ΔΕΙΤΕ ΤΑ LIVE
Ο πρώτος μήνας «ανάκαμψης» για την αγορά αυτοκινήτου ήταν ο Σεπτέμβρης

Ο πρώτος μήνας «ανάκαμψης» για την αγορά αυτοκινήτου ήταν ο Σεπτέμβρης

Ο πρώτος μήνας «ανάκαμψης» για την αγορά αυτοκινήτου ήταν ο Σεπτέμβρης

Ο ένατος μήνας του 2020 έμελλε να είναι ο πρώτος με περισσότερες ταξινομήσεις, συγκριτικά με πέρυσι, για την αγορά αυτοκινήτου της Ευρώπης. 

Έχοντας καθοδική τάση ήδη από το τέλος του 2019 και υπό την επήρεια του κορονοϊού στη συνέχεια, το 2020 ήταν μια από τις χειρότερες ιστορικά χρονιές για την αγορά του αυτοκινήτου στην Ευρώπη. Ακόμα χειρότερη και από το 2008, τη χρονιά που είδαμε τα πρώτα αποτελέσματα της διεθνούς οικονομικής ύφεσης.

Πιο συγκεκριμένα, τον Σεπτέμβριο του 2020, η αγορά επιβατικών αυτοκινήτων της Ε.Ε. σημείωσε την πρώτη αύξηση του έτους. Οι ταξονομήσεις αυξήθηκαν κατά 3,1% τον περασμένο μήνα και έφτασαν τα 933.987 νέα αυτοκίνητα που πωλήθηκαν σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση. Ωστόσο, οι τέσσερις μεγαλύτερες αγορές παρουσίασαν μικτά αποτελέσματα. Απώλειες παρατηρήθηκαν στην Ισπανία (-13,5%) και τη Γαλλία (-3,0%), ενώ η Ιταλία (9,5%) και η Γερμανία (8,4%) παρουσίασαν σταθερή άνοδο.

Σημαντική η μείωση στο εννεάμηνο

Κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2020, η ζήτηση για αυτοκίνητα μειώθηκε κατά 28,8% στην Ε.Ε. Επτά εκατομμύρια μονάδες ταξινομήθηκαν από τον Ιανουάριο έως τον Σεπτέμβριο, σχεδόν 2,9 εκατομμύρια λιγότερες από αυτές κατά την ίδια περίοδο πέρυσι.

Παρά τα θετικά αποτελέσματα του περασμένου μήνα, ο αντίκτυπος του Covid-19 εξακολουθεί να επηρεάζει σημαντικά τις σωρευτικές επιδόσεις της αγοράς αυτοκινήτων της Ε.Ε. Μεταξύ των σημαντικότερων αγορών, η Ισπανία σημείωσε τη μεγαλύτερη πτώση (-38,3%) μέχρι στιγμής φέτος, ακολουθούμενη από την Ιταλία (-34,2%), τη Γαλλία (-28,9%) και τη Γερμανία (-25,5%), πάντα στο πρώτο εννεάμηνο.

Η αγορά στην Ελλάδα
Το πρώτο θετικό πρόσημο μετά το ξέσπασμα της πανδημίας Covid-19 έφερε ο Σεπτέμβριος και στη χώρα μας. Μετά από ένα εξάμηνο με συνεχή αρνητικά ρεκόρ ταξινομήσεων, η αγορά αυτοκινήτου ανέκτησε τη δυναμική της με άνοδο 20,5%.

Ωστόσο, στο εννεάμηνο η εικόνα της ελληνικής αγοράς είναι χειρότερη από το μέσο όρο της ευρωπαϊκής, καθώς οι συνολικές απώλειες ταξινομήσεων σε σχέση με το ίδιο διάστημα πέρυσι έφτασαν στο 35,3%, έναντι του 28,8% της Ε.Ε.

Εντωμεταξύ, με λίγες συνολικά μονάδες, μεγάλη είναι η αύξηση στις ταξινομήσεις ηλεκτρικών και plug in υβριδικών αυτοκινήτων. Το μερίδιο αγοράς των παραπάνω αυτοκινήτων εντός του 2020 επί του συνόλου αγγίζει το 2,0%, όταν κατά το 2019 δεν ξεπέρασε το 0,4%.

Η παραπάνω τάση είναι ορατή και στην Ευρώπη, όπου τα ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα υπερδιπλασίασαν τις πωλήσεις τους. Η τάση αυτή είναι εν μέρει πλασματική, καθώς βασίζεται στις μεγάλες επιδοτήσεις, αλλά και στην τεράστια αύξηση των ηλεκτρικών και υβριδικών μοντέλων που πλέον διατίθενται στην αγορά.