Renault, Nissan και Mitsubishi αλλάζουν τα πάντα!

Gazzetta team
Renault, Nissan και Mitsubishi αλλάζουν τα πάντα!
Τέλη Μαΐου θα ανακοινωθεί η μελλοντική στρατηγική των εταιρειών Renault, Nissan και Mitsubishi, με τη γαλλική μάρκα να διαγράφει από τη γκάμα της τα μοντέλα Espace, Scenic και Talisman, αλλά και τη Datsun να αποσύρεται –πάλι- από την αγορά!

Με ενδιαφέρον αναμένεται η ανακοίνωση της νέας στρατηγικής που πρόκειται να ακολουθήσουν οι Renault, Nissan και Mitsubishi, η οποία έχει προγραμματιστεί για το διάστημα 27 έως 29 Μαΐου. Τότε θα παρουσιάσει η συμμαχία των τριών αυτοκινητοκατασκευαστών τους μεσοπρόθεσμους σχεδιασμούς της και τα πλάνα αναδιάρθρωσης των ομίλων. Επισήμως δεν έχει βγει ακόμη κάτι προς τα έξω, ωστόσο καλά πληροφορημένες πηγές μιλούν για ριζοσπαστικές αλλαγές σε πολλά επίπεδα, καθώς οι τρεις μάρκες βρίσκονται κάτω από μεγάλη πίεση και μάλιστα όχι μόνον λόγω του κορονοϊού.

Mεγάλες εξελίξεις αναμένονται στη γαλλοϊαπωνική συμμαχία.

Τα οικονομικά τους αποτελέσματα ήταν ήδη –στην καλύτερη περίπτωση- μέτρια, πριν την εμφάνιση του Covid-19, που όξυνε βεβαίως ακόμη περισσότερο την κατάσταση. Η Renault εμφάνισε πέρυσι ζημιές ύψους περίπου 150 εκατ. ευρώ, ενώ και η Nissan αναμένει για το οικονομικό έτος 2019/20 (ολοκληρώθηκε στα τέλη Μαρτίου) επίσης ζημιές και μάλιστα για πρώτη φορά μετά το 1999. Γι αυτόν τον λόγο σχεδιάζει να εφαρμόσει η γνωστή ιαπωνική μάρκα ένα σχέδιο εξυγίανσης με ετήσιες περικοπές περίπου τριών δις ευρώ! Η Mitsubishi βρίσκεται σε χειρότερη θέση, αφού ο κύκλος εργασιών της σημείωσε κατά το οικονομικό έτος 2019/2020 πτώση της τάξης του 89% εξαιτίας της οποίας καταβαραθρώθηκε και η μετοχή της.

Τέλος τα Renault Espace, Scenic, Talisman

Ως αποτέλεσμα αυτών των προβλημάτων πρόκειται να αποκαλύψουν οι τρεις μάρκες την επόμενη εβδομάδα τα νέα πλάνα περικοπών ύψους αρκετών δισεκατομμυρίων ευρώ. Όπως μάλιστα ακούγεται, δεν πρόκειται να διστάσουν να ακουμπήσουν ακόμη και «ιερές αγελάδες».

To Renault Scenic.

Η Renault φέρεται να έχει λάβει την απόφαση να διαγράψει από τη γκάμα της τα μοντέλα Espace, Scenic και Talisman, χωρίς να υπάρξουν αντικαταστάτες τους. Οι Γάλλοι θα αναλάβουν ωστόσο επικεφαλής της συμμαχίας στον νευραλγικό τομέα της εξέλιξης ηλεκτροκίνητων οχημάτων.

Λουκέτο στο ισπανικό εργοστάσιο της Nissan

Mε τη σειρά της, η Nissan επιδιώκει μία μείωση της παγκόσμιας παραγωγής της κατά 20% λόγω μειωμένης ζήτησης, καθώς τα εργοστάσιά της λειτουργούν μόνον με περίπου το 65% της δυναμικότητάς τους. Για την Ευρώπη αυτό θα έχει πιθανότατα ως συνέπεια το κλείσιμο της μονάδας παραγωγής της Nissan στη Βαρκελώνη της Ισπανίας.

Κλείνει το εργοστάσιο της Nissan στη Βαρκελώνη.

Τον προηγούμενο χρόνο κατασκευάστηκαν εκεί περίπου 55.000 καινούρια Nissan, αν και η ετήσια δυναμικότητα του συγκεκριμένου εργοστασίου ανέρχεται σε 200.000 οχήματα. Στη Βαρκελώνη κατασκευάζονται κυρίως το Navara και η ηλεκτροκίνητη έκδοση του επαγγελματικού βαν NV200, των οποίων η παραγωγή θα γίνεται μελλοντικά από τη Renault στη Γαλλία.

Εξαφανίζεται η Datsun

To νέο Datsun Go.

Άδοξο τέλος φαίνεται ότι θα έχει και η προσπάθεια της Nissan να καθιερώσει πάλι τη Datsun, η οποία επανήλθε στη ζωή πριν επτά χρόνια με στόχο να παίξει τον ρόλο της μάρκας χαμηλού κόστους σε διάφορες ασιατικές αγορές και στη Ρωσία. Η κατάργηση της Datsun θα είναι η δεύτερη μετά το 1986, οπότε έχει εξαφανιστεί και πάλι από το παγκόσμιο προσκήνιο. Σύμφωνα με τη Nissan, το υψηλό κόστος μάρκετινγκ και διαχείρισης μίας αυτόνομης μάρκας έχει γίνει πλέον ασύμφορο μετά τις εκρηκτικές εξελίξεις λόγω της πανδημίας του Covid-19.

Ακολουθήστε την σελίδα του InMotion στο Facebook!