Ο Ανδρέας και η καρδιά του! (vids, pics)

Miltos+
Ο Ανδρέας και η καρδιά του! (vids, pics)
Ήταν σαν σήμερα πριν 25 χρόνια, όταν ο Ανδρέας Παπανδρέου επέστρεφε από την περιπέτειά του στο Χέρφιλντ και ο Μίλτος ο Νταλικέρης μπαίνει στη χρονομηχανή του για τις «ρετρό ιστορίες της Τρίτης».

Στις 22 Οκτωβρίου του 1988 ο Ανδρέας Παπανδρέου, εν ενεργεία πρωθυπουργός τότε, επέστρεψε στην Ελλάδα μετά την επέμβαση ανοικτής καρδιάς στην οποία είχε υποβληθεί από τον διάσημο καρδιοχειρουργό Μαγκντί Γιακούμπ, στο Χέρφιλντ του Λονδίνου. Η επιστροφή αυτή θα μπορούσε να μείνει στην ιστορία για δύο λόγους, αλλά εν τέλει έμεινε για έναν. Επειδή έτσι ήταν ο Ανδρέας...

Αυτό που σχεδόν ξεχάστηκε ήταν οι χιλιάδες λαού που περίμεναν την επιστροφή του λαοφιλούς ηγέτη της εποχής μέσα στην πίστα του αεροδρομίου του Ελληνικού. Διαδήλωση θύμιζε ή, ακόμα καλύτερα, προεκλογική ομιλία, από εκείνες που σήκωναν πολλή κουβέντα εκείνη την εποχή, βάζοντας στο στόχαστρο το εφημερίδων της Αντιπολίτευσης τον τηλεσκηνοθέτη Τάσο Μπιρσίμ. Τέλος πάντων, τον Ανδρέα τον περίμενε πολύς κόσμος στο αεροδρόμιο, ωστόσο εκείνο που όλοι θυμούνται, τόσο οι χιλιάδες οπαδών του που βρέθηκαν στο Ελληνικό όσο και εκατομμύρια Έλληνες που παρακολούθησαν λάιβ την επιστροφή από την κρατική τηλεόραση, ήταν το περίφημο νεύμα του στη Δήμητρα Λιάνη. Αφού χαιρέτισε τον κόσμο κατά τον προσφιλή του τρόπο και κατέβηκε μερικά σκαλοπάτια, ο Ανδρέας γύρισε πίσω και με μια κίνηση του χεριού ζήτησε από την πρώην αεροσυνοδό να τον ακολουθήσει. Ήταν η κίνηση που μετέτρεψε την «γκόμενα» των Μέσων Ενμημέρωσης σε «επίσημη σύντροφο». Ήταν η επισημοποίηση μιας σχέσης που ήδη είχε συζητηθεί, κριθεί, κατακριθεί και σατιριστεί πολύ και μάλιστα σε μια χρονική συγκυρία κατά την οποία η κυβέρνηση του ΠΑ.ΣΟ.Κ. βρισκόταν αντιμέτωπη με το «σκάνδαλο Κοσκωτά». Θυμηθείτε την επιστροφή και το νεύμα στο βίντεο που ακολουθεί...

Εκείνος που πραγματικά είχε ξεσαλώσει εκείνη την περίοδο με το ειδύλλιο Μιμής - Ανδρέα ήταν ο Χάρρυ Κλυνν, ο οποίος στον δίσκο «Νάτην – Φάτην» (η ...απάντησή του στα «Λάτιν» του Νταλάρα) είχε περιγράψει με μοναδικό τρόπο τη «γνωριμία» τους, με ατάκες που άφησαν εποχή, όπως το περίφημο «αχτένιστο κάστανο»! Η σκηνή της γνωριμίας ξεκινά στο 2:45" του ηχητικού που ακολουθεί, ενώ η ατάκα «μικρή και τριανταφυλλένια, μπορώ να την κρατήσω στην παλάμη μου σαν αχτένιστο κάστανο», είναι μετά το 4:30".

