Το κόστος του κοροναϊού στις αυτοκινητοβιομηχανίες

Gazzetta team
Το κόστος του κοροναϊού στις αυτοκινητοβιομηχανίες
Μια έρευνα της IHS Markit δείχνει ότι το πλήγμα της επιδημίας του κοροναϊού για τη βιομηχανία αυτοκινήτου στην Κίνα θα είναι τεράστιο

Η Γουχάν είναι η πόλη από την οποία ξεκίνησε η εξάπλωση του θανατηφόρου κοροναϊού και παράλληλα αποτελεί το “Ντιτρόιτ της Κίνας”, καθώς φιλοξενεί πολυάριθμες αυτοκινητοβιομηχανίες. Ταυτόχρονα, η Κίνα αποτελεί τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων του πλανήτη.

Η έρευνα

Στην Κίνα, 11 από τις 31 επαρχίες της ηπειρωτικής χώρας ανακοίνωσαν ότι η επιστροφή στην εργασία για όλες τις μη ουσιώδεις δραστηριότητες θα καθυστερήσει μια επιπλέον εβδομάδα μετά την ήδη παραταθείσα περίοδο διακοπών της κινεζικής Πρωτοχρονιάς, που κρατά έως τις 4 Φεβρουρίου. Αυτές οι επαρχίες (Hubei, Shanghai, Guangzhou, Chongqing, Zhejiang, Jiangsu, Anhui, Yunnan, Fujian, Jiangxi και Shandong) είναι συνήθως υπεύθυνες για πάνω από τα δύο τρίτα της παραγωγής οχημάτων στην Κίνα. Έτσι, η μείωση της παραγωγής θα φτάσεις στις 350.000 μονάδες (-7%) εάν δεν λειτουργούν παρά μόνο μέχρι τις 10 Φεβρουαρίου 2020.

PSA factory in China

Το εργοστάσιο της PSA στη Γουχάν.

Ωστόσο, εάν η κατάσταση παραμείνει ως έχει έως και τα μέσα Μαρτίου, με τα εργοστάσια στις παρακείμενες επαρχίες αδρανοποιημένα, θα μπορούσαμε να δούμε κάποιες πιο σημαντικές επιπτώσεις. Σε αυτό το σενάριο, ενδέχεται να αναμένουμε μια διαταραχή της αλυσίδας εφοδιασμού σε ολόκληρη την Κίνα, που προκαλείται από την έλλειψη εξαρτημάτων από το Hubei, έναν σημαντικό εμπορικό κόμβο. Αν το σενάριο αυτό αποβεί πραγματικό, η IHS Markit προβλέπει πιθανή απώλεια παραγωγής άνω των 1,7 εκατομμυρίων μονάδων αυτοκινήτων για το πρώτο τρίμηνο, ή μείωση κατά 32,3% από τις αρχικές προσδοκίες πριν από την έναρξη της κρίσης. Οι απώλειες αυτές, εκφρασμένες σε τζίρο πωλήσεων, ανέρχονται τουλάχιστον στα 17 δις ευρώ.

Είναι προφανές, ότι μια διαταραχή στην εφοδιαστική αλυσίδα των κινεζικών εργοστασίων αυτοκινήτων, που είναι ωστόσο και διεθνή καθώς σε αυτά κατασκευάζονται μοντέλα πολλών κατασκευαστών, όπως της Peugeot, της Citroen, της General Motors, της Nissan και της Honda, μπορεί να πάρει εύκολα παγκόσμιες διαστάσεις. Επιπρόσθετα, μια μείωση των πωλήσεων της τάξης που επικαλείται η HIS Markit, θα θέσει την κερδοφορία πολλών διεθνών αυτοκινητοβιομηχανιών, για τις οποίες η Κίνα αποτελεί τη μεγαλύτερη αγορά, σε μεγάλο κίνδυνο.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!