Mercedes-Benz: Πρεμιέρα για την αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 3

Mercedes-Benz: Πρεμιέρα για την αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 3
Το σύστημα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 3, DRIVE PILOT της Mercedes-Benz είναι διαθέσιμο για παραγγελία από τις 17 Μαΐου.

Το επόμενο στάδιο της αυτόνομης οδήγησης γίνεται πραγματικότητα στην Ευρώπη, με την Mercedes-Benz να λανσάρει την τεχνολογία επιπέδου 3 στην αγορά της Γερμανίας. Το σύστημα επιτρέπει στον οδηγό υπό συγκεκριμένες συνθήκες να μην κρατά το τιμόνι ούτε να κοιτάζει το δρόμο. Θα πρέπει πάντως να είναι σε θέση να αναλάβει άμεσα τον έλεγχο του οχήματος, σε περίπτωση ανάγκης.

Το DRIVE PILOT θα μπορεί να παραγγελθεί από τις 17 Μαΐου στη Γερμανία ως έξτρα εξοπλισμός για την S-Class (τιμή 5.000 ευρώ) και την ηλεκτρική EQS (τιμή 7.430 ευρώ, καθώς προστίθεται και το σύστημα (Driver Assistance Package Plus). Οι αρχές της Γερμανίας έχουν δώσει το «πράσινο φως» για την κυκλοφορία αυτόνομων οχημάτων, υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις. Η Mercedes-Benz στοχεύει στο να αποκτήσει εντός του 2022 ανάλογη άδεια και από τις αρχές των πολιτειών Καλιφόρνια και Νεβάδα των ΗΠΑ.

Πού επιτρέπεται να χρησιμοποιείται το DRIVE PILOT

Οι οδηγοί θα μπορούν να ενεργοποιήσουν το DRIVE PILOT σε ορισμένα σημεία των αυτοκινητοδρόμων, σε συνθήκες κυκλοφοριακής συμφόρησης και σε ταχύτητες έως 60 χλμ/ώρα. Σε σημεία δηλαδή όπου λόγω έργων ή ατυχήματος παρατηρείται το «σταμάτα-ξεκίνα», οι αυτόνομες Mercedes-Benz θα μπορούν να κινούνται χωρίς καμία ανθρώπινη παρέμβαση.

Το σύστημα θα διατηρεί το αυτοκίνητο στο κέντρο της λωρίδας κυκλοφορίας, ελέγχοντας παράλληλα την ταχύτητά του και την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα. Παράλληλα μπορεί να αντιδράσει σε περίπτωση ανάγκης, κάνοντας π.χ. κίνηση αποφυγής εμποδίου εντός της λωρίδας. Από την πλευρά του, ο οδηγός θα μπορεί να χαλαρώσει, ή π.χ. να παίξει ηλεκτρονικά παιχνίδια στην οθόνη του αυτοκινήτου. Θα πρέπει όμως να είναι σε θέση να… αναλάβει δράση όταν του ζητηθεί από το σύστημα.

Mercedes-Benz DRIVE PILOT

Η ακριβής θέση του αυτοκινήτου της Mercedes-Benz καθορίζεται μέσω συστήματος υψηλής ακρίβειας που διαφέρει από τα συμβατικά συστήματα GPS (ακρίβεια εκατοστού και όχι μέτρου). Τα δεδομένα είναι ανώνυμα και συλλέγονται μέσω LiDAR, καμερών, ραντάρ και αισθητήρων.

Τι γίνεται σε περίπτωση δυσλειτουργίας του συστήματος

Στην περίπτωση δυσλειτουργίας του συστήματος, το αυτοκίνητο παραμένει υπό έλεγχο χάρη στη σχεδίαση της τεχνολογίας. Έτσι το DRIVE PILOT θα παραδώσει με ασφαλή τρόπο τον έλεγχο στον οδηγό, όπως προϋποθέτει η αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 3. Αν όμως ο οδηγός δεν αντιδράσει εντός του μέγιστου χρονικού διαστήματος 10 δευτερολέπτων, π.χ. λόγω λιποθυμίας, τότε το σύστημα εκτελεί επείγουσα ακινητοποίηση του αυτοκινήτου, με ασφαλή τρόπο τόσο για την Mercedes-Benz όσο και για τα οχήματα που ακολουθούν.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!