Formula 1: Το μονοθέσιο του Χάμιλτον ήταν υπέρβαρο στην Αυστραλία αλλά για καλό σκοπό

Στάθης Κοκκορόγιαννης
Formula 1: Το μονοθέσιο του Χάμιλτον ήταν υπέρβαρο στην Αυστραλία αλλά για καλό σκοπό
Η Mercedes-AMG είναι διατεθειμένη να επηρεάσει την απόδοση των μονοθεσίων σε μία προσπάθεια επίλυσης των προβλημάτων της.

Δίχως αμφιβολία η φετινή χρονιά της Mercedes διαφέρει πολύ από τις προηγούμενες. Η W13 E Performance δεν μπορεί να διεκδικήσει ακόμη νίκες, με τους Λιούις Χάμιλτον και Τζορτζ Ράσελ να έχουν ως ταβάνι υπό κανονικές συνθήκες τις θέσεις 5 και 6.

Με στόχο να βρει λύσεις στα προβλήματά της και να ξεκλειδώσει τις δυνατότητες του μονοθεσίου της, η γερμανική ομάδα κάνει πειράματα με το στήσιμο του μονοθεσίου της. Στο Grand Prix Αυστραλίας, ο επτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής παραδέχθηκε πως το μονοθέσιό του δεν έχει βελτιωθεί από το Μπαχρέιν. Όμως για τον αγώνα αυτό, η ομάδα του δοκίμασε μία νέα λύση που μπορεί να αποδειχθεί καθοριστική στη βελτίωση της W13.

Στον αγώνα του Άλμπερτ Παρκ, στο μονοθέσιο του Χάμιλτον η Mercedes είχε τοποθετήσει ειδικούς αισθητήρες στο πάτωμα της W13 ώστε να συλλέξει επιπλέον δεδομένα. Μαζί με τις απαραίτητες καλωδιώσεις, το συνολικό βάρος του μονοθεσίου του ήταν περίπου 2 κιλά πιο βαρύ από αυτό του teammate του Τζορτζ Ράσελ.

Λιούις Χάμιλτον

Στο καθιερωμένο debrief της ομάδας, ο επικεφαλής στρατηγικής της Mercedes, Τζέιμς Βόουλς, παραδέχθηκε πως η W13 είναι ένα υπέρβαρο μονοθέσιο, όμως τα δεδομένα που πήραν ήταν πολύ σημαντικά: «Πάντα θέλουμε να κατανοούμε το τι συμβαίνει με το μονοθέσιο και να μας καθοδηγούν τα δεδομένα που συλλέγουμε. Στην Αυστραλία πήραμε πολλά θετικά δεδομένα. Ήταν αρκετά επίπονο εδώ γιατί το μονοθέσιο ήταν υπέρβαρο αλλά αν βγάζαμε τους αισθητήρες, τότε θα χάνουμε δεδομένα. Μετά τους δύο πρώτους αγώνες είχαμε περισσότερες ερωτήσεις, παρά απαντήσεις στα προβλήματά μας. Φέτος δεν είναι μια συνηθισμένη χρονιά και το μονοθέσιό μας είναι κατά πολύ πάνω από το κατώτατο όριο βάρους. Στην Αυστραλία ο Λιούις έκανε φανταστική δουλειά με τους επιπλέον αισθητήρες που είχε. Συνολικά, το κόστος ήταν πολύ μικρό και η διαφορά ανάμεσα στα μονοθέσιά μας ήταν επίσης αρκετά μικρή. Για να απαντήσω στην κρίσιμη ερώτηση. Ναι, πήραμε πολύτιμα δεδομένα. Δεν μπορούμε ξαφνικά να βρούμε κάτι που θα αλλάξει τα πάντα στη δυναμική μας, όμως μας παρέχει σημαντικά στοιχεία για το τι πρέπει να βελτιώσουμε από εδώ και πέρα».

Παρά το άσχημο ξεκίνημα στο 2022, η Mercedes βρίσκεται στη δεύτερη θέση της βαθμολογίας κατασκευαστών με 65 βαθμούς. Επόμενος αγώνας της Formula 1 είναι το Grand Prix Εμίλια-Ρομάνια στην πίστα της Ίμολα το τριήμερο 22-24 Απριλίου.

Φωτογραφίες: Mercedes-AMG

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!