O Mπινότο στο στόχαστρο του ιταλικού Τύπου

O Mπινότο στο στόχαστρο του ιταλικού Τύπου

O Mατία Μπινότο.

Γκρίνια κατά του Μπινότο στα ιταλικά μέσα ενημέρωσης για την κακή εικόνα της Ferrari στα πρώτα δοκιμαστικά στη Βαρκελώνη και για την απαισιοδοξία του σχετικά με το πρώτο Γκραν Πρι της σεζόν στην Αυστραλία.

Δύο ερωτήματα κυριαρχούν αυτές τις ημέρες στον ιταλικό Τύπο μετά το πρώτο τριήμερο των δοκιμαστικών της Formula 1 στην πίστα της Βαρκελώνης. Θα χάσει και πάλι η Ferrari εφέτος τον τίτλο με κατεβασμένα…χέρια, όπως συνέβη και πέρυσι; Είναι «λίγος» ο Ματία Μπινότο για τη νευραλγική θέση του διευθυντή της κόκκινης ομάδας;

Bλάβη στο μονοθέσιο του Φέτελ το πρωί της Παρασκευής, 21 Φεβρουαρίου.

Η απογοήτευση των Ιταλών και η αμφισβήτηση του Μπινότο δεν είναι καθόλου τυχαίες και δεν κρύβονται πλέον. Αυτό ισχύει ακόμη περισσότερο μετά τη βλάβη στον κινητήρα της Ferrari του Σεμπάστιαν Φέτελ μετά από μόλις 1.370 χιλιόμετρα λειτουργίας. Όπως αναφέρουν μάλιστα άριστοι γνώστες των παρασκηνίων της Scuderia, η βλάβη αφορούσε αποκλειστικά το εξακύλινδρο μοτέρ και δεν είχε καμία σχέση με το υβριδικό τμήμα.

Κακοί χρόνοι, λίγοι γύροι

Είναι προφανές, ότι ειδικά τις πρώτες ημέρες των δοκιμαστικών δεν αποτελεί καθοριστικό κριτήριο η ταχύτητα των νέων μονοθεσίων, όμως θεωρείται σημαντική ένδειξη ο αριθμός των γύρων που ολοκληρώνει κάθε ομάδα. Αυτό ισχύει εφέτος ακόμη περισσότερο μετά τη μείωση του χρόνου των δοκιμών από οκτώ σε έξι ημέρες. Και εδώ πάτωσε η Ferrari αφού οι SF1000 των Λεκλέρ και Φέτελ συμπλήρωσαν συνολικά μόνον 354 γύρους, που αντιστοιχούσαν σε 1.650 χιλιόμετρα δοκιμών, ενώ δεν έχουν να επιδείξουν κανέναν ιδιαίτερα γρήγορο χρόνο. Αυτό το παραδέχθηκε εξάλλου και ο Μπινότο, που δήλωσε ότι δεν είχαν την επιθυμητή και αναμενόμενη ταχύτητα.

H Mercedes έκανε στη Βαρκελώνη του περισσότερους γύρους από όλες τις άλλες ομάδες.

Είναι χαρακτηριστικό, ότι η Ferrari ήταν η τρίτη ομάδα από το τέλος όσον αφορά στον αριθμό των πραγματοποιηθέντων γύρων στη Βαρκελώνη, όπου τις δύο τελευταίες θέσεις κατέλαβαν η Haas – Ferrari με 316 γύρους και η Williams – Mercedes με 324.

Δείτε εδώ τη σχετική λίστα με τις ομάδες της Formula 1 και σε παρένθεση τον αριθμό γύρων που «έγραψαν» στη Βαρκελώνη:

1.Mercedes (494)
2. Red Bull-Honda (471)
3. Racing Point-Mercedes (371)
4. Ferrari (354)
5. Renault (380)
6. McLaren-Renault (423)
7. Alfa-Sauber (424)
8. Alpha Tauri-Honda (384)
9. Williams-Mercedes (324)
10. Haas-Ferrari (316)

