Μπαταρίες με 50% μεγαλύτερη χωρητικότητα υποσχέθηκε ο Μασκ

Gazzetta team
Μπαταρίες με 50% μεγαλύτερη χωρητικότητα υποσχέθηκε ο Μασκ
Σε 3-4 χρόνια οι μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα έχουν αυξημένη κατά 50% χωρητικότητα και πολύ μεγαλύτερη διάρκεια, «προφήτευσε» ο CEO της Tesla.

Σε ένα από τα πολλά του tweet ο αεικίνητος διευθύνων σύμβουλος της Tesla, o Έλον Μασκ, υποσχέθηκε ότι σε 3-4 χρόνια θα παραχθούν μπαταρίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων με 50% μεγαλύτερη χωρητικότητα από τη σημερινή. «400 Wh/kg με μεγάλο χρόνο ζωής και μαζική παραγωγή (όχι στο εργαστήριο) έρχονται σύντομα. Πιθανώς σε 3-4 χρόνια» έγραψε ο «προφήτης» Μασκ.

H καλύτερη ενεργειακή πυκνότητα επιτυγχάνεται σήμερα από τις μπαταρίες τύπου 2170 της Panasonic, που χρησιμοποιούνται στο μοντέλο 3 της Tesla. Αυτή είναι περίπου 260 Wh/kg , γεγονός που σημαίνει ότι ένα άλμα 50% από την τρέχουσα ενεργειακή πυκνότητα αναμένεται να πραγματοποιηθεί στο άμεσο μέλλον.

Οι ανακοινώσεις του Μασκ ήρθαν ως συνέχεια της ενημέρωσης ότι η Tesla θα πραγματοποιήσει την καθιερωμένη εκδήλωση με την ονομασία «Battery Day» την ίδια ημέρα με την ετήσια συνεδρίαση των μετόχων για το 2020, στις 22 Σεπτεμβρίου.

«Ατελείωτες» μπαταρίες;

Σύμφωνα με γνώστες της τεχνολογίας των μπαταριών, ο Μασκ θα ανακοινώσει κατά τη διάρκεια της «Battery Day» εξελίξεις σχετικά με την τεχνολογία «silicon nanowire anode», μια πρωτοποριακή εξέλιξη που μπορεί δυνητικά να αυξήσει κατά πολύ την ενεργειακή πυκνότητα της μπαταρίας και τη διάρκεια ζωής της.

Με βάση αυτή την τεχνολογία, για την άνοδο των μπαταριών Ιόντων Λιθίου χρησιμοποιούνται νανονήματα πυριτίου, αντί του άνθρακα. Το πυρίτιο εξασφαλίζει εξαιρετικά χαρακτηριστικά ενεργειακής πυκνότητας, αντιμετώπισε όμως κατά την πειραματική του χρήση εντυπωσιακή αύξηση του όγκου του, με αποτέλεσμα να καταστρέφεται.

Το πρόβλημα αυτό έλυσε η νανοτεχνολογία και πλέον υπάρχουν τεχνικά εφικτές λύσεις μπαταριών με ενεργειακή πυκνότητα που φτάνει τα 500 Wh/kg. Η αμερικανική εταιρεία Amprius που εδρεύει στην Καλιφόρνια, κατασκευάζει ήδη μπαταρίες τεχνολογίας silicon nanowire anode, τις οποίες προμηθεύει στην Boeing και την αεροδιαστημική βιομηχανία εν γένει.

Η Amprius εκμεταλλεύεται εμπορικά μια ερευνητική εργασία του πανεπιστημίου του Στάνφορντ, η οποία πραγματοποιήθηκε το 2007 και κατάφερε να κάνει τις ανόδους πυριτίου να συμπεριφέρονται με σταθερό τρόπο κατά τη φόρτιση των μπαταριών, χάρη στη νανοτεχνολογία. Μάλιστα η Amprius ξεκίνησε από το 2012 την εφαρμογή αυτής της τεχνολογίας, ενώ από το 2016 προσφέρει και τον απαραίτητο κατασκευαστικό εξοπλισμό, σε όποια εταιρεία επιθυμεί να παράξει μαζικά μπαταρίες silicon nanowire anode.

Η Panasonic από την πλευρά της έχει ήδη ανακοινώσει ότι σκοπεύει να αυξήσει την ενεργειακή πυκνότητα των μπαταριών 2170 που προμηθεύει στην Tesla κατά 20% σε πέντε χρόνια. Τέλος να σημειώσουμε ότι η Tesla συνεργάζεται επίσης με την China Contemporary Amperex Technology Ltd για να δημιουργήσει μια νέα μπαταρία μεγάλης ισχύος και μεγάλης διάρκειας ζωής. Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Reuters, οι μπαταρίες αυτές έχουν σχεδιαστεί για αυτοκινητική χρήση ώστε να διαρκούν 1.6 εκατομμύρια χιλιόμετρα.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!