Η Mazda επαναφέρει τον Wankel κινητήρα

Πέτρος Σηφαλάκης
Η Mazda επαναφέρει τον Wankel κινητήρα
Το νέο ηλεκτροκίνητο Mazda MX-30 θα αποκτήσει έναν περιστροφικό κινητήρα ως range extender, κάτι που σημαίνει ότι θα δούμε τον ρότορα να επιστρέφει σε αυτοκίνητο παραγωγής μετά από πολλά χρόνια!

H Mazda είναι η εταιρεία που σου έρχεται πρώτη στο μυαλό, όταν ακούσεις για Wankel κινητήρα. Μεγάλο μέρος της σπορ κληρονομιάς της εταιρείας έχει βασιστεί πάνω στον περιστροφικό, από τα θρυλικά RX-7 έως το πιο πρόσφατο RX-8. Φυσικά η σημερινή πραγματικότητα, που απαιτεί ολοένα και λιγότερους ρύπους, αλλά και χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου, δεν επιτρέπουν στov Wankel να... ευδοκιμήσει. Η Mazda από την άλλη δεν θέλει να τον αφήσει καθώς αποτελεί μέρος της ιστορίας της, οπότε βρήκε έναν τρόπο να τον προσαρμόσει στο σήμερα! Θα τον τοποθετήσει στο επερχόμενο MX-30, το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο στην ιστορία της.

Τι δουλειά έχει ένας Wankel λοιπόν, σε ένα ηλεκτρικό; Η απάντηση είναι ότι θα λειτουργεί ως γεννήτρια. Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης θα είναι πάρα πολύ μικρός και θα έχει ένα συγκεκριμένο ρόλο, να καίει βενζίνη για να γεμίσει τις μπαταρίες σε περίπτωση που η ενέργειά τους εξαντλείται και ο οδηγός χρειάζεται οπωσδήποτε περισσότερη. Αυτό σημαίνει ότι το μοτέρ δεν θα συνδέεται με τους τροχούς οπότε δεν μιλάμε για τη «μεγάλη επιστροφή» του Wankel, καθώς απλώς θα υπάρχει στο αυτοκίνητο και θα φορτίζει τις μπαταρίες.

Θα επιστρέψει σε σπορ μοντέλο ο Wankel;

Για τους φανατικούς φίλους του ρότορα η είδηση αυτή δεν είναι ευχάριστη. Ωστόσο θα πρέπει να γνωρίζουν ότι η Mazda ζυγίζει κάθε πιθανή λύση για να τον επαναφέρει σε ένα σπορ μοντέλο παραγωγής! Το πρόβλημα δεν είναι μόνο ο κινητήρας αλλά και ότι τα σπορ μοντέλα πλέον έχουν πολύ περιορισμένη ζήτηση και δεν είναι οικονομικά βιώσιμα να δημιουργηθούν.

Για να έχει ένα αυτοκίνητο καθαρόαιμο σπορ χαρακτήρα θα πρέπει να αποτελείται από ειδικά εξελιγμένη ανάρτηση, σύστημα διεύθυνσης, φρένα, κινητήρα και πολλά ακόμη, οπότε δεν μπορεί να μοιράζεται πολλά κοινά στοιχεία με άλλα μοντέλα «της σειράς».

Αυτό σημαίνει ότι η εταιρεία θα πρέπει να τα εξελίξει από λευκό χαρτί για αυτό το συγκεκριμένο αυτοκίνητο και πλέον οι πωλήσεις τους δεν γυρίζουν πίσω τα έξοδά τους! Έτσι λοιπόν, στρέφονται σε SUV και ηλεκτροκίνητες προτάσεις που αποκτούν όλο και μεγαλύτερο κοινό. Το νέο MX-30 θα εφοδιάζεται με ηλεκτροκινητήρα 144 ίππων και 265 Nm ροπής.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!