Ο κορονοϊός «μόλυνε» σοβαρά το 2020 την ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου

Gazzetta team
Ο κορονοϊός «μόλυνε» σοβαρά το 2020 την ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου
Τη μεγαλύτερη πτώση εδώ και δεκαετίες κατέγραψαν το 2020 εξαιτίας του κορονοϊού οι πωλήσεις καινούριων επιβατηγών μοντέλων στην Ευρώπη, με τις πέντε σημαντικότερες αγορές της Γηραιάς Ηπείρου να εμφανίζουν μειώσεις μεταξύ 19% και 32%.

Τη μεγαλύτερη ετήσια μείωση στις ταξινομήσεις καινούριων Ι.Χ. εδώ και δεκαετίες κατέγραψαν οι σημαντικότερες αγορές αυτοκινήτου της Ευρώπης. Αιτία ήταν η πανδημία του κορονοϊού, η οποία προκάλεσε μεγάλη ανασφάλεια, αυτοσυγκράτηση και οικονομικές απώλειες στους υποψήφιους αγοραστές, ενώ υποχρέωσε σε διακοπή λειτουργίας όλα τα ευρωπαϊκά εργοστάσια αυτοκινήτων.

Περίπου 3,5 εκατ. Ι.Χ. λιγότερα

Σύμφωνα με στοιχεία, που προέρχονται από τις αρμόδιες υπηρεσίες ταξινόμησης καινούριων αυτοκινήτων στις διάφορες ευρωπαϊκές χώρες, η μέση μείωση πωλήσεων Ι.Χ. σε 14 κράτη της ΕΕ συν τις Μεγάλη Βρετανία, Ισλανδία, Νορβηγία και Ελβετία ανήλθε σε 24,5% σε σχέση με το 2019. Πρόκειται για μία πτώση των πωλήσεων η οποία αντιστοιχεί σε 3,5 εκατομμύρια λιγότερες ταξινομήσεις καινούριων επιβατηγών μοντέλων, η οποία ισοδυναμεί σύμφωνα με τον καθηγητή Φέρντιναντ Ντουντενχέφερ του πανεπιστημίου του Εσεν της Γερμανίας με τη χειρότερη χρονιά του κλάδου στην Ευρώπη εδώ και 20 χρόνια.

H Aγγλία κατέγραψε τη μεγαλύτερη ετήσια μείωση πωλήσεων Ι.Χ. από το 1943.

Είναι χαρακτηριστικό, ότι ακόμη και στις δύο προηγούμενες κρίσεις, δηλαδή την οικονομική του 2009 και την κρίση χρέους του 2013, είχαν πουληθεί στην Ευρώπη περισσότερα καινούρια αυτοκίνητα. Η Γερμανία ήταν το 2020 η χώρα με τις μικρότερες απώλειες μεταξύ των πέντε μεγαλύτερων ευρωπαϊκών αγορών, καθώς η πτώση στις πωλήσεις καινούριων Ι.Χ. «περιορίστηκε» στο 19%. Αντίθετα στη Γαλλία ήταν το αντίστοιχο ποσοστό 25%, στην Ιταλία 28%, στη Μεγάλη Βρετανία 29% και στην Ισπανία 32%.

Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά ο Βρετανικός Σύνδεσμος Κατασκευαστών και Εμπόρων Αυτοκινήτων, SMMT, πρόκειται για το μεγαλύτερο ποσοστό ετήσιας μείωσης στις πωλήσεις επιβατηγών μοντέλων από το 1943 μέχρι σήμερα!

Να σημειώσουμε, ότι και η πολύπαθη ελληνική αγορά αυτοκινήτου ταλαιπωρήθηκε το 2020 από τον κορονοϊό με αποτέλεσμα να καταγράψει 29% λιγότερες ταξινομήσεις Ι.Χ. σε σχέση με το 2019.

Νορβηγία, Δανία οι καλύτερες

Η Νορβηγία ήταν η ευρωπαϊκή χώρα με τα καλύτερα αποτελέσματα, καθώς οι ταξινομήσεις επιβατηγών μοντέλων το 2020 ήταν μόλις 1% λιγότερες συγκριτικά με πρόπερσι, ενώ να πούμε ότι ο αριθμός των καινούριων ηλεκτροκίνητων μοντέλων ήταν μεγαλύτερος από εκείνων συμβατικής τεχνολογίας! Τη δεύτερη καλύτερη ευρωπαϊκή επίδοση σημείωσε το 2020 η Δανία με πτώση πωλήσεων της τάξης του 12% και από εκεί και κάτω παρατηρείται ένα μεγάλο χάσμα με νούμερα γύρω στο 20% και άνω.

Στη Νορβηγία πουλήθηκαν το 2020 περισσότερα ηλεκτρικά Ι.Χ. παρά συμβατικής τεχνολογίας.

Εδώ θα πρέπει να πούμε, ότι Δανία και Νορβηγία εμφάνισαν ήπιες μειώσεις χάρη στην εκρηκτική άνοδο πωλήσεων αυτοκινήτων που κατέγραψαν τον Δεκέμβριο του 2020 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2019. Αυτή ανήλθε στην περίπτωση της Δανίας σε +47% και της Νορβηγίας σε +83%, ενώ ευρωπαϊκή πρωταθλήτρια Δεκεμβρίου του 2020 αναδείχθηκε η Ιρλανδία με ποσοστό αύξησης +168%!

Σύμφωνα με τον αναλυτή του οικονομικού πρακτορείου Bloomberg, Μάικ Ντιν, η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου θα αρχίσει να ανακάμπτει από το δεύτερο τρίμηνο του 2021 με την προϋπόθεση ότι θα χαλαρώνουν σταδιακά οι κυβερνήσεις τα μέτρα κατά του κορονοϊού. Ο Ντιν προβλέπει ωστόσο, ότι ακόμη και αν συμβεί αυτό, θα κλείσει το 2021 στην ΕΕ με περίπου 15% λιγότερες πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων σε σχέση με το 2019.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!