«Κατηφόρα» 14,9% για την ελληνική αγορά αυτοκινήτου τον Φλεβάρη

Πέτρος Σηφαλάκης
«Κατηφόρα» 14,9% για την ελληνική αγορά αυτοκινήτου τον Φλεβάρη
Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ), οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα σημείωσαν απώλειες συγκριτικά με τον ίδιο μήνα του 2020.

Η κρίση στην οποία -ξανά-μπαίνει η αγορά αυτοκινήτου στη χώρα μας έχει αρχίσει να γίνεται εμφανής. Τα νέα καίνουργια οχήματα που ταξινομούνται στη χώρα μας μειώνονται και τον Φλεβάρη σημειώθηκε μια μείωση της τάξεως του 14,9% σε σχέση με τον Φεβρουάριο του 2020. Πέρυσι στον ίδιο μήνα, η χώρα μας είχε αρχίσει ήδη να μπαίνει σε... κλίμα κορονοϊού, ακόμη όμως ούτε φανταζόμασταν τι πρόκειται να ακολουθήσει, ούτε προβλεπόταν lockdown. Οπότε, θεωρούμε ότι ήταν ένας COVID-free μήνας.

Πέρυσι λοιπόν στον πιο σύντομο μήνα του έτους, πουλήθηκαν συνολικά 7.862 νέα επιβατικά αυτοκίνητα. Φέτος κατά την ίδια ακριβώς περίοδο, πουλήθηκαν μόλις 6.690 επιβατικά αυτοκίνητα. Μείωση κατά 68,2% είχαμε στα καινούργια λεωφορεία που πουλήθηκαν (μόλις 14 έναντι των 44 του Φεβρουαρίου πέρυσι), ενώ μικρές διαφορές βλέπουμε στην αγορά μοτοσικλέτας με 1,4% απώλειες (2.264 πέρυσι, 2.233 φέτος).

Μόνο στην κατηγορία των φορτηγών βλέπουμε αύξηση πωλήσεων σε σχέση με πέρυσι. Πουλήθηκαν 714 οχήματα συνολικά, ελαφρά επαγγελματικά και βαρέα επαγγελματικά, ενώ τον Φλεβάρη του 2020 πουλήθηκαν 645. Αύξηση στο 10,4%, λοιπόν.

Σε επίπεδο διμήνου, τα πράγματα για τις ταξινομήσεις νέων επιβατικών μοντέλων γίνονται ακόμη πιο... σκούρα. Οι μοναδικοί μήνες του 2021 για τους οποίους έχουμε στοιχεία πωλήσεων, δείχνουν μείωση κατά 18,1% στις συνολικές ταξινομήσεις, πάντα σε σύγκριση με το ίδιο διάστημα του 2020.

8,8% κέρδος έχει μόνο η κατηγορία των επαγγελματικών, ελαφρών και βαρέων, ενώ -57,4% βρίσκεται η αγορά στα νέα λεωφορεία. Η κατηγορία των μοτοσικλετών εμφανίζει επίσης απώλειες σε επίπεδο διμήνου, κάτι που δείχνει ότι ο Ιανουάριος του 2021 ήταν αρκετά πιο κακός σε σχέση με τον Φεβρουάριο.

Σε ο,τι αφορά τις κατηγορίες οχημάτων που επέλεξαν οι Έλληνες, βλέπουμε ότι δεν υπάρχουν μεγάλες διαφορές με πέρυσι. Η κατηγορία B, αλλά και B-SUV συγκεντρώνει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον, ενώ και η μεσαία κατηγορία C έχει το σταθερό κοινό της. Μείωση βλέπουμε στα μικρά της κατηγορίας A.

Τέλος, ας μιλήσουμε για... καύσιμα. Η βενζίνη συνεχίζει να είναι ο «αρχηγός» των πωλήσεων και τα ντίζελ ακολουθούν τη σταθερή πτωτική πορεία των τελευταίων χρόνων. Αυτό που βλέπουμε όμως και μας κάνει εντύπωση είναι ότι από το 58,7% του μεριδίου αγοράς που συγκέντρωσε η βενζίνη τον Φεβρουάριο του 2020, στον ίδιο μήνα του 2021 το αντίστοιχο ποσοστό έπεσε στο 49,1%. Τα πετρελαιοκίνητα οχήματα από 27% μερίδιο, τώρα έχουν 21,5% και δημιουργείται το εύλογο ερώτημα: προς τα πού στράφηκαν οι καταναλωτές;

Προς την ηλεκτροκίνηση, είναι η απάντηση. Τα συμβατικά υβριδικά από 12% ανέβηκαν στο 22,1% και τα επαναφορτιζόμενα, είτε μιλάμε για υβριδικά Plug-In Hybrid, είτε για αμιγώς ηλεκτροκίνητα, έφτασαν στο 4,9% από το μόλις 0,8% που είχαν πέρυσι τον Φεβρουάριο. Το φυσικό αέριο υποχώρησε ελαφρώς φτάνοντας στο μερίδιο του 1,3%, από το 1,6% που είχε, ενώ το υγραέριο ανέβηκε στο 1,1% από το 0,0%.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!