Μαύρο το μέλλον της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας

Gazzetta team
Μαύρο το μέλλον της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας
Η εταιρεία οικονομικών συμβούλων KPMG δημοσίευσε μία διεθνή μελέτη κινητικότητας, σύμφωνα με την οποία το 2030 θα είναι μόνον ένα στα 20 καινούρια αυτοκίνητα ευρωπαϊκής παραγωγής, αντί ενός στα τέσσερα όπως συμβαίνει σήμερα!

Ποια θα είναι η εικόνα της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας σε δέκα χρόνια; Η εταιρεία οικονομικών συμβούλων ρώτησε στο πλαίσιο της σχετικής ετήσιας μελέτης «Global Automotive Executive Survey» πάνω από 1.150 κορυφαίους μάνατζερ από τον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας και του ευρύτερου χώρου της, όπως επίσης πάνω από 2.000 αγοραστές αυτοκινήτων από 30 διαφορετικές χώρες.

Στην έρευνα συμμετείχαν πάνω από 3.150 μάνατζερ και καταναλωτές.

Οι απαντήσεις τους διαμορφώνουν μία απογοητευτική εικόνα για το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη. Tα τρία τέταρτα των ερωτηθέντων μάνατζερ δήλωσαν πεπεισμένα, ότι μετά από μόλις εννέα χρόνια θα κατασκευάζεται μόνον το 5% όλων των αυτοκινήτων στην Ευρώπη, ενώ το συγκεκριμένο ποσοστό ανέρχεται σήμερα σε 24%. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα την ακύρωση του λεγόμενου ‘’Παγκόσμιου Αυτοκινήτου’’ (World Car), όπως ονομάζονται τα μοντέλα που κυκλοφορούν χωρίς καμία αλλαγή σε όλες τις αγορές.

Eργοστάσιο αυτοκινήτων στην Ολλανδία.

Αιτία είναι οι αυξανόμενες διαφοροποιήσεις ανά περιοχή, αφού εφαρμόζονται διαφορετικές νομοθεσίες φορολόγησης, επιδοτήσεων, κλπ. Επίσης σημαντική θεωρείται η ύπαρξη πρώτων υλών για τη διαμόρφωση κάθε περιφερειακής αγοράς. Γι αυτό και ανάλογα με τις περιφέρειες και τα χαρακτηριστικά τους, θα δούμε να αναπτύσσεται σε κάποιες κυρίως η ηλεκτροκίνηση, κάπου αλλού η υδρογονοκίνηση και σε άλλα σημεία θα κυριαρχήσουν τα Plug-in υβριδικά μοντέλα.

Τέρμα η κυριαρχία βενζίνης και πετρελαίου

Για πρώτη φορά αποφαίνονται εξάλλου τα κορυφαία στελέχη του κλάδου του αυτοκινήτου, ότι σε δέκα χρόνια δεν θα αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της ατομικής κινητικότητας τα οχήματα εσωτερικής καύσης. Σύμφωνα με τις προβλέψεις τους, το 2030 θα είναι μόνον το 25% των οχημάτων μοντέλα συμβατικής τεχνολογίας, ενώ το 27% θα είναι ηλεκτροκίνητα, το 23% θα χρησιμοποιεί ενεργειακές κυψέλες υδρογόνου και το 25% θα απαρτίζεται από Plug-in υβριδικά.

Ηγετικό ρόλο αναμένεται να παίξει σε αυτές τις δραματικές αλλαγές η Κίνα, η οποία θα διευρύνει την απόστασή της από τις υπόλοιπες χώρες και βεβαίως από την Ευρώπη.

Σταθμοί φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων.

Μεγάλες ανατροπές προκύπτουν και από τις προβλέψεις των ερωτηθέντων καταναλωτών, oι οποίοι δεν πιστεύουν πλέον ότι το μέλλον ανήκει στην αμιγή ηλεκτροκίνηση. Ως αιτιολογία για την αρνητική στάση τους απέναντι στο ηλεκτρικό αυτοκίνητο προβάλλουν την ακριβή τιμή του, τις ελλείψεις υποδομών και την περιορισμένη αυτονομία του.

Σχεδόν το 70% των καταναλωτών προβλέπει, ότι θα αποτύχει η ηλεκτροκίνηση εξαιτίας των μεγάλων κενών στις υποδομές της και στην αδυναμία της ανάπτυξής τους παντού. Ιδιαίτερα εντυπωσιακό είναι το γεγονός, ότι το ποσοστό των σκεπτικιστών έχει αυξηθεί κατά 14% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή μελέτη.

Θα αργήσουν πολύ τα πλήρως αυτόνομα ρομποτικά οχήματα.

Εξίσου προβληματισμένοι εμφανίζονται μάνατζερ και καταναλωτές απέναντι στην αυτόνομη οδήγηση. Το 77% όλων των ερωτηθέντων πιστεύει ότι η «μεικτή κυκλοφορία» αυτόνομων και συμβατικών οχημάτων στον δρόμο θα προκαλέσει προβλήματα στην ασφάλεια των μετακινήσεων και μεγάλες νομικές διενέξεις. Επιπλέον, η πλειοψηφία των καταναλωτών θεωρεί, ότι υπάρχει ακόμη πολύς δρόμος μέχρι να φτάσουμε στο πλήρως αυτόνομο ρομποτικό όχημα.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!