Ηλεκτρική η καρέκλα του Μπινότο

Ο Μπινότο είναι σχετικά φρέσκος ακόμη στη θέση του διευθυντή της Scuderia, στην οποία διαδέχθηκε πριν ένα χρόνο τον Μαουρίτσιο Αριβαμπένε, αν και ο Ιταλοελβετός εργάζεται από το 1995 στη Ferrari, όπου είχε προσληφθεί ως μηχανικός κινητήρων. Η συγκεκριμένη θέση έχει εξελιχθεί πλέον σε ηλεκτρική καρέκλα μετά την επιτυχημένη θητεία του Ζαν Τοντ από το 1993 έως το 2008, οπότε κατέκτησε η ιταλική ομάδα πέντε παγκόσμια πρωταθλήματα με τον Μίκαελ Σουμάχερ και ένα με τον Κίμι Ράικονεν.

Mατία Μπινότο και Μαουρίτσιο Αριβαμπένε.

Ο Στέφανο Ντομενικάλι ήταν ο τελευταίος διευθυντής της κόκκινης ομάδας, που εξασφάλισε τουλάχιστον το 2008 το τελευταίο πρωτάθλημα κατασκευαστών, ενώ το 2014 τον διαδέχθηκε για λίγους μόνον μήνες ο Μάρκο Ματιάτσι. Το 2015 ανέλαβε τα ηνία της ομάδας ο Μαουρίτσιο Αριβαμπένε με εμπειρία μάρκετινγκ από τον χώρο της καπνοβιομηχανίας, όμως και αυτός απολύθηκε και αντικαταστάθηκε πέρυσι από τον Ματία Μπινότο.

Η αρχή θα κρίνει πολλά

Ο 50χρονος σημερινός διευθυντής είναι το απόλυτο αφεντικό της ομάδας, ωστόσο πολλοί θεωρούν ότι δεν έχει τα προσόντα και την προσωπικότητα για μία τόσο υπεύθυνη θέση. Εδώ υστερεί σαφώς η Ferrari απέναντι στους δύο μεγάλους αντιπάλους της, καθώς στη Mercedes έχουν αυτόν τον ρόλο ο Τότο Βολφ και στη Red Bull ο Κρίστιαν Χόρνερ, οι οποίοι κατέχουν καλύτερα τα μυστικά διοίκησης μίας κορυφαίας ομάδας της Formula 1. Εδώ θα πρέπει να πούμε, ότι και οι δύο είχαν πάντα δίπλα τους έμπειρους συμβούλους, όπως ο Νίκι Λάουντα για λογαριασμό της Mercedes και ο Χέλμουτ Μάρκο στη Red Bull, ενώ αντίθετα λείπει ένα τέτοιο πρόσωπο πλάι στον Μπινότο.

O Λεκλέρ πανηγυρίζει τη νίκη του στο Σπα του Βελγίου.

Για τη Ferrari θεωρείται κρίσιμο πώς θα ξεκινήσει την εφετινή σεζόν. Οι πρώτες εντυπώσεις κρίνονται μάλλον δυσοίωνες, αφού ακόμη και ο ίδιος ο Μπινότο εξέφρασε την άποψη ότι δύσκολα θα νικήσει η Scuderia στην Αυστραλία και υποστήριξε ότι οι νίκες θα έρθουν στη διάρκεια της σεζόν. Πότε θα γίνει όμως αυτό; Πέρυσι χρειάστηκε να περάσουν 13 αγώνες, πριν πετύχει ο Λεκλέρ στο Σπα την παρθενική νίκη της Ferrari για το 2019, ενώ στη συνέχεια ολοκληρώθηκε το χατ τρικ με θρίαμβο του Μονεγάσκου στη Μόντσα και του Φέτελ στη Σιγκαπούρη. Η απότομη άνοδος της Ferrari προκάλεσε έντονη φημολογία από την πλευρά των αντιπάλων της περί αθέμιτων παρεμβάσεων στους κινητήρες της, όμως από εκείνο το σημείο και μετά επέστρεψε η Scuderia στις μέτριες επιδόσεις της και έμεινε χωρίς άλλη νίκη.