Αποστολή στο Άμστερνταμ: Το gMotion στην παρουσίαση του ηλεκτρικού Yamaha NEO's

Βασίλης Ορφανός
Αποστολή στο Άμστερνταμ: Το gMotion στην παρουσίαση του ηλεκτρικού Yamaha NEO's
Ταξιδέψαμε στην Ολλανδία για την πανευρωπαϊκή παρουσίαση του NEO's, του ηλεκτρικού σκούτερ της Yamaha.

H Yamaha παρουσίασε το νέο της ηλεκτρικό scooter, το NEO's και το gMotion by Gazzetta δεν θα μπορούσε να απουσιάζει. Ταξιδέψαμε λοιπόν στην Ολλανδία και συγκεκριμένα στο Άμστερνταμ, για την παρουσίαση του μοντέλου αλλά και την πρώτη οδηγική εμπειρία με αυτό!

Ιστορικά η Yamaha έχει μεγάλη παράδοση στα σκούτερ. Στην αρχή ξεκίνησε σαράντα χρόνια πίσω με μικρούς δίχρονους κινητήρες των 50 κ.εκ. Οι παλιότεροι θα θυμούνται το μικρό σαν ποδήλατο δίχρονο Chappy. Μετά πέρασε στους πιο καθαρούς τετράχρονους κινητήρες , για να φτάσουμε στο σήμερα στην οικολογική πράσινη ενέργεια και στην ηλεκτροκίνηση.

Yamaha NEOs

Οι σχεδιαστές και οι μηχανικοί της εταιρείας κατάφεραν να κατασκευάσουν ένα πολύ όμορφο και νεανικό ηλεκτρικό σκούτερ. Σε αυτό το σημείο όμως είχαν και κάποιους περιορισμούς από τη νομοθεσία, που ορίζει σε μικρής ιπποδύναμης σκούτερ να μην ξεπερνά τα 45 χιλιόμετρα τελικής ταχύτητας.

Ένας άλλος περιορισμός υπάρχει στο μέγεθος και στην χωρητικότητα των μπαταριών λιθίου που χρησιμοποιούνται στο NEO's. Μελέτες έδειξαν ότι ένας μέσος χειριστής δίκυκλου μέσα σε καθαρά αστικό ιστό καλύπτει περίπου 30 χιλιόμετρα στις καθημερινές του μετακινήσεις. Με αυτό το δεδομένο τοποθέτησαν δύο μπαταρίες κάτω από την άνετη σέλα του για τη δοκιμή μας, και συγκεκριμένα στον μεγάλο αποθηκευτικό του χώρο, δίνοντας θέση και για ένα ανοιχτό κράνος τύπου τζετ. Κανονικά θα πωλείται με μια μπαταρία δίνοντας τη δυνατότητα στον αγοραστή να προμηθευτεί μια επιπλέον αν το επιθυμεί.

Yamaha NEOs

Η αυτονομία των δύο μπαταριών είναι για 37 χιλιόμετρα. Αν θέλεις μετά να τις φορτίσεις, αυτό είναι πολύ απλό. Αρκεί να σηκώσεις τη σέλα, να ξεκουμπώσεις τον ειδικό μηχανικό συγκράτησης τους και να πάρεις στο χέρι την μπαταρία με την ειδική λαβή μεταφοράς της. Στον βασικό εξοπλισμό του ηλεκτρικού σκούτερ, δίνεται ειδικό καλώδιο μήκους 2.5 μέτρων, που μπορεί να πάρει ενέργεια για τη φόρτιση του από απλή οικιακή πρίζα των 220 V. Για την πλήρη φόρτιση τους χρειάζονται οκτώ (8) ώρες, ενώ για φόρτιση από το 20% μέχρι το 80% της ενέργειας τους, μόλις δύο (2) ώρες.

Η στρατηγική της Yamaha είναι απλή, λειτουργική και αξιόπιστη. Βασίζεται στην ηλεκτροκίνηση που την στηρίζει ενεργά πλέον σαν εταιρεία. Αυτό έχει συνέπεια την ελευθερία στην κίνηση. Μια ελευθερία που σπάει τον τοίχο μεταξύ ενός ποδηλάτου και μιας μοτοσυκλέτας. Έτσι ξεκίνησε κατασκευάζοντας ηλεκτρικά ποδήλατα που τα δοκίμασε πρώτα στην Ιαπωνία για να δει πώς θα τα δεχόταν η αγορά. Το αποτέλεσμα ήταν πολύ θετικό, τόσο η αγορά όσο και το κοινό λειτούργησαν πολύ θετικά σε αυτή την κίνηση της Yamaha και η συνέχεια λίγο-πολύ αναμενόμενη. Με την τεχνογνωσία που κέρδισε μέσα από όλη αυτή την διαδρομή, στη συνέχεια την πέρασε στα ηλεκτρικά σκούτερ. Συγκεκριμένα αυτό το πέρασε εξ ολοκλήρου στο ηλεκτρικό σκούτερ της δοκιμής μας.

