Συγκρίνουμε 7 διαφορετικούς τρόπους κίνησης των οχημάτων μας

Gazzetta team
Συγκρίνουμε 7 διαφορετικούς τρόπους κίνησης των οχημάτων μας
Πού υπερτερούν και πού υστερούν τα οχήματα βενζίνης, πετρελαίου, φυσικού αερίου και υγραερίου κίνησης, τα ηλεκτροκίνητα και τα υβριδικά μοντέλα;

Πελαγωμένος είναι ο σύγχρονος καταναλωτής, που σκοπεύει να αγοράσει ένα αυτοκίνητο. Μπροστά του βρίσκονται πολλές επιλογές, τις οποίες πρέπει να αξιολογήσει σύμφωνα πάντα με τις δικές του ανάγκες και αυτό δεν είναι διόλου εύκολο. Γι αυτό παρουσιάζουμε τους επτά βασικότερους τρόπους κίνησης των σημερινών αυτοκινήτων και αναλύουμε συνοπτικά τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματά τους!

1. Βενζίνη, η αξιόπιστη λύση

Μέχρι τα τέλη του 2011, σχεδόν όλα τα Ι.Χ. στην Ελλάδα έκαιγαν βενζίνη, οπότε επετράπη η κυκλοφορία των ντιζελοκίνητων Ι.Χ. στις ευρύτερες περιοχές της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης και είχαμε ανατροπή των δεδομένων. Τα βενζινοκίνητα μοντέλα είναι φτηνότερα από τα υπόλοιπα, ωστόσο η αποδοτικότητα των συγκεκριμένων κινητήρων δεν είναι ιδιαίτερα υψηλή. Το τελευταίο διάστημα προτιμούν πολλοί κατασκευαστές τη λύση των ήπιων υβριδικών με ηλεκτρικό κύκλωμα 48 Βολτ και κινητήρα βενζίνης με ένα μικρό ηλεκτρικό μοτέρ επικουρικά για μείωση της κατανάλωσης.

Υπέρ

Τα βενζινοκίνητα οχήματα κοστίζουν λιγότερο από τα υπόλοιπα.

Είναι ιδανικά, για όσους δεν κάνουν πολλά χιλιόμετρα κάθε χρόνο.

Κατά

Η βενζίνη κοστίζει ακριβά ως καύσιμο

Εμφανίζουν τσιμπημένες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.

2. Πολύ σκληρό για να πεθάνει το ντίζελ

Κάποιοι βιάστηκαν να δηλώσουν, ότι οι κινητήρες πετρελαίου πέθαναν. Ωστόσο η αλήθεια είναι, ότι μέχρι να φτάσουμε σε φάση μαζικής ηλεκτροκίνησης, θα παραμένουν απαραίτητοι, προκειμένου να πιάσουμε τους στόχους μείωσης των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα. Μάλιστα, οι τελευταίας τεχνολογίας 6d-Temp πετρελαιοκινητήρες προσφέρουν μεγάλα πλεονεκτήματα, όπως τεράστια αυτονομία, ελαστικότητα και οικονομικότατη κατανάλωση. Ωστόσο, τα συστήματα αντιρρύπανσης των σύγχρονων ντιζελοκινητήρων είναι ακριβά, γι αυτό και δεν χρησιμοποιούνται στα μικρά μοντέλα πόλης.

Υπέρ

Χαμηλές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα

Τεράστια αυτονομία

Οικονομική κατανάλωση

Κατά

Ακριβά αντιρρυπαντικά συστήματα

3. Ενδιαφέρουσα εναλλακτική πρόταση το φυσικό αέριο

Τα μοντέλα φυσικού αερίου CNG εκπέμπουν σαφώς λιγότερους ρύπους και η χρήση τους είναι κατά περίπου 25% οικονομικότερη σε σχέση με ένα αντίστοιχο μοντέλο βενζίνης. Ωστόσο η γκάμα των εργοστασιακών αυτοκινήτων φυσικού αερίου είναι περιορισμένη, ενώ και το δίκτυο πρατηρίων του συγκεκριμένου καυσίμου κρίνεται πολύ αραιό. Όποιος πάντως μένει ή εργάζεται κοντά σε ένα τέτοιο πρατήριο, θα πρέπει να εξετάσει μία τέτοια επιλογή με προσοχή.

