Super Lada από 8.000 ευρώ
Η Lada θα επιτεθεί στη Dacia και στις άλλες μάρκες χαμηλού κόστους με ένα φτηνό σούπερ μίνι σύγχρονων προδιαγραφών, αλλά και με υπερμοντέρνα SUV για όλες τις τσέπες.
Τέρμα στα παλαιολιθικά μοντέλα. Η ρώσικη Lada εξελίσσει ένα νέο μοντέλο της κατηγορίας VW Polo, Opel Corsa, Toyota Yaris, κλπ., που θα ονομάζεται Vesta και θα διατίθεται σε ασυναγώνιστες τιμές. Αυτό ανακοίνωσε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας και πρώην κορυφαίο στέλεχος της GM, Μπο Άντερσον, σε συνέντευξή του στην οικονομική εφημερίδα Automobilwoche.
Σύμφωνα με τον Άντερσον, «το Vesta θα πληροί τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές ασφαλείας και τις αντιρρυπαντικές προδιαγραφές Euro 6, ενώ θα ξεκινά από 8.000 ευρώ». Eπίσης θα προστεθούν στη γκάμα της Lada δύο νέα μοντέλα SUV, το Xray και το τετρακίνητο Xray Cross. Το τελευταίο θα αποτελέσει και τον διάδοχο του «αθάνατου» Niva, που θεωρείται πλέον παρωχημένο σε όλα τα επίπεδα.
Το πλειοψηφικό πακέτο της Avtovaz, που κατασκευάζει τα Lada, έχει περάσει πλέον στα χέρια της Renault/Nissan, η οποία έχει μεγαλεπήβολα σχέδια για τη ρωσίδα θυγατέρα της. Η Avtovaz βρίσκεται σε πτωτική τροχιά, παραμένει όμως με διαφορά η κυρίαρχη μάρκα της ρώσικης αγοράς, ενώ το 2013 πούλησε περίπου 530.000 αυτοκίνητα σε όλον τον κόσμο.
Το συγκεκριμένο νούμερο είναι «πολύ χαμηλό» κατά τον Άντερσον, ο οποίος διαβλέπει μεγάλες προοπτικές βελτίωσης. Ένα πρώτο δείγμα γραφής αποτελεί το νέο κόμπακτ σεντάν Lada Granta, το οποίο έχει αξιοποιήσει σε σημαντικό βαθμό την τεχνογνωσία της Renault. Επίσης, η Lada κατασκευάζει και το πολυχρηστικό Dacia Logan MCV, το οποίο ονομάζεται στη Ρωσία Largus.
Η αναγεννημένη Lada στοχεύει σε αγορές, όπως της Ουκρανίας, της Λευκορωσίας, της Τυνησίας ή του Περού, δεν παραιτείται όμως και από τις πιο ανεπτυγμένες, όπως τη γερμανική. Ο Άντερσον χαρακτηρίζει τη Γερμανία, ως «μία πολύ ενδιαφέρουσα αγορά» για την οποία δεν διαθέτει ωστόσο η Lada προς το παρόν τα κατάλληλα προϊόντα. Κάτι που πρόκειται να αλλάξει με τα νέα μοντέλα, χάρη στα οποία «θα υπάρξει μεγάλη αύξηση των πωλήσεων και στην Ευρώπη», όπως δηλώνει με αυτοπεποίθηση το νούμερο ένα της ρώσικης μάρκας.
Τον τελευταίο λόγο θα έχει πάντως η μητρική Renault, στο χαρτοφυλάκιο της οποίας περιλαμβάνεται άλλη μία μάρκα χαμηλού κόστους, η Dacia. Έτσι θα πρέπει να θεωρείται βέβαιο, ότι Lada και Dacia δεν πρόκειται να κοντραριστούν μεταξύ τους και κάθε μία θα δώσει έμφαση σε διαφορετικές αγορές.Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!






