Οι Έλληνες δεν αφήνουν το τιμόνι όταν πίνουν ή όταν κουράζονται

Gazzetta team
Οι Έλληνες δεν αφήνουν το τιμόνι όταν πίνουν ή όταν κουράζονται
Έρευνα επιβεβαιώνει αυτά που... ήδη γνωρίζαμε, ότι δηλαδή οι Έλληνες μπορεί να οδηγούν υπό την επήρεια αλκοόλ ή σε κατάσταση υψηλής κόπωσης, όπου τα αντανακλαστικά τους είναι σαφώς μειωμένα.

Η 5η έκδοση του Ευρωβαρόμετρου υπεύθυνης οδήγησης -η δεύτερη που περιλαμβάνει και τους Έλληνες οδηγούς ανάμεσα σε αυτούς 11 ακόμα χωρών- υποδεικνύει ότι πολλά είναι αυτά που πρέπει να αλλάξουν για να θεωρούμε ότι οδηγούμε υπεύθυνα.

Έχοντας ως βάση τη... δική μας άποψη λοιπόν, ένας στους δύο Έλληνες, δηλαδή το 50%, οδηγεί επικίνδυνα. Αυτή φυσικά είναι μια πολύ γενικευμένη θέση, έρχεται όμως να γίνει πιο συγκεκριμένη, όταν το ζήτημα επικεντρώνεται στην κούραση και στην κατανάλωση αλκοόλ.

Εξαιρετικά επικίνδυνη συμπεριφορά

Στην πρώτη περίπτωση, το 48% των Ελλήνων οδηγών δεν έκρυψε ότι οδηγεί ακόμη και όταν είναι κουρασμένοι. Μετά από μια ολόκληρη μέρα εργασίας για παράδειγμα, ξεκινούν χωρίς λεπτό ξεκούρασης την οδήγηση για έναν μακρινό προορισμό.

Αυτή η συμπεριφορά, σύμφωνα με τους ειδικούς, μπορεί να έχει καταστροφικά αποτελέσματα, καθώς η εγρήγορση των αισθήσεων μειώνεται, τόσο πολύ όσο περίπου και στην κατάσταση μέθης. Σε αντίθεση με τους Έλληνες, οι Ολλανδοί οδηγοί οδηγούν κουρασμένοι μόλις σε ποσοστό 23%, με τους Γερμανούς να τους ακολουθούν πολύ κοντά σε ποσοστό 27%.

Άσχημη είναι η εικόνα των Ελλήνων οδηγών και όσον αφορά στη χρήση των οχημάτων τους μετά από κατανάλωση αλκοόλ. Οι απαντήσεις που δώσαμε δείχνουν ότι σε ποσοστό 24% οδηγούμε μετά από κατανάλωση αλκοόλ, πράξη εξαιρετικά ανεύθυνη που μπορεί να οδηγήσει σε σφοδρά δυστυχήματα.

Η σωστή πρακτική

Σύμφωνα με εκατοντάδες έρευνες, υπό την επήρεια αλκοόλ ή κούρασης μειώνεται δραματικά η ικανότητα αντίδρασης κάθε ανθρώπου, με αποτέλεσμα η οδήγηση να καθίσταται προβληματική. Οι αισθήσεις δεν λειτουργούν σωστά και ο οδηγός αργεί να αποκωδικοποιήσει τα ερεθίσματα που λαμβάνει. Οι αποστάσεις φρεναρίσματος μεγαλώνουν, οι ικανότητες ελιγμών μειώνονται και σε μια δύσκολη στιγμή είναι αδύνατον για τον οδηγό να αντιδράσει έγκαιρα και σωστά.

Οι ειδικοί είναι κάθετοι: Δεν οδηγούμε ποτέ χωρίς έναν προηγούμενο βραδινό ύπνο τουλάχιστον 6 ωρών και 1-2 ώρες ξεκούρασης πριν από μεγάλο ταξίδι. Ταυτόχρονα, κατά την πολύωρη οδήγηση είναι απαραίτητα διαστήματα ενδιάμεσων στάσεων ανά 2 ώρες τουλάχιστον. Αναφορικά με το αλκοόλ, εννοείται ότι δεν το αγγίζουμε πριν οδηγήσουμε. Παρά την αρχική αίσθηση ευφορίας και μεγαλύτερης εγρήγορσης που μας προσφέρει, η πραγματικότητα αποδεικνύει ότι η ικανότητα αντίληψης και οι αντιδράσεις μειώνονται δραματικά.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!