Η Γερμανία “σέρνει το χορό” της πτώσης των πωλήσεων στην Ευρώπη

Gazzetta team
Η Γερμανία “σέρνει το χορό” της πτώσης των πωλήσεων στην Ευρώπη
Το διψήφιο ποσοστό μείωσης ταξινομήσεων νέων αυτοκινήτων στη Γερμανία το Φεβρουάριο του 2020 αποτελεί προοίμιο ύφεσης σχεδόν σε όλη την Ευρωπαϊκή Ενωση.

Παρότι στην Ελλάδα οι ταξινομήσεις του Φεβρουαρίου -σύμφωνα με ανεπίσημα ακόμα στοιχεία- αυξήθηκαν σε σχέση με τον ίδιο μήνα πέρυσι, στη γερμανική αγορά η πτώση έφτασε στο -10,8%.

Πιο συγκεκριμένα, τον Φεβρουάριο του 2019 ταξινομήθηκαν 268.867 καινούρια επιβατικά αυτοκίνητα, ενώ τον ίδιο μήνα φέτος 239.943, σύμφωνα με τα στοιχεία της γερμανικής Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Οχημάτων (KBA).

Η έξαρση του κοροναϊού έχει μεγάλο μερίδιο ευθύνης για αυτό το αποτέλεσμα, καθώς οι λιανικές πωλήσεις μειώθηκαν περισσότερο από 16%, σύμφωνα με τα στοιχεία της ίδιας υπηρεσίας. Καθώς η Γερμανία αποτελεί το βαρόμετρο της ευρωπαϊκής αγοράς, θα πρέπει να περιμένουμε σημαντική ανάσχεση στις ταξινομήσεις όλων των μεγάλων χωρών της Ε.Ε.

Η μείωση αυτή ήρθε να προστεθεί στον ήδη προβληματικό Ιανουάριο, κατά τον οποίο η ευρωπαϊκή αγορά των 27 πλέον χωρών της Ε.Ε. είχε μείωση 7,5% σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2019. Όπως εκτιμούν παράγοντες της γερμανικής αγοράς πάντως, σε επίπεδο έτους η μείωση θα ξεπεράσει το 7%.

Η πτώση των λιανικών πωλήσεων στη Γερμανία ξεπέρασε το 16%. Η Mercedes κατάφερε πάντως να έχει, μαζί με την BMW, τη μικρότερη μείωση από όλες τις γερμανικές μάρκες.

Ο κοροναϊός δεν είναι το μοναδικό πρόβλημα της αγοράς αυτοκινήτου στην Ευρώπη, που πλέον ανάγεται σε νούμερο ένα παράγοντα ύφεσης για το 2020. Σύμφωνα με την Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), η μείωση των ταξινομήσεων που είχε ήδη από το 2019 προβλεφθεί, είχε ως αιτίες τις φορολογικές αλλαγές που πραγματοποίησαν μεγάλες ευρωπαϊκές χώρες, την έξοδο του Ενωμένου Βασιλείου από την Ε.Ε., την οδηγία για το μέσο όρο εκπομπής CO2 των 95 γρ./χλμ. αλλά και τη γενικότερη οικονομική αβεβαιότητα στη γηραιά ήπειρο.

Πλέον, με τη “βοήθεια” του κοροναϊού, το πρόβλημα φαίνεται να βαθαίνει όπως αποδεικνύει η διψήφια μείωση των ταξινομήσεων στην ευρωπαϊκή αγορά.

Οι μάρκες με τη μεγαλύτερη πτώση

Ορισμένες μάρκες έπαθαν καθίζηση στην γερμανική αγορά το Φεβρουάριο, όπως δείχνουν τα στοιχεία των ταξινομήσεων. Ανάμεσα στις μεγάλες χαμένες είναι οι Smart (με -81.2%), Honda (με -39.4%), Tesla (με -37.3%), Dacia (με -36.6%), Mazda (με -34.9%) και Suzuki (με -34.7% ).

Ανάμεσα στους μεγάλους χαμένους της γερμανικής αγοράς τον Φεβρουάριο ήταν και η Honda.

Ανάμεσα στους μεγάλους χαμένους της γερμανικής αγοράς τον Φεβρουάριο ήταν και η Honda.


Ωστόσο, ακόμα και οι εγχώριοι κατασκευαστές είδαν τα νούμερά τους να καταβαραθρώνονται, με μειώσεις για την Opel ( -20.6%), Audi ( -20.3%), Ford ( -18.5%), Mini ( -15.4%) και VW ( -11.1%). Μόνο οι BMW (με -1.2%) και Mercedes (με -3.3%) κατάφεραν να ανακόψουν την πτώση κάτω από αυτή του μέσου όρου της αγοράς.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!