ΔΕΙΤΕ ΤΑ LIVE
Κορονοϊός: Έρχεται μεγάλη πτώση στη χρήση των ΜΜΜ 

Κορονοϊός: Έρχεται μεγάλη πτώση στη χρήση των ΜΜΜ 

Κορονοϊός: Έρχεται μεγάλη πτώση στη χρήση των ΜΜΜ 

Πολλοί περισσότεροι πολίτες θα χρησιμοποιούν τα ιδιωτικά μέσα μετακίνησής τους στο μέλλον, καθώς ο κορονοϊός έφερε ανασφάλεια στη χρήση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. 

Είναι δεδομένο ότι η καθημερινότητα όλων θα αλλάξει πολύ μετά τον κορονοϊό. Οι μαζικές συγκεντρώσεις ατόμων θα γίνονται με σαφώς μεγαλύτερα μέτρα ατομικής προστασίας, όχι μόνο στα γήπεδα και τις συναυλίες αλλά ακόμη και στο σούπερ μάρκετ. Ως αποτέλεσμα, οι συγκοινωνίες των πόλεων πιθανότατα θα δουν μεγάλη πτώση στους επιβάτες που τις επιλέγουν, συγκριτικά με την προ κορονοϊού εποχή. Πάρα πολλοί πολίτες θα στρέφονται πλέον στα ιδιωτικά μέσα μετακίνησης, με ο,τι αυτό συνεπάγεται για την κίνηση στις μεγαλουπόλεις, τις διαθέσιμες θέσεις πάρκινγκ και λοιπά. Λαμβάνοντας αυτό υπόψη, πολλοί κατασκευαστές αυτοκινήτων θα αλλάξουν εντελώς τη ρότα τους. 

Η αυτοκινητοβιομηχανία προετοιμάζεται

Η KIA για παράδειγμα ετοιμάζεται να παρουσιάσει ένα πολύ μικρό μοντέλο πόλης, για να τοποθετηθεί απέναντι σε προτάσεις όπως το Citroen Ami. Το ηλεκτρικό Smart ForTwo θα μπορούσε να είναι ακόμη ένας ανταγωνιστής, ωστόσο το KIA και το Citroen αναμένεται να έχουν και πολύ χαμηλότερη τιμή αγοράς. Υπολογίζεται ότι ο τιμοκατάλογος στη Γαλλία θα ξεκινά από τα 6.000€ για το Citroen και έχουν ήδη λανσάρει χρηματοδοτικά προγράμματα με προκαταβολή στα 2.640€ και μηνιαία δόση 19,99€, χαμηλότερη και από πάγιο συμβολαίου με εταιρεία κινητής τηλεφωνίας! 

Ο Εμίλιο Χερέρα, υψηλόβαθμο στέλεχος της KIA Ευρώπης μίλησε στο βρετανικό Auto Express και είπε ότι οι πολίτες, μετά τις τελευταίες εξελίξεις, θέλουν να αισθάνονται ασφάλεια. Η δική τους κίνηση είναι να προσφέρουν ένα φθηνό, εύχρηστο για τις μεγάλες πόλεις και οικονομικό στη χρήση αυτοκίνητο καθώς ολοένα και περισσότεροι θα ψάχνουν μια εναλλακτική στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, λόγω του κορονοϊού. 

Μελέτη που έκαναν έδειξε ότι πριν την πανδημία που έπληξε σχεδόν κάθε γωνία του πλανήτη, το 34% του πληθυσμού επέλεγε ιδιωτικά μέσα μετακίνησης. Μετά την πανδημία, αναμένεται ότι το αντίστοιχο ποσοστό θα φτάσει το 65%! Ο λόγος είναι ότι οι πολίτες αισθάνονται ασφαλείς μέσα στα οχήματά τους και εκτεθειμένοι όταν χρησιμοποιούν ένα δημόσιο μέσο. 

Ένα «εργαλείο» αστικού ιστού

Το νέο μοντέλο της KIA θα έχει μικροσκοπικές διαστάσεις για να εξυπηρετεί μέσα στην πόλη, ηλεκτροκινητήρα και μικρές μπαταρίες που θα του εξασφαλίζουν αυτονομία ικανή να καλύψει τις βασικές ανάγκες καθημερινής μετακίνησης. Ψώνια, μετάβαση στην εργασία και λοιπά θα είναι τα τυπικά δρομολόγια που θα καλύπτει ο ιδιοκτήτης ενός τέτοιου αυτοκινήτου, συνεπώς δεν χρειάζονται οι τεράστιες μπαταρίες που εξασφαλίζουν εκατοντάδες χιλιόμετρα αυτονομίας και επιβαρύνουν το αυτοκίνητο στην τιμή, το βάρος και το χρόνο φόρτισης. 

Αυτοκίνητο με το... μήνα

Το μέλλον στις μετακινήσεις όμως δεν μπορεί να αγνοηθεί και εξετάζουν κάτι ακόμη, εκτός της παραδοσιακής πώλησης ενός τέτοιου μοντέλου. Υπάρχει στα σκαριά ένα νέο πρόγραμμα όπου ο χρήστης του αυτοκινήτου θα μπορεί να το νοικιάζει με το μήνα, στην τιμή μιας μηνιαίας κάρτας μετακίνησης με τα ΜΜΜ. Έτσι όποιος το χρησιμοποιεί δεν θα επιβαρύνεται με έξοδα ιδιοκτησίας ενός αυτοκινήτου και δεν θα έχει τις τυπικές έγνοιες ενός ιδιοκτήτη. Το τελευταίο, βρίσκεται ακόμη σε πρώιμο στάδιο. Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, το αυτοκίνητο της KIA αναμένεται να παρουσιαστεί έως το 2022.