Formula 1: Το μικρό θαύμα της Honda

Gazzetta team
Formula 1: Το μικρό θαύμα της Honda
Η μονάδα ισχύος της Honda για το 2021 είναι ολοκαίνουρια και ετοιμάστηκε μέσα σε ένα πολύ περιορισμένο χρονικό περιθώριο των έξι μηνών.

Είναι γνωστό ότι η Honda θα σταματήσει την εμπλοκή της στη Φόρμουλα 1 στο τέλος του 2021 και η μονάδα ισχύος της θα περάσει στα χέρια της Red Bull, που έχει δημιουργήσει μια ξεχωριστή εταιρεία η οποία θα αναλάβει την εξέλιξή της. Θα περίμενε κανείς, λοιπόν, ότι η Honda απλώς θα συνέχιζε και φέτος με τον περσινό κινητήρα, μέχρι να λήξει η υποχρέωσή της και να επιστρέψει στα δικά της, πίσω στην Ιαπωνία.

Οι Ιάπωνες όμως δεν είναι συνηθισμένοι άνθρωποι. Και όταν ο Διευθυντής του τμήματος έρευνας και εξέλιξης της Honda, Γιασουάκι Ασάκι, πήγε στον Πρόεδρο της εταιρείας Τακαχίρο Χατσίγκο και του είπε ότι με αυτόν τον κινητήρα δεν θα μπορούσαν να χτυπήσουν τις Mercedes, ο πρόεδρος έδωσε άμεσα την εντολή να ξεκινήσουν οι εργασίες για μια νέα μονάδα ισχύος.

Αυτά όμως έγιναν μόλις 6 μήνες πριν από τον πρώτο αγώνα – και όπως όλοι γνωρίζουμε αυτός ο χρόνος είναι ελάχιστος για να εξελιχθεί ένας νέος κινητήρας Φόρμουλα 1. Όταν το άκουσαν αυτό στη Red Bull δεν έκρυψαν την ανησυχία τους για το αν θα προλάβαιναν να έχουν τον νέο κινητήρα εγκαίρως για το ξεκίνημα της σεζόν. Στη Honda όμως έβαλαν τα δυνατά τους και κατάφεραν αυτό το μικρό θαύμα, γιατί ο νέος κινητήρας είναι στην αρχιτεκτονική του πολύ διαφορετικός από τον προηγούμενο, κάτι που σημαίνει ότι ξεκίνησαν σχεδόν από λευκό χαρτί.

Ο Ασάκι μίλησε για αυτό και εξήγησε πώς τα κατάφεραν, δίνοντας και το στίγμα της ψυχοσύνθεσης των Ιαπώνων μηχανικών: «Κάποιοι από τους μηχανικούς μας ήρθαν και μου είπαν ότι δεν θα τα καταφέρουμε να εξελίξουμε τον κινητήρα στον λίγο χρόνο που έχουμε διαθέσιμο. Όταν όμως όλοι ενημερώθηκαν από τον Πρόεδρο Χατσίγκο ότι θα αποχωρήσουμε από τη Φόρμουλα 1, νομίζω ότι κατάλαβαν για ποιο λόγο τους ζήτησα να έχουν έτοιμη τη νέα μονάδα ισχύος εγκαίρως. Τους είπα, με δεδομένο ότι αποχωρούμε πως θα ήταν ωραίο να δείξουμε τι έχουμε καταφέρει ως μηχανικοί της Honda. Αμέσως η έκφρασή τους άλλαξε και έπεσαν με τα μούτρα στη δουλειά για να γίνει ό,τι έπρεπε να γίνει».

Για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος, επιστρατεύτηκαν όλες οι δυνατότητες του ιαπωνικού κολοσσού, ακόμα και εκτός του αγωνιστικού τμήματος, όπως είπε ο Ασάκι: «Αν πηγαίναμε με την κανονική ταχύτητα παραγωγής δεν θα μπορούσαμε να έχουμε διαθέσιμο τον απαιτούμενο αριθμό μονάδων για τον πρώτο αγώνα. Αλλά με τη βοήθεια της Honda καταφέραμε να παραγάγουμε κάποια εξαρτήματα με τριπλάσια ταχύτητα από τη συνηθισμένη και έτσι τα καταφέραμε».

Στο επίκεντρο αυτού του ριζικού ανασχεδιασμού βρίσκεται -σύμφωνα με τις πληροφορίες που έχουν διαρρεύσει- ο κινητήρας εσωτερικής καύσης. Για να μπορέσουν να «βγάλουν» περισσότερη απόδοση άλλαξαν την αρχιτεκτονική αλλά ταυτόχρονα κατάφεραν να μειώσουν τις διαστάσεις του κα να χαμηλώσουν το κέντρο βάρους. Σε αυτές τις περιπτώσεις κύρια ανησυχία είναι η αξιοπιστία του κινητήρα, αλλά οι Ιάπωνες ισχυρίζονται ότι έχουν κάνει εξαντλητικές δοκιμές και τα δεδομένα επιβεβαιώνουν την ανθεκτικότητά του. Τώρα μένει μόνο να δούμε αν πέτυχαν το στόχο τους και θα χτυπήσουν στα ίσια τις Mercedes. Σε κάθε περίπτωση όμως έχουν κάνει ένα μικρό θαύμα.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!