Οδεύει προς εξαφάνιση η «καινουργίλα» των νέων αυτοκινήτων

Πέτρος Σηφαλάκης
Οδεύει προς εξαφάνιση η «καινουργίλα» των νέων αυτοκινήτων
Αν και πιστεύαμε ότι το μεγαλύτερο ποσοστό των αγοραστών λατρεύει τη μυρωδιά των νέων αυτοκινήτων, φαίνεται ότι από την πλευρά της Κίνας υπάρχουν αντιδράσεις και με αφορμή τις επιπτώσεις στην υγεία, σύντομα θα αποτελέσει παρελθόν.

Κατά καιρούς διαβάζαμε διάφορες έρευνες που έλεγαν ότι η χαρακτηριστική μυρωδιά ενός νέου αυτοκινήτου προκαλεί επιπτώσεις στην υγεία όσων την εισπνέουν. Ακόμη κι έτσι οι περισσότεροι άνθρωποι που γνωρίζαμε λάτρευαν αυτή την οσμή και σίγουρα αποτελεί μια τεράστια ικανοποίηση όταν αγοράζεις ένα αυτοκίνητο «κούτα». Ωστόσο οι Κινέζοι, όχι απλά τη σιχαίνονται, αλλά σύμφωνα με έρευνες, είναι ένας από τους μεγαλύτερους ανασταλτικούς παράγοντες για να αγοράσουν ένα νέο αυτοκίνητο. Η αγορά της συγκεκριμένης χώρας ανήκει στις μεγαλύτερες του κόσμου και κάθε εταιρεία θέλει να κάνει πράγματα, ώστε να κρατά τους Κινέζους ικανοποιημένους.

Οπότε αυτό που σκέφτηκαν, ήταν να καταργήσουν και τη μυρωδιά της «καινουργίλας»! Παράλληλα με αυτό, στην Ευρώπη, λαμβάνοντας υπόψη το πόσο τοξική είναι αυτή η μυρωδιά, η Ε.Ε. σύντομα θα επιβάλλει κανονισμούς που θα την απαγορεύουν. Η χαρακτηριστική οσμή προκαλείται από τα νέα πλαστικά, τα δέρματα και τις κόλλες που χρησιμοποιούνται και περιέχουν καταστροφικές οργανικές ενώσεις οι οποίες αντιδρούν με άλλους ρύπους και δημιουργούν επιβλαβή για την υγεία αέρια. Κάποια από αυτά εντοπίζονται ακόμη και στον καπνό του τσιγάρου κατά την καύση του, αλλά και σε μέρη με αυξημένη ραδιενέργεια. Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας λέει ότι μπορούν να προκληθούν αλλεργίες, ζαλάδα, «βαριά» μάτια, δύσπνοια και ναυτία, ειδικά σε υψηλότερες θερμοκρασίες, δηλαδή το καλοκαίρι.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες λοιπόν θα χρησιμοποιούν διαφορετικές ουσίες στο μέλλον που θα εξαλείψουν την καινουργίλα. Ο τρόπος κατασκευής και συναρμογής στις καμπίνες θα αλλάξει, θα χρησιμοποιούνται υλικά φιλικά προς το περιβάλλον και οργανικές, άοσμες κόλλες. Με αυτό τον τρόπο λοιπόν η μυρωδιά του νέου αυτοκινήτου θα μπει στο χρονοντούλαπο της ιστορίας και σίγουρα, θα λείψει σε πολλούς. Αυτό που δεν έχει διευκρινιστεί ακόμη από τις έρευνες είναι αν πρόκειται για μια μυρωδιά η οποία είναι όντως εθιστική ή αν ο άνθρωπος την έχει συνδυάσει με ένα θετικό γεγονός στο μυαλό του, όπως είναι η αγορά ενός νέου αυτοκινήτου, οπότε υποσυνείδητα του αρέσει. Μέχρι σήμερα πάντως πολλοί κατασκευαστές αξεσουάρ αυτοκινήτων έχουν βγάλει και αρωματικά στη συγκεκριμένη εσάνς.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!