Εννέα λόγοι, γιατί απαγορεύεται το κάπνισμα στο αυτοκίνητο

Gazzetta team
Εννέα λόγοι, γιατί απαγορεύεται το κάπνισμα στο αυτοκίνητο
Πολύ επικίνδυνες επιπτώσεις στην υγεία, στο περιβάλλον, αλλά και στην οδική ασφάλεια, έχει το κάπνισμα στο αυτοκίνητο. Ιδιαίτερα μάλιστα, όταν μεταφέρουμε παιδιά και ηλικιωμένα άτομα.

Η είδηση για την επιβολή προστίμων ύψους 1.500 ευρώ σε όσους ανάβουν τσιγάρο μέσα σε ένα Ι.Χ., όπου μεταφέρονται παιδιά ηλικίας κάτω των 12 ετών, πυροδότησε συζητήσεις. Μάλιστα, για το κάπνισμα σε όχημα δημόσιας χρήσης το πρόστιμο ανέρχεται σε 3.000 ευρώ, ενώ σε κάθε περίπτωση αφαιρείται και η άδεια ικανότητας οδήγησης για έναν μήνα, ανεξάρτητα αν κάπνιζε ο ίδιος ο οδηγός ή κάποιος άλλος επιβάτης.

Δεν πρόκειται για κάποια υπερβολή, αλλά για ένα απολύτως δικαιολογημένο μέτρο, καθώς ο καπνός του τσιγάρου προκαλεί πολύ επικίνδυνες καταστάσεις μέσα σε ένα αυτοκίνητο. Ας δούμε τις σημαντικότερες επιπτώσεις στους επιβάτες, στην οδική ασφάλεια και στο περιβάλλον.

1. Σύμφωνα με έρευνα της Βρετανικής Ιατρικής Εταιρείας, το κάπνισμα μέσα σε στον κλειστό χώρο ενός αυτοκινήτου είναι 23 φορές πιο βλαβερό από το κάπνισμα μέσα σε ένα μπαρ φανατικών καπνιστών. Δηλαδή για κάθε τσιγάρο που ανάβουμε σε ένα Ι.Χ., είναι σαν να καπνίζουμε πάνω από ένα πακέτο!

2. Τη μεγαλύτερη επιβάρυνση τη δέχονται τα παιδιά, επειδή δεν έχει αναπτυχθεί πλήρως το αναπνευστικό τους σύστημα και η νικοτίνη δηλητηριάζει τα όργανά τους, κινδυνεύοντας από άσθμα και σε ακραίες περιπτώσεις από καρκίνο του πνεύμονα.

3. Το κάπνισμα μέσα στο αυτοκίνητο είναι επίσης ιδιαίτερα επιβαρυντικό για τους ηλικιωμένους παθητικούς καπνιστές, αλλά και για άτομα με προβλήματα του αναπνευστικού τους συστήματος.

4. Δεν λύνουμε το πρόβλημα, αν καπνίζουμε και ανοίγουμε τα παράθυρα και τον κλιματισμό. Ερευνα του πανεπιστημίου του Χάρβαρντ σε αυτοκίνητα καπνιστών με ανοιγμένα παράθυρα ανέφερε συγκεντρώσεις 505 μικρογραμμαρίων κάπνας ανά κυβικό μέτρο αέρα, όταν το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο βρίσκεται στα 50 μικρογραμμάρια.

5.Τα αυτοκίνητα των θεριακλήδων μετατρέπονται σε πραγματικούς θαλάμους α ερίων, ακόμη και αν δεν ανάβουν τσιγάρο, όταν μεταφέρουν παιδιά. Τα σωματίδια της κάπνας και της νικοτίνης επικάθονται μέσα στις υφασμάτινες επενδύσεις, στα πατάκια και στις μοκέτες και παραμένουν εκεί επί μήνες, σχηματίζοντας μαζί με τη σκόνη ένα κοκτέιλ που θεωρείται καρκινογόνο. Οσοι πιστεύουν λοιπόν ότι μπορούν να καπνίζουν ελεύθερα μέσα στο Ι.Χ. τους και απλά το εξαερίζουν, πριν μπουν μέσα παιδιά, βάζουν σε κίνδυνο την υγεία των μικρών επιβατών.

6. Το κάπνισμα έχει γίνει αιτία πάμπολλων τροχαίων ατυχημάτων, όπως για παράδειγμα τη τη στιγμή που έψαχνε ο καπνιστής οδηγός το πακέτο με τα τσιγάρα ή έσκυβε να πιάσει την καύτρα από το τσιγάρο, η οποία έκαιγε το κάθισμα του αυτοκινήτου. Η αυστριακή λέσχη αυτοκινήτου VCΟ έχει υπολογίσει ότι το άναμμα ενός τσιγάρου από τον οδηγό ενός οχήματος, που κινείται με 100 χλμ./ώρα, ισοδυναμεί με 140 μέτρα τυφλής διαδρομής.

7. Πετώντας μια γόπα τσιγάρου στο έδαφος, παρασύρονται η νικοτίνη και διάφορες άλλες επιβλαβείς ουσίες του τσιγάρου από τη βροχή και καταλήγουν κάποια στιγμή στον υπόγειο υδροφόρο ορίζοντα, τον οποίο μολύνουν με τη σειρά τους. Επίσης, πολλές καταστροφικές πυρκαγιές στη χώρα μας ξεκίνησαν από αποτσίγαρα, που πέταξε κάποιος ασυνείδητος οδηγός ή επιβάτης από το παράθυρο ενός οχήματος.

8. Οι ασφαλιστικές εταιρείες δεν αποζημιώνουν τους οδηγούς, που ενεπλάκησαν σε ένα τροχαίο ατύχημα, αν αποδειχθεί ότι δεν πρόσεχαν στον δρόμο, επειδή άναβαν εκείνη τη στιγμή τσιγάρο ή ασχολούνταν με το σβήσιμό του στο σταχτοδοχείο.

9. Η αξία μεταπώλησης ενός αυτοκινήτου με θεριακλή ιδιοκτήτη μειώνεται σημαντικά, ενώ αποφεύγουν να το αγοράσουν μη καπνιστές και οικογενειάρχες με παιδιά μικρής ηλικίας.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!