Έρχονται τα «ηλεκτρικά βενζινάδικα»; (vid)

Πέτρος Πιτσίνης
Έρχονται τα «ηλεκτρικά βενζινάδικα»; (vid)
Μια τεχνολογία φόρτισης μπαταριών μέσω ηλεκτρολύτη, ίσως αλλάξει άμεσα το μέλλον των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Κανείς πλέον δεν αμφιβάλλει ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι το μέλλον. Το πόσο άμεσο όμως, εξαρτάται ξεκάθαρα από τους συσσωρευτές. Διότι παρότι πλέον η αυτονομία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μια φόρτιση έχουν φτάσει στα 400 χιλιόμετρα σε πραγματικές συνθήκες, ο χρόνος φόρτισης παραμένει πολύ μεγάλος: στην καλύτερη περίπτωση και με εγκαταστάσεις φόρτισης ειδικών προδιαγραφών απαιτείται πάνω από μισή ώρα για ανάκτηση ενέργειας 80%, ενώ στη χειρότερη, σε οικιακή παροχή, πάνω από 8 ώρες.

Το γεγονός αυτό καθιστά τη ηλεκτρικά αυτοκίνητα εφικτές λύσεις μόνο για αστικές διαδρομές και, επομένως, εμπορικά ασύμφορα. Μια νέα όμως πρόταση που μας έρχεται από το κέντρο τεχνολογίας και έρευνας του πανεπιστημίου Purdue στην Ιντιάνα των ΗΠΑ, υπόσχεται μια μεγάλη επανάσταση.

Σύμφωνα με αυτή, οι μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων δεν θα φορτίζουν από το δίκτυο, αλλά μέσω της αλλαγής του ηλεκτρολύτη τους. Ένα θετικά φορτισμένο υγρό, όχι όμως διαβρωτικό και όξινο όπως ο ηλεκτρολύτης των πάλαι ποτέ μπαταριών, θα εισέρχεται στη συστοιχία μπαταριών, ενώ την ίδια στιγμή θα εξέρχεται η αποφορτισμένη ποσότητα που θα ανακυκλώνεται.

Σύμφωνα με τους χημικούς και φυσικούς επιστήμονες του Purdue, που έχουν μάλιστα συστήσει και εταιρεία για την εμπορική εκμετάλλευση της ιδέας τους με την ονομασία IFBattery, η διαδικασία δεν θα απαιτεί περισσότερο χρόνο από αυτόν της πλήρωσης ενός συμβατικού αυτοκινήτου με καύσιμο. Ταυτόχρονα, η σημερινή υποδομή σε βενζινάδικα μπορεί να παραμείνει, με μικρές αλλαγές για την ανασύσταση και την αποθήκευση του ηλεκτρολύτη.

Πάντα σύμφωνα με τους επιστήμονες και «πατέρες» της ιδέας, το υγρό που θα παίζει το ρόλο του ηλεκτρολύτη είναι απόλυτα οικολογικό, ενώ οι συσσωρευτές που θα το χρησιμοποιούν πολύ πιο σταθεροί θερμικά από αυτούς της τεχνολογίας ιόντων λιθίου. Επιπρόσθετα, οι σημερινοί συσσωρευτές αντιμετωπίζουν και το πρόβλημα της πτώσης της ικανότητας αποθήκευσης ενέργειας μετά από μερικές χιλιάδες φορτίσεις και εκφορτίσεις. Κάτι που στις μπαταρίες ηλεκτρολύτη της IFBattery δεν υπάρχει.

Πρόκειται σίγουρα για μια πολλά υποσχόμενη ιδέα από τις πολλές αντίστοιχες τελευταία. Τώρα που η ανάγκη για απεξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα έχει στρέψει τόσους πολλούς ερευνητές στους συσσωρευτές, η εξέλιξή τους είναι βέβαιο ότι θα αλλάξει τις μετακινήσεις μας –και εν πολλοίς και τη ζωή μας- στο μέλλον.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!