Ωστόσο, με τη Μιμή εκείνη που πραγματικά ...ξέφυγε (από πολλές απόψεις) μερικά χρόνια αργότερα, ήταν η εφημερίδα «Αυριανή». Όταν οι παραδοσιακά άριστες σχέσεις αλληλοϋποστήριξης ανάμεσα στην εφημερίδα και τον Ανδρέα κλονίστηκαν, τότε όλα τα γερόντια άρχισαν να τρέχουν στα περίπτερα για να προμηθευτούν το ...βιάγκρα μιας άλλης εποχής. Η «Αυριανή» ξεφώνιζε τον Ανδρέα δια της δημοσιοποίησης γυμνών φωτογραφιών της Μιμής και φυσικά πετύχαινε διαδοχικά σολντ άουτ, καθώς το δημοσιογραφικό δαιμόνιο είχε εντοπίσει δεκάδες τέτοια φωτογραφικά «ντοκουμέντα».

Ήταν τέτοια η φρενίτιδα που επικρατούσε, ώστε κάποια στιγμή μέχρι κι ο Μαστρομανέλος, που διάβαζε μόνο αθλητική εφημερίδα και μόνο αν την ξεχνούσε κανένας μεθυσμένος θαμώνας στον καφενέ του Μπάφα, στήθηκε από νωρίς στο περίπτερο και ρώτησε τον Φώντα τον περιπτερά: «Γιατί δεν έχεις "Αυριανή";». Ο Φώντας τον κοίταξε από πάνω μέχρι κάτω, σαν να έβλεπε ιπτάμενο δίσκο: «Κι από πότε διαβάζεις εφημερίδΑ, ρε μάστορα;», του απάντησε με ερώτηση και με κίνδυνο να βρεθεί ξάπλα μέσα στο ένα επί ένα του περιπτέρου και με όλο το εμπόρευμα στο κεφάλι του. Ο Μαστρομανέλος, περιέργως, δεν είχε -για την ώρα- διάθεση για καυγάδες: «Από όταν θέλω και δεν θα σου δώκω λογαριασμό. Αλλά εσύ θα μου δώκεις. Γιατί δεν έχεις "Αυριανή";». Ο Φώντας σταμάτησε να παίζει με την τύχη του. «Οι απογευματινές έρχονται το μεσημέρι», απάντησε αυτή τη φορά και αυτή τη φορά, παρότι η απάντηση ήταν σαφέστατη και κατατοπιστική, βρέθηκε απέναντι στην έκρηξη του Μαστρομανέλου: «Ρε ζαγάρι, θα σταματήσεις να με κοροϊδεύεις; Τι με κόφτει εμένα, ρε, πότε έρχονται οι απογευματινές; Οι ..."Αυριανές" πότε έρχονται;». Ο Φώντας τα έχασε. «Μα σου είπα, μάστορα. Οι απογευματινές έρχονται το μεσημέρι». Πλέον, ήταν η ώρα να βρεθεί ξάπλα μέσα στο ένα επί ένα του περιπτέρου και με όλο το εμπόρευμα στο κεφάλι του. Όπως κι έγινε...

Για την ιστορία, όταν ο Μαστρομανέλος κατάφερε να καταλάβει ότι η «Αυριανή» ήταν απογευματινή εφημερίδα και ότι θα ερχόταν το μεσημέρι, ο Φώντας είχε ήδη ένα μάτι ...μπλε και οι «Αυριανές» είχαν εξαντληθεί. Για να αποκτήσει μια συλλεκτική ξώβυζη φωτογραφία της Μιμής, ο Μαστρομανέλος έπρεπε να περιμένει άλλη μια μέρα. Και ο Φώντας, για να ξαναδεί με μια ματιά και τα δυο μεμέ, έπρεπε να περιμένει καναδυό βδομάδες, να ξεβουλώσει το μάτι...

Μέχρι να ξεχάσω πώς εξαφανίζονταν τα φύλλα της αυριανής εκείνη την περίοδο, εγώ, ο Μίλτος, να ΄μαι καλά...

Υ.Γ.: Για να μην ξεχνιόμαστε, για το μυθιστόρημά μου, «Είναι στημένο», το οποίο κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Εμβιπή (MVPublications) με υπογραφή Χρήστου Ελευθερίου, αλλά και για ό,τι άλλο επιθυμείτε, θα τα λέμε στην ιστιοσανίδα μου στο φέισμπουκ.