Ένας στους πέντε Καλιφορνέζους επιστρέφει στη βενζίνη

Gazzetta team
Ένας στους πέντε Καλιφορνέζους επιστρέφει στη βενζίνη
Μελέτη δείχνει ότι περίπου 20% από τους ιδιοκτήτες ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Καλιφόρνια το αλλάζουν με συμβατικό

Η πολιτεία της Καλιφόρνια στις ΗΠΑ είναι από τις περιοχές που η ηλεκτροκίνηση έκανε τα πρώτα της βήματα και άρχισε να κερδίζει τον κόσμο. Στο πλαίσιο της περιβαλλοντικής συνειδητοποίησης, η χρήση πιο «καθαρών» μέσων στην αμερικανική αυτή πολιτεία έγινε ευρύτερη και πολλά νοικοκυριά επέλεξαν ένα ηλεκτρικό ή plug in υβριδικό αυτοκίνητο για τις μετακινήσεις τους. Σύμφωνα με τα στοιχεία, από το 2010 έως και το 2020 στην Καλιφόρνια είχαν πουληθεί 834.000 ηλεκτρικά οχήματα (506.000 BEV και 328.000 PHEV), που είναι περίπου τα μισά από το σύνολο των ηλεκτρικών οχημάτων στις ΗΠΑ.

Σύμφωνα, όμως, με μια μελέτη, που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Nature Energy και πραγματοποιήθηκε από το University of California Davis, με ερευνητές τους Scott Hardman και Gil Tal, όταν έρχεται η ώρα να αντικαταστήσουν τα οχήματά τους, ένας στους πέντε Καλιφορνέζους επιλέγει να επιστρέψει σε ένα συμβατικό όχημα με κινητήρα εσωτερικής καύσης και όχι σε ένα άλλο ηλεκτρικό. Από τους ανθρώπους που συμμετείχαν στην έρευνα, ένα ποσοστό 79,04% ξαναπήρε ηλεκτρικό αυτοκίνητο ενώ το 20,96 επέλεξε όχημα συμβατικό. (Μπορείτε να βρείτε ολόκληρη τη μελέτη εδώ).

Η φόρτιση είναι το βασικό πρόβλημα

Ο βασικότερος λόγος που οδήγησε τους ερωτώμενους στην απόφαση να μην ξαναπάρουν ηλεκτρικό όχημα ήταν η δυσκολία στη φόρτισή του. Παρότι η Καλιφόρνια διαθέτει το πιο εκτεταμένο δίκτυο φορτιστών στις ΗΠΑ (πάνω από 28000 προς το παρόν), για πολλούς από τους κατόχους αυτό αποδείχτηκε αξεπέραστο πρόβλημα, ιδιαίτερα αν αναλογιστούμε ότι περίπου το 70% από αυτούς δεν είχε πρόσβαση σε φορτιστή ταχείας φόρτισης στο σπίτι ή στην εργασία τους.

Ένα άλλο στοιχείο που προκύπτει από την έρευνα είναι οι μάρκες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που οι αγοραστές επιλέγουν να μην αντικαταστήσουν πάλι με ηλεκτρικά. Τη μεγαλύτερη εμπιστοσύνη δείχνουν, όπως ήταν αναμενόμενο, στην Tesla, καθώς από τους «αρνητές» της ηλεκτροκίνησης μόνο το 10% είχε αγοράσει αυτοκίνητο της αμερικανικής μάρκας. Αυτό εξηγείται εύκολα, καθώς η Tesla διαθέτει το μεγαλύτερο και πιο αξιόπιστο δίκτυο φορτιστών ενώ είναι και η εταιρεία που είναι πιο «ώριμη» τεχνολογικά όσον αφορά την ηλεκτροκίνηση. Χειρότερα σε αυτόν τον τομέα τα πήγε η Fiat, για την οποία το αντίστοιχο ποσοστό είναι 38%.

Ανοιχτή πόρτα στο μέλλον

Παρ’ όλα αυτά, τα 2/3 εκείνων που δεν αγόρασαν ξανά ηλεκτρικό αυτοκίνητο, δεν απέκλεισαν το ενδεχόμενο να το κάνουν στο μέλλον, όταν οι συνθήκες θα είναι πιο κατάλληλες, όσον αφορά τόσο τη φόρτισή τους όσο και το κόστος κτήσης τους. Ο στόχος που έχει θέσει η Καλιφόρνια είναι όλα τα νέα οχήματα που θα πωλούνται να είναι 100% ηλεκτρικά μέχρι το 2040, ωστόσο για να επιτευχθεί θα πρέπει και οι υποδομές να κατασκευαστούν και η εμπιστοσύνη του κόσμου στην ηλεκτροκίνηση να εδραιωθεί.

Ακολουθήστε την σελίδα του InMotion στο Facebook!