ΑΕΚ - Ολυμπιακός 1-5: Η ανάλυση του Wyscout (pics)

Gazzetta team
Το gazzetta.gr παρουσιάζει την τακτική ανάλυση του ντέρμπι της ΑΕΚ εναντίον του Ολυμπιακού, μέσα από τη ματιά του Wyscout, της κορυφαίας πλατφόρμας ανάλυσης ποδοσφαίρου παγκοσμίως.

Μπαρτσελόνα - Βαγιαδολίδ: Εκατοντάδες επιλογές και στοιχήματα για σκόρερ, κάρτες, κόρνερ και λεπτό πρώτου γκολ. |21+

Ένας σημαντικός αγώνας και για τις δύο ομάδες για την εξέλιξη των play-off. Η γηπεδούχος ΑΕΚ ψάχνει να βρει αντίδραση μετά την ήττα στην τούμπα από τον ΠΑΟΚ την πρώτη αγωνιστική των play-off σε αντίθεση με τον Ολυμπιακό που ψάχνει την νίκη για να έρθει πιο κοντά στην κατάκτηση του πρωταθλήματος.

Ο Ολυμπιακός μπήκε πάρα πολύ δυνατά στο παιχνίδι, είχε την πρωτοβουλία των κινήσεων από το πρώτο τέταρτο του αγώνα και μετά ήταν άκρως αποτελεσματικός καθώς σε 5 τελικές προς την εστία της ΑΕΚ κατάφερε να πετύχει 4 τέρματα σε αντίθεση με την ΑΕΚ που δεν είχε καθόλου καλή εικόνα με μεγάλες αποστάσεις στην αμυντική λειτουργία και χωρίς ξεκάθαρο πλάνο ανάπτυξης χωρίς να καταφέρει να αξιοποιήσει τον παίκτη παραπάνω στον άξονα. Στο δεύτερο ημίχρονο δεν άλλαξε η εικόνα του παιχνιδιού.

Ο Ολυμπιακός έλεγχε πλήρως το παιχνίδι παρότι η ΑΕΚ άλλαξε σχηματισμό σε 1-3-4-3 όπως ο Ολυμπιακός για να υπάρχει ισορροπία. Βέβαια ο ρυθμός του παιχνιδιού έπεσε και πέρα από δυο τελικές με τον Ansarifard (1 γκολ στο 90’) δεν κατάφερε να βρει την αντίδραση που έψαχνε.

ΑΕΚ

ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΗ ΕΠΙΘΕΣΗ

Η ΑΕΚ ξεκίνησε το παιχνίδι σε σχηματισμό 1-4-2-3-1 έχοντας βάση σχηματισμών πλεονέκτημα απέναντι στον Ολυμπιακό στον άξονα. Πλεονέκτημα που δεν κατάφερε σε κανένα σημείο του παιχνιδιού να το αξιοποιήσει. Παρόλα αυτά προσπάθησε είτε να παίξει με διαγώνιες μεταβιβάσεις στις αδύνατες πλευρές του Ολυμπιακού, είτε να δημιουργήσει υπεραριθμία στα άκρα κυρίως από την αριστερή πλευρά με τον αμυντικό μέσο (Krstičić).

Στο δεύτερο ημίχρονο άλλαξε σχηματισμό σε 1-3-4-3 για να μπορέσει να βρει ισορροπία άλλα δεν κατάφερε να απειλήσει τον Ολυμπιακό.

ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΗ ΑΜΥΝΑ

Σε φάση άμυνας η ΑΕΚ είχε σχηματισμό 1-4-4-2 με τον Μάνταλο να ανεβαίνει δίπλα στον Oliveira και η γράμμη άμυνας συνήθως να ξεκινάει στα ¾ του γηπέδου. Μειονέκτημα σε φάση άμυνας της ΑΕΚ ήταν οι μεγάλες αποστάσεις ανάμεσα στις γραμμές όταν αποφάσιζαν να εφαρμόσουν πίεση ψηλά στους 3 κεντρικούς αμυντικούς καθώς οι Μάνταλος και Oliveira ήταν μόνοι τους και οι 4 μέσοι δεν ακολουθούσαν με αποτέλεσμα οι μέσοι του Ολυμπιακού παρ’ ότι είχαν υπαρυθμία σε αυτό το σημείο του γηπέδου να υποδέχονται την μπάλα πάντα χωρίς πίεση.

ΜΕΤΑΒΑΣΕΙΣ

Το αδύνατο σημείο της ΑΕΚ στο συγκεκριμένο παιχνίδι καθώς σε φάση μετάβασης από Επίθεση σε Άμυνα δέχτηκε και το δεύτερο γκολ σε φάση μετάβασης αλλά γενικά είχε πολύ αργές επιστροφές κάθε φορά που έχανε την μπάλα από τον Ολυμπιακό.

ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ

ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΗ ΕΠΙΘΕΣΗ

Ο Ολυμπιακός διατήρησε τον σχηματισμό του σε όλη τη διάρκεια του αγώνα (1-3-4-3) με τους δυο μπακ χαφ (Νο25 Χολέβας- Νο14 Ανδρούτσος) να δίνουν πλάτος στην επίθεση και κύριο χαρακτηριστικό η τοποθέτηση των 2 ακραίων επιθετικών (Νο19 Μασούρας – Νο27 Bruma) κυρίως στον άξονα και πολύ κοντά στον κεντρικό επιθετικό (Νο 11 El-Arabi)

(Σε αυτό το διάγραμμα φαίνεται ακριβώς η τοποθέτηση των 3 επιθετικών του Ολυμπιακού)

ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΗ ΑΜΥΝΑ

Ο Ολυμπιακός επέλεξε να πιέσει ψηλά την ΑΕΚ και κατάφερε έτσι να αναχαιτίσει αρκετές μπάλες στο επιθετικό του τρίτο. Σε φάση οργανωμένης επίθεσης από την ΑΕΚ αμύνονταν με 5 παίκτες στην άμυνα καθώς οι δυο πλάγιοι μπάκ (Νο 25 Χολέβας – Νο 14 Ανδρούτσος) γυρνούσαν δίπλα στους κεντρικούς αμυντικούς.

ΜΕΤΑΒΑΣΕΙΣ

Το σημείο κλειδί του Ολυμπιακού στο ματς καθώς στην επιθετική του μετάβαση εκμεταλλεύτηκε την ταχύτητα των επιθετικών του παικτών και την κίνηση στην πλάτη των αμυντικών της ΑΕΚ τρόπος με τον οποίο προήλθε και το δεύτερο γκολ του Ολυμπιακού.

(Κίνηση του Μασούρα στην πλάτη της άμυνας στο δεύτερο γκολ του Ολυμπιακού)

Σημείο κλειδί

Μεγαλύτερη συγκέντρωση στο πλάνο. Περισσότερο πάθος και θέληση για το αποτέλεσμα συγκριτικά με την ΑΕΚ. Η αριστερή πλευρά του Ολυμπιακού ήταν σε πολύ καλή μέρα και δημιούργησε πολλά προβλήματα αμυντικά στην ΑΕΚ κυρίως με τον Μασούρα.