Αιμορραγεί η ευρωπαϊκή βιομηχανία αυτοκινήτου

Gazzetta team
Αιμορραγεί η ευρωπαϊκή βιομηχανία αυτοκινήτου
Τα ευρωπαϊκά εργοστάσια αυτοκινήτων έχουν κλείσει –κατά μέσο όρο- εδώ και 18 ημέρες και σε αυτό το διάστημα έχει μειωθεί η παραγωγή οχημάτων κατά 1,5 εκατ. μονάδες και έχουν επηρεαστεί αρνητικά οι εργασιακές σχέσεις σχεδόν 1.140.000 ατόμων.

Μέρα με την ημέρα, οι επιπτώσεις από την πανδημία του κορονοϊού γίνονται ακόμα χειρότερες για την ευρωπαϊκή βιομηχανία αυτοκινήτου. Σύμφωνα με στοιχεία της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), ο μέσος όρος αναστολής της λειτουργίας των ευρωπαϊκών εργοστασίων έχει πλέον φτάσει τις 18 ημέρες.

Στη Γερμανία και στην Ιταλία, υπάρχει ήδη κινητικότητα για την επαναφορά κάποιων εργοστασίων σε λειτουργία, ειδικά αυτών που κατασκευάζουν εξαρτήματα. Αυτό, διότι πολλά εργοστάσια Ευρωπαίων κατασκευαστών στην Κίνα έχουν ξεκινήσει κανονικά τη λειτουργία τους και χρειάζονται ανταλλακτικά και διάφορα εξαρτήματα τα οποία παρέχουν εργοστάσια στην Ευρώπη.

18 ημέρες κατά μέσο όρο διαρκεί το λουκέτο στα ευρωπαϊκά εργοστάσια αυτοκινήτου.

Η επιστροφή στην κανονικότητα, δηλαδή στην πλήρη παραγωγικότητα των εργοστασίων αυτοκινήτων αργεί. Η Ford ανακοίνωσε ότι τα ευρωπαϊκά της εργοστάσια δεν θα εκκινήσουν τις γραμμές παραγωγής πριν από τις 4 Μαΐου το νωρίτερο, ενώ η VW παραδέχεται ότι η παραγωγή αυτοκινήτων θα επανέλθει το νωρίτερο στις αρχές καλοκαιριού στους κανονικούς ρυθμούς.

Αγωνία για εκατομμύρια εργαζομένους

Όσον αφορά την απασχόληση, οι θέσεις εργασίας τουλάχιστον 1.138.536 ατόμων που εργάζονται στην αυτοκινητοβιομηχανία της Ε.Ε. έχουν επηρεαστεί από διακοπές λειτουργίας. Μάλιστα ο αριθμός αυτός αναφέρεται μόνο στους άμεσα εργαζομένους στην αυτοκινητοβιομηχανία και προκύπτει από τα στοιχεία της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).

Ταυτόχρονα όμως επηρεάζονται εκατομμύρια ακόμα εργαζόμενοι που απασχολούνται σε συναφή με την κατασκευή αυτοκινήτων επαγγέλματα, όπως αυτοί στους κλάδους των ανταλλακτικών, της εφοδιαστικής αλυσίδας, των μεταφορών, της λιανικής πώλησης και της συντήρησης τα τοπικά δίκτυα διανομής κ.λ.π.

Mάσκες και αναπνευστήρες κατά του κορονοϊού φτιάχνουν πλέον πολλά εργοστάσια αυτοκινήτου.

Τα εκατομμύρια των εργαζομένων που έχουν πληγεί, έχουν υποστεί σημαντική μείωση των εισοδημάτων τους, καθώς έχουν υποχρεωθεί σε άδειες άνευ αποδοχών για να μην χάσουν τη δουλειά τους, σε εκ περιτροπής εργασία και σε συμμετοχή σε κρατικά προγράμματα στήριξης. Προς το παρόν η κατάσταση είναι ελεγχόμενη από τους κατασκευαστές αυτοκινήτων, μέσω δανείων που έχουν συνάψει με μεγάλες τράπεζες για να διατηρήσουν τη ρευστότητά τους αλλά και να καλύπτουν τα λειτουργικά τους έξοδα που παραμένουν τεράστια.

Σύμφωνα με διεθνείς αναλυτές, κάθε μήνας αναστολής της λειτουργίας των εργοστασίων αυτοκινήτων στην Ευρώπη, αφαιρεί από την ρευστότητα των κατασκευαστών 7 δισ. ευρώ.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!