Επαναστατικό σύστημα σύγκλισης-απόκλισης από την Mercedes (vid)

Γιώργος Βαρίνος
Επαναστατικό σύστημα σύγκλισης-απόκλισης από την Mercedes (vid)
H Mercedes το ονομάζει DAS και είναι πεπεισμένη για την νομιμότητά του. Το επαναστατικό σύστημα που δίνει σημαντικό πλεονέκτημα χρειάζεται τουλάχιστον 3-4 μήνες για να το ενσωματώσουν οι υπόλοιπες ομάδες στα μονοθέσιά τους.

Είναι ένα πανέξυπνο σύστημα αλλαγής της σύγκλισης και της απόκλισης σε πραγματικό χρόνο ανάλογα αν πρόκειται για ευθεία ή για στροφή. Το τιμόνι το τραβά ο οδηγός στην ευθεία και τότε οι τροχοί έρχονται σε ελαφρά σύγκλιση ή σε μηδενική τιμή για μηδενικές τριβές και μεγαλύτερη σταθερότητα και όταν το τιμόνι το σπρώχνει μπροστά ο οδηγός στις στροφές, οι τροχοί έρχονται σε καθεστώς σημαντικής απόκλισης για μεγαλύτερη ευελιξία. Απλά μεγαλοφυές!

Οπωσδήποτε, το σύστημα δίνει μερικά δέκατα στο μονοθέσιο που το χρησιμοποιεί και σίγουρα, χτες που το χρησιμοποίησαν (και δεν υπήρχαν πλάνα on board) τα αποτελέσματα φάνηκαν, ενώ σήμερα με την φασαρία που έχει δημιουργηθεί καθώς μαθεύτηκε, δεν θέλησαν να ρίξουν λάδι στη φωτιά και δεν πίεσαν για να έρθουν χρόνοι. Οι μηχανικοί της Mercedes έκαναν εκπληκτική δουλειά και σίγουρα η ομάδα, ξεκινά την χρονιά με ένα αναμφισβήτητο πλεονέκτημα.

Nαι αλλά είναι νόμιμο;

Στον απόηχο των προφορικών ενστάσεων των άλλων εταιρειών, ο Τζέιμς Άλισον, ο τεχνικός διευθυντής της Mercedes, έκανε κάποιες σχετικές δηλώσεις μαζί με τον Λιούις Χάμιλτον. Ο Βρετανός μηχανικός είπε ότι το DAS (όπως το ονομάζει η Mercedes) είχε παρουσιαστεί -ως ιδέα- στην FIA και είχε δώσει τη συγκατάθεσή της, οπότε δεν είναι κάτι που οι άνθρωποι της ομοσπονδίας βλέπουν για πρώτη φορά και διευκρίνισε ότι σκοπεύουν να το χρησιμοποιήσουν σε όλους τους αγώνες του πρωταθλήματος. Αντίστοιχα, ο Χάμιλτον ανέφερε πως σχετικά στον τομέα της ασφάλειας, το σύστημα είναι περισσότερο ασφαλές, από το να μην το χρησιμοποιεί κανείς (αφού αυξάνει την σταθερότητα στην ευθεία) και η χρήση του είναι πολύ απλή και εύκολη.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!