ευρώ για την Advance και τα 39.250 ευρώ για την κορυφαία Advance Style.

Φωτογραφίες: Χρήστος Λώλος