Οδηγούμε επικίνδυνα, ενώ εγκαταλείπουμε τα θύματά μας!

Gazzetta team
Οδηγούμε επικίνδυνα, ενώ εγκαταλείπουμε τα θύματά μας!
Συναγερμό σημαίνει ο σύλλογος «SOS Τροχαία Εγκλήματα» καθώς μόνον μέσα στον Ιανουάριο του 2020 συνέβησαν στην Ελλάδα τουλάχιστον 4 θανατηφόρα τροχαία με εγκατάλειψη των θυμάτων!

Δεν φτάνει που οδηγούμε σαν να μην υπάρχει αύριο, εγκαταλείπουμε κιόλας τα θύματά μας όταν συμβεί κάποιο ατύχημα, προκειμένου να γλιτώσουμε τις προβλεπόμενες τιμωρίες. Αυτό προκύπτει από ανακοίνωση του Πανελλαδικού Συλλόγου «SOS Τροχαία Εγκλήματα», σύμφωνα με την οποία παρατηρείται στη χώρα μας αλματώδης αύξηση των τροχαίων ατυχημάτων με εγκατάλειψη. Ο σύλλογος υποστηρίζει, ότι μόνον τον πρώτο μήνα της εφετινής χρονιάς καταγράφηκαν τουλάχιστον 10 τροχαία με εγκατάλειψη, μάλιστα στα τέσσερα από αυτά είχαμε σοβαρούς τραυματισμούς οι οποίοι κατέληξαν σε θάνατο.

Πρόκειται για στοιχεία που προέρχονται από το Διαδίκτυο και τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης, μάλιστα ο Σύλλογος «SOS Τροχαία Εγκλήματα» αναφέρει, ότι ο πραγματικός αριθμός τέτοιων συμβάντων είναι προφανώς μεγαλύτερος, απλά η Τροχαία έχει εντολή να μην τα δημοσιοποιεί. Και στις δέκα περιπτώσεις που έχουν καταγραφεί όλοι οι δράστες ήταν οδηγοί αυτοκινήτων και 4 από τα θύματά τους ήταν πεζοί και ισάριθμοι οδηγοί μοτοσικλέτας, ένας ποδηλάτης και ένας οδηγός αυτοκινήτου.

Μία από τις πιο σημαντικές αιτίες αυτής της ασυνείδητης και εγκληματικής συμπεριφοράς εντοπίζεται στην ουσιαστική ατιμωρησία των δραστών. Η ανακοίνωση του συλλόγου «SOS Tροχαία Εγκλήματα» είναι άκρως κατατοπιστική και γράφει μεταξύ άλλων τα εξής: «Στη χώρα μας η εγκατάλειψη θύματος τροχαίου εξακολουθεί πάντα να θεωρείται πλημμέλημα και οι οδηγοί που την διαπράττουν (ολοένα αυξανόμενοι) να επιβραβεύονται: να αφήνονται αμέσως ελεύθεροι, αν εντοπιστούν, και να μη τους στερούν την άδεια οδήγησης τους.

Τυπικά όποιος τραυματίσει άνθρωπο σε τροχαίο έχει την υποχρέωση να παραμείνει στο σημείο, να βοηθήσει το θύμα και να ενημερώσει τις αρμόδιες αρχές (ΕΚΑΒ, Τροχαία). Αλλά αν δεν το πράξει και αφήσει το θύμα του αβοήθητο και δεν ειδοποιήσει κανένα «τιμωρείται» με φυλάκιση έξι μηνών (αναστολή ή εξαγορά) και τρίμηνη αφαίρεση της άδειας οδήγησης (μετά 8ετια –όταν η υπόθεση τελεσιδικήσει).

Μια τροπολογία χρειάζεται για να καταργηθεί αυτό το περίφημο άρθρο 43 του Κ.Ο.Κ που θεσπίζει την ατιμωρησία και προάγει την αλητεία και τον φιλοτομαρισμό στο δίκτυο της κυκλοφορίας.

Αλλά ποιος να τι κάνει και γιατί;

Όταν στη χώρα εμφανίζονται και εκκρεμούν τέτοια μείζονος σημασίας ”εθνικά θέματα» όπως η σύγκρουση Μαρινάκη – Σαββίδη, ποιος να νοιαστεί για τη ζωή ενός πεζού στη Λάρισα ή για τον σοβαρό τραυματισμό ενός δικυκλιστή στο Ρίο ή ενός ντελιβερά στο Αγρίνιο;», τονίζει χαρακτηριστικά.

«Μάτωσε» η Αττική και τον Ιανουάριο

Οι ελληνικοί δρόμοι εξακολουθούν να παραμένουν επικίνδυνοι και με τη νέα χρονιά. Η Τροχαία ανακοίνωσε ότι τον πρώτο μήνα του 2020 χάθηκαν στην Αττική 9 ζωές από τροχαία δυστυχήματα. Το ίδιο διάστημα καταγράφηκαν σοβαροί και 499 ελαφρύτεροι τραυματισμοί σε σύνολο 8 δυστυχημάτων και 430 τροχαίων ατυχημάτων.

Παράλληλα, το ίδιο χρονικό διάστημα, στο πλαίσιο των στοχευμένων δράσεων που εφαρμόζει η Τροχαία για την τροχονομική αστυνόμευση και την αναβάθμιση του επιπέδου οδικής ασφάλειας στην περιοχή της Αττικής, βεβαιώθηκαν 27.293 παραβάσεις, από τις οποίες 590 σε βαθμό πλημμελήματος.

Εντατικοί, αλλά άκαρποι, οι έλεγχοι της Τροχαίας Αττικής.

Σύμφωνα με την Τροχαία, ενδεικτικά βεβαιώθηκαν:

- 663 παραβάσεις για οδήγηση υπό την επίδραση οινοπνεύματος, από τις οποίες οι 66 ήταν σε βαθμό πλημμελήματος

- 2.679 ορίου ταχύτητας

- 290 για παραβίαση ερυθρού σηματοδότη

- 510 για χρήση κινητού τηλεφώνου

- 531 για μη χρήση ζώνης ασφαλείας

- 542 για μη χρήση προστατευτικού κράνους

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!