Τα δύο σημεία-κλειδιά στην ανάκαμψη της Ferrari

Νίκος Γιαννούλας
Τα δύο σημεία-κλειδιά στην ανάκαμψη της Ferrari
H προσπάθεια της Ferrari να επιστρέψει στην κορυφή εστιάζεται στην εξάλειψη των δύο μεγαλύτερων περσινών της μειονεκτημάτων.

Το 2020 ήταν μια χρονιά που στο Μαρανέλο θέλουν να ξεχάσουν όσο γίνεται πιο γρήγορα. Η ομάδα που έχει στόχο κάθε χρόνο να πρωταγωνιστεί πέρυσι δεν κατάφερε να σημειώσει ούτε μία νίκη και μόνο ο Σαρλ Λεκλέρ κατάφερε να ανέβει δύο φορές στο βάθρο.

Οι λόγοι αυτής της κακής απόδοσης είναι λίγο-πολύ γνωστοί. Πρώτον, ο κινητήρας. Οι πιο αυστηρές τεχνικές οδηγίες της FIA σχετικά με το ροή καυσίμου και την κατανάλωση λαδιού έκαναν τον κινητήρα της Ferrari να είναι ο πιο αδύναμος από όλους το 2020. Αυτό, σε συνδυασμό με την αεροδυναμική του μονοθέσιου, το οποίο παρουσίαζε μεγάλη αεροδυναμική αντίσταση, σήμαινε ότι η SF1000 ήταν πολύ αργή στις ευθείες κάθε πίστας.

Δεύτερον, η σταθερότητα του πίσω μέρους. Το μονοθέσιο της Ferrari ήταν ιδιαίτερα δύσκολο στην οδήγησή του, περισσότερο μάλιστα για τον Σεμπάστιαν Φέτελ. Ο Γερμανός δεν κατάφερνε να το οδηγήσει στα όριά του λόγω αυτής της αστάθειας, ενώ ο Λεκλέρ φάνηκε να τα πηγαίνει κάπως καλύτερα σε αυτόν τον τομέα.

Στο μεσοδιάστημα από το τέλος της περασμένης σεζόν μέχρι το ξεκίνημα της φετινής, σε αυτούς τους δύο τομείς εστιάστηκαν οι προσπάθειες στο εργοστάσιο της Ferrari. Έτσι, έχουν μιαν ανασχεδιασμένη μονάδα ισχύος, με τις μεγαλύτερες αλλαγές να έχουν γίνει στο τούρμπο.

Ταυτόχρονα αναθεωρημένη είναι και η συνολική αεροδυναμική του μονοθέσιου, που πλέον έχει μικρότερη αεροδυναμική αντίσταση. Ο συνδυασμός αυτών των δύο φαίνεται να λειτουργεί, όπως παραδέχτηκε ο επικεφαλής της Ferrari, Ματία Μπινότο, ο οποίος δήλωσε: «Δεν παίζει ρόλο μόνο η δύναμη του κινητήρα, παίζει και η αεροδυναμική. Και οι δύο αυτοί τομείς έχουν συνεισφέρει στο να αυξήσουμε την ταχύτητά μας και πλέον δεν νιώθουμε ότι έχουμε μειονέκτημα».

Οι αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς για το 2021, κυρίως όσον αφορά το πάτωμα των μονοθέσιων, σημαίνουν ότι όλες οι ομάδες έχουν χάσει ένα μέρος από την κάθετη δύναμη στο πίσω μέρος. Στη Ferrari όμως φαίνονται ευχαριστημένοι από τη δουλειά που έχουν κάνει. Το πίσω μέρος της SF21 είναι ριζικά ανασχεδιασμένο, ενώ και το κιβώτιο ταχυτήτων είναι ολοκαίνουριο. Αυτό όμως που ικανοποιεί περισσότερο τους ανθρώπους της ιταλικής ομάδας είναι ο συσχετισμός των δεδομένων που λαμβάνουν από την αεροδυναμική σήραγγα και τον προσομοιωτή με τα αντίστοιχα δεδομένα από την πίστα.

Συγκρατημένα αισιόδοξοι

Ο Σαρλ Λεκλέρ ρωτήθηκε για την πρόοδο της Ferrari και ενώ απέφυγε να δώσει συγκεκριμένη απάντηση, στάθηκε στη σημασία του προαναφερθέντος συσχετισμού: «Αν έχουμε κάνει πρόοδο και έχουμε αποκομίσει κέρδη θα το μάθουμε στις μόνο στις πρώτες κατατακτήριες όταν θα τα βάλουμε όλα κάτω. Τα πρώτα δεδομένα δείχνουν ότι κερδίζουμε ό,τι νομίζαμε ότι θα κερδίζαμε στο εργοστάσιο και αυτό είναι πάντα θετικό. Προς το παρόν η ισορροπία είναι καλή και είμαι ευχαριστημένος με το μονοθέσιο. Πέρυσι δυσκολευόμουν πολύ στις υψηλές θερμοκρασίες αλλά φέτος η αίσθηση είναι καλύτερη, ιδιαίτερα από το πίσω μέρος του μονοθέσιου. Θα πρέπει να περιμένουμε για να δούμε το θα γίνει, αλλά τουλάχιστον τώρα τα πράγματα δείχνουν θετικά».

Στις τρεις ημέρες των δοκιμών στο Μπαχρέιν πάντως η Ferrari δεν εντυπωσίασε με τους χρόνους που σημείωσαν οι οδηγοί της. Σύμφωνα με τον Μπινότο όμως η δουλειά που έκαναν αφορούσε μόνο το πλάνο που είχαν αποφασίσει πριν από τις δοκιμές και την κατανόηση του μονοθέσιου και δεν μπήκαν στη διαδικασία των συγκρίσεων με τις άλλες ομάδες. Με τα λόγια του ίδιου του επισφαλής της ομάδας: «Η πραγματική σύγκριση θα γίνει μόνο στους επόμενους αγώνες».

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!