Yamaha NEOs

Περνώντας στο NEO's της παρουσίαση μας, η σχεδίασή του μας άρεσε πολύ. Προσωπικά τα δύο φωτιστικά εμπρός στη μάσκα του, με τη μαύρη γραμμή ανάμεσα τους, μου θύμισαν ένα ρομποτικό όχημα που σε ταξιδεύει από το παρόν στο μέλλον. Ένα μέλλον αθόρυβο και πιο πράσινο, αφού θα λείπει ο ήχος του βενζινοκινητήρα και τα καυσαέρια της εξάτμισης. Κακά τα ψέματα, είμαστε σε μια εποχή μετάβασης που περνάει πλέον από τα υπάρχοντα μέσα μεταφοράς και τους κινητήρες εσωτερικής καύσης στα ηλεκτρικά πράσινα οχήματα. Όλα είναι στο τραπέζι για ένα σίγουρα διαφορετικό μέλλον, πιο καθαρό και πιο φιλικό.

Οδηγώντας το NEO's μέσα στο βροχερό Άμστερνταμ, μας έκανε ιδιαίτερη εντύπωση η φιλικότητά του. Ειδικά αν είσαι ένας νέος αναβάτης, με ελεύθερο πνεύμα και ιδέες, που θέλεις να μην κινείσαι με τα μέσα μαζικής μεταφοράς, τότε βρήκες το ιδανικό όχημά σου. Γυρνώντας το πλαϊνό διακόπτη στη θέση on ανοίγει η κεντρική οθόνη στη πάνω πλευρά της μάσκας. Εκεί δεσπόζει το ηλεκτρονικό ταχύμετρο και οι βασικές ενδείξεις με ώρα, την φόρτιση των μπαταριών, φλας κλπ. Ενεργοποιώντας παράλληλα ένα κουμπί εκεί που παλιά υπήρχε άλλοτε αυτό της μίζας, το NEO's είναι έτοιμο να σε πάει παντού μέσα στην πόλη. Για αυτό και η Yamaha παρέχει και ένα λογισμικό που μπορείς να κατεβάσεις την εφαρμογή My ride και στο κινητό σου, παρέχοντας διάφορες πληροφορίες ενώ εσύ κινείσαι με το NEO's.

Yamaha NEOs

Ανοίγοντας το γκάζι, επιταχύνει χωρίς δισταγμό. Αθόρυβα και γραμμικά χωρίς κανένα ξέσπασμα φτάνει εύκολα στα 48 χιλιόμετρα/ώρα της τελικής του ταχύτητας. Αν ενεργοποιήσεις το πρόγραμμα eco για οικονομία στην κατανάλωση ενέργειας, τότε η ταχύτητα του μειώνεται κατά 11 χιλιόμετρα και κινείσαι με 37 χλμ/ώρα, αλλά μεγαλώνει η απόσταση που θέλεις να διανύσεις. Οι τροχοί των 13 ιντσών εμπρός και πίσω περνούν από τις όποιες ανωμαλίες του δρόμου εύκολα με πολύ καλό κράτημα και ακόμα πιο αθόρυβα, αφού τα λάστιχα της maxxis είναι σχεδιασμένα από την αρχή να παράγουν λιγότερο θόρυβο κατά την κύλισή τους.

Αναρτήσεις και φρένα συνεργάζονται αρμονικά παρέχοντας άνεση και ασφάλεια. Υπάρχει η δυνατότητα μεταφοράς και συνεπιβάτη, ενώ έχει σχεδιαστεί και ειδικό κουτί που σε συνδυασμό με την ειδική βάση-σχάρα, που είναι τοποθετημένη πίσω από τη σκληρή σε υλικό σέλα, να μπορεί να χρησιμοποιηθεί και από διανομείς.

Yamaha NEOs

Εμείς διανύσαμε με τη δοκιμή μας 32 χιλιόμετρα μέσα στους δρόμους της ολλανδικής πρωτεύουσας απροβλημάτιστα, αθόρυβα και με χαρακτηριστική άνεση. Δεν θα βάλει φωτιά στην άσφαλτο (άλλωστε δεν είναι αυτό το ζητούμενο) αλλά θα σε πάει παντού μέσα σε μια πόλη με χαρακτηριστική ασφάλεια και άνεση. Εν κατακλείδι η θέση του NEO's είναι άνετη παρέχοντας μεγάλη ευκολία στο χειρισμό του. Είναι ιδανικό στο να κινείσαι μέσα στην πόλη που δεν χρειάζεσαι μεγαλύτερες ταχύτητα άνω των 45 χιλιομέτρων. Αυτό άλλωστε είναι και το όριο που μπορείς να κινηθείς με ένα μικρής ιπποδύναμης δίκυκλο. Για αυτό και ο ηλεκτροκινητήρας του παράγει ιπποδύναμη 2.3 KW που αντιστοιχεί σε τρεις (3) ίππους. Μπορεί να είναι μικρό το νούμερο αυτό, αλλά είναι αξιόπιστο και λειτουργικό ταυτόχρονα.

Κλείνοντας, θα ήθελα να τονίσω ότι μας άρεσε το μικρό σκούτερ της Yamaha και η φιλοσοφία που το γέννησε. Ήρθε για να καλύψει τρεις βασικές ανάγκες των τυχερών αναβατών που θα το αγοράσουν. Μετακίνηση, Ζωή, Αγάπη.

Yamaha NEOs

Με τιμή που την αναμένουμε να ανακοινωθεί επίσημα από την Ελληνική αντιπροσωπεία της Μοτοδυναμικής (έχουμε πληροφορίες ότι θα κυμανθεί κάπου ανάμεσα από 3.000-3.200 ευρώ) θα είναι διαθέσιμο και στη χώρα μας από τα μέσα Μαίου.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!