Formula 1: H FIA υπερασπίζεται την χαμηλή ταχύτητα του αυτοκινήτου ασφαλείας

Formula 1: H FIA υπερασπίζεται την χαμηλή ταχύτητα του αυτοκινήτου ασφαλείας
H παγκόσμια ομοσπονδία εξέδωσε ανακοίνωσε για την ταχύτητα του Αυτοκινήτου Ασφαλείας στο GP Αυστραλίας, απαντώντας στα παράπονα ορισμένων οδηγών.

Η FIA εξέδωσε ανακοίνωση στην οποία απαντά στα παράπονα οδηγών της Formula 1 που έγιναν μετά το τέλος του Grand Prix Αυστραλίας και αφορούσαν την ταχύτητα του αυτοκινήτου ασφαλείας. Σύμφωνα με όσα είπαν, η Aston Martin Vantage κινείτο στην πίστα πολύ πιο αργά από το αντίστοιχο safety car της Mercedes-AMG, γεγονός που δεν τους επέτρεπε να διατηρήσουν τις θερμοκρασίες των ελαστικών τους στο σωστό επίπεδο.

Στην ανακοίνωσή της, η Διεθνής Ομοσπονδία τόνισε πως ο ρόλος του αυτοκινήτου ασφαλείας δεν είναι να κινείται γρήγορα στην πίστα, αλλά να διασφαλίσει πως ο αγώνας πραγματοποιείται με ασφαλή τρόπο.

«Έπειτα από σχόλια σχετικά με την ταχύτητα του Αυτοκινήτου Ασφαλείας της Formula 1, η FIA τονίζει πως ο σκοπός του Αυτοκινήτου Ασφαλείας δεν είναι η απόλυτη ταχύτητα. αλλά η ασφάλεια των οδηγών και των βοηθών πίστας. Η διαδικασία του Αυτοκινήτου Ασφαλείας βασίζεται σε πολλά στοιχεία και η χρήση του εξαρτάται ανάλογα με το εκάστοτε συμβάν. Μέσα στα παραπάνω συμπεριλαμβάνεται η διαδικασία όπου όλα τα μονοθέσια μαζεύονται το ένα πίσω από το άλλο. Παράλληλα διεξάγεται η διαδικασία απομάκρυνσης θραυσμάτων στην πίστα με ασφαλή τρόπο και η ταχύτητα του Αυτοκινήτου Ασφαλείας αλλάζει ανάλογα με τις εργασίες που πραγματοποιούνται σε διαφορετικά σημεία της πίστας. Η ταχύτητα του Αυτοκινήτου Ασφαλείας οριοθετείται από τη Διεύθυνση Αγώνα και δεν περιορίζεται των ίδιων των αυτοκινήτων. Πρόκειται για οχήματα υψηλών επιδόσεων που παράγονται από δύο από τους καλύτερους κατασκευαστές ώστε να ανταπεξέλθουν σε διαφορετικές συνθήκες πίστας την κάθε στιγμή, ενώ τα οδηγεί ένας πολύπειρος και ικανός οδηγός μαζί με έναν συνοδηγό. Το αντίκτυπο της ταχύτητας του Αυτοκινήτου Ασφαλείας στην απόδοση των μονοθεσίων που το ακολουθούν είναι δευτερεύουσας σημασίας, καθώς έχει την ίδια επιρροή σε όλους τους οδηγούς, που με τη σειρά τους είναι υπεύθυνοι να οδηγούν με ασφαλή τρόπο κάθε στιγμή στην πίστα», ανέφερε η FIA στην ανακοίνωσή της.

GP Αυστραλίας 2022

Στο πλαίσιο του Grand Prix Αυστραλίας είχαν προηγηθεί ορισμένα σχόλια οδηγών μετά τη λήξη του αγώνα σχετικά με την ταχύτητα της Aston Martin Vantage. O πιο επικριτικός από όλους ήταν ο οδηγός της Red Bull Racing, Μαξ Φερστάπεν, ο οποίος είχε χρησιμοποιήσει σκληρή γλώσσα: «Ήταν σαν μια χελώνα στην πίστα. Είναι απίστευτο αυτό. Δεν καταλαβαίνω γιατί συμβαίνει αυτό, δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει να κινούμαστε με 140 χλμ/ώρα στην ευθεία όπου δεν υπάρχει πια σταματημένο μονοθέσιο με ζημιές. Πρέπει να το ερευνήσουμε. Σίγουρα το Αυτοκίνητο Ασφαλείας της Mercedes είναι ταχύτερο λόγω της αεροδυναμικής του. Η Aston Martin είναι πραγματικά πολύ αργή. Χρειάζεται περισσότερη πρόσφυση, γιατί τα ελαστικά γίνονται πάγος. Είναι τραγικός ο τρόπος που κινούμαστε πίσω από το Αυτοκίνητο Ασφαλείας προς το παρόν»

Ο οδηγός της Mercedes-AMG, Τζορτζ Ράσελ, συμφώνησε με τον οδηγό της Red Bull Racing για τη Vantage αλλά υπερασπίστηκε το αυτοκίνητο ασφαλείας με σήμα το αστέρι: «Δεν έχουμε κανένα πρόβλημα με το Αυτοκίνητο Ασφαλείας της Mercedes AMG. Είναι μάλιστα 5 δευτερόλεπτα ταχύτερο από το Αυτοκίνητο Ασφαλείας της Aston Martin. H διαφορά αυτή είναι πραγματικά πολύ μεγάλη».

Από τη μεριά του οδηγός της Scuderia Ferrari, Σαρλ Λεκλέρ, μετά την αποχώρηση του Αυτοκινήτου Ασφαλείας για δεύτερη φορά στο Grand Prix Αυστραλίας, είχε μια έντονη στιγμή υποστροφής στη στροφή 14. Αυτό επέτρεψε στον Μαξ Φερστάπεν να του επιτεθεί στη στροφή 1, δίχως όμως να πετύχει προσπέρασμα. Ο Μονεγάσκος τοποθετήθηκε στην κουβέντα σχετικά με την ταχύτητα του Αυτοκινήτου Ασφαλείας.

«Για να είμαι ειλικρινής, πάντα νιώθω αργός πίσω από το Αυτοκίνητο Ασφαλείας. Δυσκολεύτηκα πάρα πολύ να φέρω στην κατάλληλη θερμοκρασία τα ελαστικά μου. Ήθελα να διαμαρτυρηθώ, αλλά είδα το πόσο γλιστρούσε στις στροφές, οπότε δεν νομίζω πως είχε κάτι άλλο να δώσει. Έτσι έχουν τα πράγματα. Με τα σημερινά μονοθέσια είναι πολύ δύσκολο να διατηρήσεις τα ελαστικά στις θερμοκρασίες που πρέπει», ήταν τα λόγια του Λεκλέρ.

Φωτογραφίες: Aston Martin

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!