Υπέρ

Φιλικό προς το περιβάλλον

Χαμηλό κόστος χρήσης

Κατά

Πολύ αραιό δίκτυο πρατηρίων φυσικού αερίου

Μικρή γκάμα μοντέλων CNG

4. Ενδιαφέρουσα πρόταση το υγραέριο κίνησης

Η οικονομία και οι μειωμένοι ρύποι αποτελούν τα βασικά κίνητρα για την επιλογή του υγραερίου στην κίνηση οχημάτων. Από την άλλη πλευρά, υπάρχουν λίγα εργοστασιακά οχήματα υγραερίου LPG και στη χώρα μας γίνονται συνήθως μετατροπές με κυμαινόμενο κόστος, στις οποίες απαιτείται πολύ προσοχή για την επιλογή του κατάλληλου συστήματος και εγκαταστάτη. Επίσης, οι φιάλες υγραερίου αφαιρούν χώρο από το πορτ-μπαγκάζ ή καταλαμβάνουν τη θέση της ρεζέρβας.

Υπέρ

Μειωμένοι ρύποι

Οικονομικό κόστος χρήσης

Κατά

Περιορισμένη επιλογή εργοστασιακών μοντέλων

Κόστος μετατροπής και προδιαγραφές εγκαταστάτη

5. Με δύο «καρδιές» τα υβριδικά μοντέλα

Tα υβριδικά μοντέλα δεν μπαίνουν στην πρίζα για να φορτιστούν οι μπαταρίες τους και μπορούν να διανύσουν δύο έως τρία χιλιόμετρα σε πολύ χαμηλές ταχύτητες αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα τους. Η μαζική παραγωγή τους έχει μειώσει αισθητά τις τιμές τους τα τελευταία χρόνια, οι οποίες δεν απέχουν πλέον πολύ από αντίστοιχα μοντέλα βενζίνης, όμως δεν είναι και πολύ αποδοτικότερα από αυτά. Πρόκειται πάντως για ένα καλό συμβιβασμό.

Υπέρ

Δεν χρειάζονται εξωτερική φόρτιση οι μπαταρίες τους

«Ωριμη» και αξιόπιστη τεχνολογία

Κατά

Ίδια αποδοτικότητα με τα μοντέλα πετρελαίου

6. Σε άλλο επίπεδο τα Plug – in υβριδικά

Τα Plug-in υβριδικά μοντέλα συνδυάζουν ιδανικά τους ηλεκτροκινητήρες με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Οι μπαταρίες τους φορτίζονται και εξωτερικά (από οικιακές πρίζες ή άλλου είδους ταχυφορτιστές) και μπορούν να καλύψουν από 30 έως 50 χιλιόμετρα μόνον με το ηλεκτρικό μοτέρ τους, οπότε δεν εκπέμπουν ρύπους και θόρυβο. Προσφέρουν εξαιρετικά χαμηλό κόστος χρήσης, απαιτούν όμως σημεία φόρτισης και βεβαίως είναι αισθητά ακριβότερα και αρκετά βαρύτερα από τα μοντέλα συμβατικής τεχνολογίας. Ιδανική πρόταση για όσους θέλουν να κάνουν τις καθημερινές μετακινήσεις τους ηλεκτροκίνητα και να μην έχουν περιορισμούς στην αυτονομία, όποτε ταξιδεύουν.

Υπέρ

Μηδενικοί ρύποι στις κοντινές διαδρομές

Κανένας περιορισμός στην αυτονομία

Κατά

Ακριβή τεχνολογία

Βαρύτερα οχήματα

7. Τα ηλεκτρικά μοντέλα αποτελούν μονόδρομο

Μπορεί να γνώρισαν έντονη αμφισβήτηση στο παρελθόν, ωστόσο όλα δείχνουν, ότι περνάμε πλέον στην εποχή της ηλεκτροκίνησης. Τα ηλεκτρικά μοντέλα νέας γενιάς παραμένουν πολύ ακριβότερα από τα συμβατικά, όμως σταδιακά θα αρχίσουν να μειώνονται οι τιμές τους και οι αυτονομίες τους ανέρχονται πλέον σε αρκετές εκατοντάδες χιλιόμετρα. Ακόμη και έτσι όμως, συμφέρουν προς το παρόν κυρίως για μετακινήσεις στην πόλη ή για δεύτερο αυτοκίνητο μίας οικογένειας.

Υπέρ

Αποδοτικότητα και μηδενικοί ρύποι

Πολύ χαμηλό κόστος χρήσης και συντήρησης

Κατά

Ακριβές τιμές αγοράς

Ανεπαρκής αυτονομία για εκτός πόλης διαδρομές

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!