Η Volkswagen και η Ford διευρύνουν τη συνεργασία τους 

Gazzetta team
Η Volkswagen και η Ford διευρύνουν τη συνεργασία τους 
Οι δύο κολοσσοί της αυτοκινητοβιομηχανίας είχαν δηλώσει ότι θα συνεργαστούν προκειμένου να εξελίξουν διάφορες τεχνολογίες, όπως τα ηλεκτρικά μοντέλα και την αυτόνομη οδήγηση.

Ο όμιλος Volkswagen και η Ford επισπεύδουν τη συνεργασία για την εξέλιξη ηλεκτρικών και αυτόνομα κινούμενων οχημάτων, σύμφωνα με πληροφορίες από στελέχη της αγοράς που γνωρίζουν τις συζητήσεις.

Η συμφωνία για επιπλέον κοινές επενδύσεις και μοντέλα αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι τα τέλη του Ιουνίου 2020, καθώς και δύο πλευρές ψάχνουν τρόπους να μοιραστούν τα μεγάλα κόστη που απαιτούνται για την ανάπτυξη μπαταριών και αυτόνομων αυτοκινήτων.

Μεγάλη η ύφεση, απαραίτητες οι συνεργασίες

Η Moody's αναθεώρησε επί τα χείρω τις προβλέψεις της για μείωση στις πωλήσεις αυτοκινήτων παγκοσμίως το 2020: Από την αρχική της πρόβλεψη για μείωση ταξινομήσεων που θα φτάσει στο 14%, πλέον κάνει λόγο για μείωση 20% ή και περισσότερο.

Ωστόσο η πανδημία του κορονοϊού αντί να βάλει “φρένο” στην εξέλιξη της συνεργασίας Volkswagen και Ford, πυροδότησε την επίσπευσή της. Όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν ακόμα πιο έντονο το πρόβλημα των τεράστιων εξόδων που απαιτούν οι νέες τεχνολογίες. Έτσι αναγκάζονται να περιορίσουν τις δαπάνες εν μέσω της πτώσης της ζήτησης και ο διαμοιρασμός των εξόδων για τη νέα τεχνολογία μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της οικονομικής επιβάρυνσης.

Μάλιστα οι ειδικοί, όπως ο Ντίτμαρ Όστερμαν, σύμβουλος για την αυτοκινητοβιομηχανία στην PricewaterhouseCoopers, υποστηρίζουν ότι οι κατασκευαστές πρέπει να περάσουν άμεσα σε ηλεκτρικά οχήματα καθώς η βιομηχανία δεν μπορεί να αντέξει πολλά εναλλακτικά συστήματα κίνησης. Οι γραμμές παραγωγής συμβατικών και ηλεκτρικών αυτοκινήτων δεν είναι δυνατόν να είναι οι ίδιες, οπότε η ταυτόχρονη παραγωγή τους καθυστερεί την εξέλιξη και αυξάνει το κόστος τόσο των μεν, όσο και των δε.

Τι θα μοιραστούν

Η Ford έχει ξεκινήσει εδώ και χρόνια συνεργασία με την επίσης αμερικανική Argo AI, μια εταιρεία πληροφορικής με εξειδίκευση στην ανάπτυξη συστημάτων αυτόνομης κίνησης. Η VW θα επενδύσει 2,6 δισεκατομμύρια δολάρια στην Argo, υποστηρίζοντας το αναπτυξιακό της πρόγραμμα και αποκτώντας ακόμα πιο μεγάλη πρόσβαση στην ήδη πολύ ανεπτυγμένη τεχνολογία της.

Στο σημείο αυτό να υπενθυμίσουμε ότι η Ford “τρέχει” πιλοτικά προγράμματα κυκλοφορίας αυτόνομα κινούμενων οχημάτων στο Πάλο Άλτο, στο Μαϊάμι και στο Ντιτρόιτ των ΗΠΑ, μεταξύ άλλων πόλεων.

Όπως είχαν ανακοινώσει οι δύο εταιρείες στις αρχές Δεκεμβρίου του 2019, η Ford θα μπορέσει να χρησιμοποιήσει το κλιμακωτό πλαίσιο MEB της VW. Αυτό έχει εξελιχθεί με τέτοιο τρόπο, ώστε να υποστηρίζει προσιτά ηλεκτρικά μοντέλα μαζικής παραγωγής, όπως το ID.3 που θα αρχίσει να διαθέτει η VW από τον Ιούνιο, με αρχική τιμή κάτω από 30.000 ευρώ.

Η Ford, αντίστοιχα, θα μπορέσει να βασίσει μια νέα γενιά ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε αυτό το πλαίσιο, αρχής γενομένης από το 2023 και ίσως νωρίτερα, με δεδομένη την επιτάχυνση της συνεργασίας.

Ταυτόχρονα, φυσικά, εξελίσσεται και η προγραμματισμένη συνεργασία στον τομέα των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων, με κοινά μοντέλα που έχουν προγραμματιστεί να κυκλοφορήσουν ήδη από το 2022.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!