Οι πίσω ζώνες σώζουν ζωές

Gazzetta team
Οι πίσω ζώνες σώζουν ζωές
Κανένα σύστημα ασφαλείας δεν μπορεί να προστατέψει αποτελεσματικά σε ατύχημα, αν οι επιβάτες σε όλες τις θέσεις δεν φορούν ζώνες.

Δεν είναι λίγοι οι οδηγοί και οι επιβάτες αυτοκινήτων, που πιστεύουν ότι η χρήση της ζώνης ασφαλείας στο πίσω κάθισμα δεν προσφέρει επιπρόσθετη ασφάλεια.

Αυτό φυσικά είναι ένα τεράστιο λάθος, που έχει αποδειχτεί τόσο μέσα από χιλιάδες τροχαία ατυχήματα, όσο και από τους οργανισμούς αξιολόγησης της παθητικής ασφάλειας των αυτοκινήτων σε Ευρώπη και ΗΠΑ.

Ο σημαντικότερος κίνδυνος για τους πίσω επιβάτες που δεν συγκρατούνται από ζώνες, είναι να εκτοξευτούν εμπρός και να τραυματίσουν τους εμπρός επιβάτες και φυσικά τον εαυτό τους. Δευτερευόντως, υπάρχει η πολύ σοβαρή πιθανότητα να περάσουν από το παρμπρίζ εκτός του αυτοκινήτου.

Σύμφωνα με έρευνα που έγινε στις ΗΠΑ το Νοέμβριο του 2019, το 25% των ενηλίκων επιβατών που μετακινούνται στο πίσω κάθισμα των αυτοκινήτων δεν φορούν ζώνη ασφαλείας. Παρότι, σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία των ατυχημάτων, 803 επιβάτες αυτοκινήτου που ενεπλάκησαν σε ατύχημα και κάθονταν στο πίσω κάθισμα, έχασαν τη ζωή τους εντός του 2018 στις ΗΠΑ.

Άγνοια των επιβατών

Από την παραπάνω έρευνα προέκυψε επίσης ότι οι ενήλικοι που μετακινούνται στις εμπρός θέσεις ενός αυτοκινήτου χρησιμοποιούν τη ζώνη ασφαλείας κατά 90%, ενώ οι ίδιοι άνθρωποι όταν μετακινούνται ως πίσω επιβάτες, χρησιμοποιούν ζώνη ασφαλείας σε ποσοστό 76%. Το γεγονός αυτό αποδεικνύει την άγνοια της σπουδαιότητας της χρήσης τους και στο πίσω κάθισμα

Σύμφωνα με τον μην κερδοσκοπικό Οργανισμό Ασφάλειας Οδηγών των ΗΠΑ, περισσότεροι από τους μισούς πίσω επιβάτες που σκοτώθηκαν το 2018 σε τροχαία, θα είχαν γλιτώσει με ελάχιστες κακώσεις αν χρησιμοποιούσαν τις ζώνες ασφαλείας.

Στην ίδια έρευνα, καταδεικνύεται ένα ακόμα αρνητικό γεγονός: Οι άνθρωποι που χρησιμοποιούν συχνά ταξί, φορούν σε ακόμα μικρότερο ποσοστό τη ζώνη ασφαλείας στο πίσω κάθισμα.

Ακόμα και οι κατασκευαστές δεν δίνουν την απαραίτητη προσοχή

Σύμφωνα με τον αμερικανικό οργανισμό αξιολόγησης νέων αυτοκινήτων IIHS (Insurance Institute for Highway Safety), όλα τα νέα αυτοκίνητα πρέπει να έχουν σύστημα ειδοποίησης μη χρήσης ακόμα και των πίσω ζωνών, όπως συμβαίνει με τις εμπρός. Ταυτόχρονα επισημαίνεται ότι κατά τη διαδικασία των crash test, αποδεικνύεται σε πολλές περιπτώσεις ότι οι πίσω ζώνες των καινούριων αυτοκινήτων δεν έχουν αντίστοιχη λειτουργική αρτιότητα με τις εμπρός, προκαλώντας τραυματισμούς στην πλάτη και στο στέρνο των επιβατών.

Ακόμα και έτσι ωστόσο, είναι προτιμότερη μια θλάση από μια απώλεια ζωής, λόγω μη χρήσης ζώνης.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!