-80% στις ελληνικές πωλήσεις ΙΧ τον Απρίλιο 

Πέτρος Σηφαλάκης
-80% στις ελληνικές πωλήσεις ΙΧ τον Απρίλιο 
Ο κορονοϊός έπληξε σημαντικά και την ελληνική αγορά αυτοκινήτου, όπου παρατηρείται τεράστια μείωση πωλήσεων τόσο στα επιβατικά, όσο και στα επαγγελματικά μοντέλα.

Ήταν δεδομένο ότι ο Απρίλιος, θα έκλεινε με σημαντικά μειωμένες πωλήσεις για την αγορά αυτοκινήτου. Η αβεβαιότητα που προκάλεσε ο κορονοϊός, η παύση λειτουργίας των περισσότερων επιχειρήσεων και η απαγόρευση κυκλοφορίας που ίσχυε σε όλες τις ημέρες του μήνα, έφεραν ως αποτέλεσμα τη μείωση κατά 80,2% στις πωλήσεις νέων ΙΧ, συγκριτικά με τον ίδιο μήνα του 2019. Πιο συγκεκριμένα, βλέπουμε ότι ταξινομήθηκαν 2.434 νέα αυτοκίνητα τον περασμένο μήνα, σε αντίθεση με τα 12.303 που ταξινομήθηκαν τον περσινό Απρίλη.

-72,4% έπεσαν και οι μοτοσικλέτες, με 922 μονάδες έναντι των 3.336 πέρυσι, ενώ -82,5% είδαμε και στα λεωφορεία, με μόλις 7 ταξινομήσεις, την ώρα που βλέπαμε 40 ταξινομήσεις τον Απρίλιο του 2019. Λίγο μικρότερη ήταν η πλήξη στα επαγγελματικά φορτηγά, ελαφρά και βαρέα, των οποίων οι πωλήσεις υποχώρησαν κατά -32,9%, με 444 αυτοκίνητα απέναντι σε 662.

Το ταμείο βγαίνει... μείον για όλο το τετράμηνο

Η σημαντική πτώση πωλήσεων του Απριλίου αλλά και του Μαρτίου επηρέασαν και τις πωλήσεις του πρώτου τετραμήνου του 2020. Αν και οι πρώτοι δύο μήνες, προ κορονοϊού δηλαδή, έδειχναν ότι το 2020 θα είναι ακόμη πιο δυνατό από το 2019 με αυξημένες πωλήσεις τον Ιανουάριο και τον Μάρτιο, οι επόμενοι δύο μήνες έφεραν την... καταστροφή. Το τετράμηνο τελικά, έκλεισε με 23.824 αυτοκίνητα, την ώρα που το αντίστοιχο του 2019 είχε 38.592, δηλαδή μιλάμε για απώλειες της τάξεως του -38,3%. Παρακάτω βλέπουμε αναλυτικό πίνακα που εξηγεί τα πάντα με αριθμούς.

Πάντως, κρίνοντας από τις λίγες πωλήσεις που έγιναν, οι αγαπημένες κατηγορίες του Έλληνα αγοραστή συνεχίζουν να είναι τα supermini, τα μικρά SUV κατηγορίας B, τα μικρομεσαία οικογενειακά και τα μεσαία SUV. O πίνακας παρακάτω μας δείχνει ότι κάποιες κατηγορίες, κέρδισαν σε μερίδιο αγοράς επωφελούμενες από τις μειωμένες ταξινομήσεις, τόσο σε μηνιαίο επίπεδο (από Απρίλιο σε Απρίλιο) όσο και σε τετραμήνου, που μας δίνει και μια πιο αντικειμενική άποψη για τις τάσεις της αγοράς.

Μιλώντας για τάσεις, δεν παραλείπουμε να αναφέρουμε ότι οι Έλληνες, άρχισαν να επιλέγουν περισσότερα υβριδικά, επαναφορτιζόμενα υβριδικά και ηλεκτροκίνητα μοντέλα, όπως μαρτυρούν τα στοιχεία. Τα μοντέλα φυσικού αερίου επίσης κερδίζουν έδαφος και του υγραερίου, που πλέον έχουν εκλείψει από την αγορά, έχουν μηδενικό ποσοστό. Εντύπωση προκαλεί και η επάνοδος των πετρελαιοκινητήρων, που για τον Απρίλιο βλέπουμε ότι αντιπροσωπεύουν το 30,8% της αγοράς, την ώρα που πέρυσι η βενζίνη ήταν ο αρχηγός και το ντίζελ έμενε αρκετά πίσω, με 22,3%. Στην πραγματικότητα, το ντίζελ επωφελήθηκε σημαντικά από τις μειωμένες μονάδες πωλήσεων του Απριλίου.

Ο ιός «αρρώστησε» όλη την Ευρώπη

Εννοείται ότι το πλήγμα του κορονοϊού δεν αφορά μόνο την Ελλάδα αλλά την ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου γενικότερα. Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρέχει ο ΣΕΑΑ (Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων) αλλά και ο Ευρωπαϊκός Σύνδεσμος Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, τα αποτελέσματα της χώρας μας είναι λίγο πίσω σε σχέση με το μέσο όρο της Ευρώπης, όπως βλέπουμε παρακάτω. Ωστόσο, το ποσοστό της υποχώρησης βρίσκεται άνω του μέσου όρου μιλώντας για τη γενικότερη εικόνα τετραμήνου, κάτι που οφείλεται στην ανοδική τάση που έδειξε η χώρα μας τους πρώτους δύο μήνες. Φυσικά μιλάμε πάντα για ποσοστά πωλήσεων και όχι για απόλυτους αριθμούς. Οι τελευταίοι δεν έχουν καμία επαφή με τις μεγάλες αγορές της Ευρώπης.

Ακολουθήστε την σελίδα του InMotion στο Facebook!