Αφαίρεση διπλώματος εξαιτίας της οθόνης του αυτοκινήτου

Gazzetta team
Αφαίρεση διπλώματος εξαιτίας της οθόνης του αυτοκινήτου
Γερμανικό δικαστήριο αφαίρεσε για ένα μήνα το δίπλωμα από τον οδηγό ενός Tesla, επειδή θεώρησε ότι η οθόνη του συστήματος πολυμέσων αποσπούσε την προσοχή του από τον δρόμο, όπως θα είχε συμβεί με τη χρήση κινητού τηλεφώνου!

Η διάσπαση της προσοχής αποτελεί έναν από τους κυριότερους κινδύνους πρόκλησης τροχαίου ατυχήματος. Σύμφωνα με διεθνείς έρευνες, 6 στα 10 ατυχήματα που προκαλούν οι νέοι οδηγοί οφείλεται στη διάσπαση της προσοχής τους την ώρα που βρίσκονται στο τιμόνι.

Μία πρώτη αιτία απόσπασης της προσοχής μας από τον δρόμο είναι προφανώς το κινητό τηλέφωνο, υπάρχουν όμως και πολλές άλλες. Ακόμη και μία έντονη συζήτηση με τους συνεπιβάτες μας, η κατανάλωση καφέ και το φαγητό κατά την οδήγηση μπορούν να μας παρασύρουν σε λάθη καθώς τα μάτια μας δεν παρακολουθούν για κάποιο κρίσιμο χρονικό διάστημα την κυκλοφορία.

Το ίδιο ισχύει βεβαίως και για τις οθόνες αφής των σύγχρονων συστημάτων πολυμέσων και πλοήγησης, τα οποία κατακλύζουν πλέον κάθε καινούριο αυτοκίνητο. Γερμανικό δικαστήριο συνέκρινε μάλιστα τη χρήση μίας τέτοιας οθόνης κατά την οδήγηση με εκείνη ενός κινητού τηλεφώνου. Τη συγκεκριμένη απόφαση έλαβε το περιφερειακό γερμανικό δικαστήριο της Καρλσρούης και αφορούσε τον οδηγό ενός ηλεκτροκίνητου Tesla Model 3, τονίζοντας ότι αγνόησε τα προειδοποιητικά μηνύματα που εμφανίζονται στην οθόνη, μόλις τεθεί σε λειτουργία ο κινητήρας του οχήματος.

Aπό το Tesla Model 3 απουσιάζουν οι κλασικοί διακόπτες και όλα γίνονται μέσω μίας μεγάλης οθόνης αφής.

Στο Tesla Model 3 δεν υπάρχουν πλέον διακόπτες και κλασικό κόκπιτ, παρά μόνον το τιμόνι και μία μεγάλη οθόνη αφής μέσω της οποίας παραμετροποιεί ο οδηγός όλες τις λειτουργίες του οχήματος. Η περίπτωση της Tesla δεν είναι η μοναδική, καθώς ολοένα περισσότεροι κατασκευαστές καταργούν τους κλασικούς διακόπτες και τα χειριστήρια και μεταφέρουν τον έλεγχο και τη διαχείριση όλων των συστημάτων στις οθόνες.

Το πρόβλημα σε αυτή την περίπτωση είναι, ότι οι συγκεκριμένες ενέργειες δεν μπορούν να γίνουν από τον οδηγό στα τυφλά, αλλά τον υποχρεώνουν να πάρει για κάποιο κρίσιμο χρονικό διάστημα το βλέμμα από το δρόμο, να κοιτάξει την οθόνη και να πατήσει ακολούθως με το δάχτυλο πάνω σε συγκεκριμένα σημεία της.

Στην περίπτωση του οδηγού του Tesla Model 3 έκριναν οι Γερμανοί δικαστές ότι ακόμη και για τη λειτουργία πολύ σημαντικών συστημάτων ασφαλείας, όπως των υαλοκαθαριστήρων, πρέπει να παίρνει ο οδηγός μόνον για ελάχιστο χρόνο τα μάτια του από τον δρόμο, ενώ ο παραβάτης οδηγός κοιτούσε επί μεγάλο διάστημα την οθόνη αφής κατά τη διάρκεια της βροχής. Ετσι προκάλεσε ατύχημα εξαιτίας της απόσπασης της προσοχής του από το Touchscreen και του αφαιρέθηκε για ένα μήνα το δίπλωμα οδήγησης.

Να σημειώσουμε, ότι δεν υπάρχει προς το παρόν ενιαία νομοθεσία στις διάφορες χώρες για τη χρήση της οθόνης αφής, ενώ οι κατασκευαστές των αυτοκινήτων προσπαθούν να τις βελτιώσουν αυξάνοντας τις διαστάσεις τους, αλλά και με εντονότερα γραφιστικά και συντομότερους χρόνους απόκρισης. Παρόλα αυτά ο μεγάλος αριθμός λειτουργιών μέσω των οθονών προκαλεί προβλήματα στην οδική ασφάλεια.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!