Formula 1, Ίμολα: Ράσελ και Mercedes στην κορυφή στο FP2

Στάθης Κοκκορόγιαννης
O Τζόρτζ Ράσελ έκανε την έκπληξη και ήταν ο ταχύτερος οδηγός στη δεύτερη και τελευταία περίοδο ελεύθερων δοκιμών πριν από τον Αγώνα Σπριντ.

Η δράση στο Grand Prix Εμίλια-Ρομάνια συνεχίστηκε στην πίστα της Ίμολα, με την κατάταξη να αλλάζει δραματικά και τον Τζόρτζ Ράσελ της Mercedes-AMG να γράφει τον ταχύτερο γύρο. Ο Βρετανός οδηγός χρησιμοποίησε τη μαλακή γόμα -και το DRS- στον ταχύτερό του γύρο και σταμάτησε τα χρονόμετρα στο 1:19,457. Η επίδοση αυτή τον έφερε στην 1η θέση, 0,081 δευτ. μπροστά από τον Σέρχιο Πέρεζ της Red Bull Racing, o οποίος έκανε τον ταχύτερο γύρο του με τη μέση γόμα. Στην 3η θέση ακολούθησε ο Σαρλ Λεκλέρ της Scuderia Ferrari με τη μαλακή γόμα ελαστικών.

Όλες οι ομάδες ακολούθησαν διαφορετικά προγράμματα, καθώς προετοιμάζονταν για τον Αγώνα Σπριντ και για το Grand Prix της Κυριακής. Αυτό ανακάτεψε την τράπουλα, με τον poleman Μαξ Φερστάπεν να είναι μόλις στην 7η θέση, ενώ οι δύο Scuderia AlphaTauri βρέθηκαν εντός 10άδας ενώ χθες αποκλείστηκαν από το Q1. Αντιθέτως, εκτός 10άδας ήταν οι δύο οδηγοί της Haas, ενώ λόγω μηχανικών προβλημάτων, οι Ντάνιελ Ρικάρντο και Βάλτερι Μπότας δεν έγραψαν χρονομετρημένη προσπάθεια.

Η διαδικασία ξεκίνησε στην ηλιόλουστη Ίμολα και έδωσε την ευκαιρία σε ομάδες και οδηγούς να κάνουν τις δοκιμές τους στο στεγνό. Αμέσως οι οδηγοί βγήκαν στην πίστα για να πάρουν δεδομένα, με τις ομάδες να εστιάζουν σε δύο τομείς: ο ένας ήταν ο Αγώνας Σπριντ και ο δεύτερος το Grand Prix της Κυριακής. Έτσι, τα προγράμματα ήταν διαφορετικά όχι μόνο μεταξύ τους, αλλά και μεταξύ των οδηγών των ομάδων.

Κυρίαρχος στα πρώτα λεπτά της διαδικασίας ήταν ο Σέρχιο Πέρεζ, ο οποίος είχε σημειώσει τον ταχύτερο χρόνο του στο 1:19,790 με τη μαλακή γόμα ελαστικών. Ο Μεξικανός έκανε συνολικά 18 συνεχόμενους γύρους με το ίδιο σετ, κάτι που μας δείχνει το τι να περιμένουμε στον Αγώνα Σπριντ. Όμως όπως περνούσαν τα λεπτά, είδαμε τις Mercedes να περνούν στην αντεπίθεση με τη μαλακή γόμα. Ο Ράσελ μάλιστα έγραψε το ταχύτερο πέρασμα με τη χρήση του DRS στο 1:19,457. Στο πρωινό σκέλος του Σαββάτου, προβλήματα αντιμετώπισαν δύο ομάδες: οι McLaren και Alfa Romeo.

Η βρετανική ομάδα είχε «λύσει» το μονοθέσιο του Ρικάρντο, καθώς αντιμετώπιζε κάποιου είδους πρόβλημα, ενώ πριν το μέσον της διαδικασίας μηχανικό πρόβλημα είχε και ο Λάντο Νόρις. Στην ελβετική ομάδα, η αναξιοπιστία της C42 συνεχίστηκε και σήμερα, με τον Βάλτερι Μπότας να μην βγαίνει ούτε για ένα γύρο στο FP2.

Η Ferrari αρκέστηκε στο δικό της πρόγραμμα, με τους δύο οδηγούς της να είναι σε διαφορετική στρατηγική ελαστικών, αλλά με τα ίδια καύσιμα. Όταν είχαν συμπληρωθεί 40 λεπτά, οι Σάινθ και Λεκλέρ ήταν στις θέσεις 13 και 14. Θετική μέχρι εκείνο το σημείο ήταν η εμφάνιση του Άλμπον στην 6η θέση, με τις δύο AlphaTauri να τον έχουν κάνει «σάντουϊτς» στην κατάταξη.

Στα τελευταία 15 λεπτά είδαμε βελτίωση στα χρονόμετρα. Αρχικά ο Λεκλέρ σκαρφάλωσε στη 2η θέση, ενώ λίγα λεπτά αργότερα τον εκτόπισε από εκεί ο Πέρεζ. Ο Σάινθ με τη μέση γόμα ανέβηκε στην 6η θέση και ήταν μπροστά από τον Φερστάπεν που είχε επίσης την ίδια γόμα. Ανάμεσα στις Ferrari, Red Bull και Mercedes είχε μπει ο Αλόνσο με την Alpine, o οποίος ήταν 0,7 δευτ. πίσω από τον Ράσελ.

H δράση συνεχίζεται στις 17:30 με τον πρώτο αγώνα Σπριντ στο 2022. Ακολουθήστε όλη τη δράση στο LIVE του gMotion by Gazzetta από τις 17:10.

Αποτελέσματα FP2 GP Εμίλια-Ρομάνια

Φωτογραφίες: Mercedes-AMG