Formula 1: Η Aston Martin θέλει να φτιάξει το δικό της κινητήρα

Στάθης Κοκκορόγιαννης
Formula 1: Η Aston Martin θέλει να φτιάξει το δικό της κινητήρα
Η βρετανική ομάδα δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο να γίνει αυτόνομος κατασκευαστής στην επόμενη αλλαγή κανονισμών το 2026.

Η εξέλιξη των κινητήρων της Formula 1 θα «παγώσει», αρχής γενομένης από τη φετινή σεζόν, με την ημερομηνία ομολογκαρίσματος να έχει καθοριστεί για τις 28 Φεβρουαρίου 2022. Από εκεί και πέρα οι κατασκευαστές μονάδων ισχύος θα εξελίξουν τη νέα γενιά κινητήρων που θα υιοθετηθεί το 2026. Ανάμεσα στους κανονισμούς αυτούς προβλέπεται η επιβολή budget cap για την εξέλιξη των μονάδων ισχύος, όπως συμβαίνει από φέτος για τον προϋπολογισμό των αγωνιστικών ομάδων. Ωστόσο οι νέοι κατασκευαστές που θα μπουν στη Formula 1 to 2026 θα έχουν οικονομικές διευκολύνσεις επειδή θα ξεκινήσουν την εξέλιξη από το μηδέν.

Αυτό δημιουργεί νέες ευκαιρίες για τις ομάδες ώστε να εκμεταλλευτούν τους κανονισμούς στο έπακρο. Η Aston Martin είναι μία από αυτές, με τη βρετανική ομάδα έχει ένα μακροπρόθεσμο πλάνο για να πρωταγωνιστήσει στη Formula 1, με το νέο της υπερσύγχρονο εργοστάσιό να είναι υπό κατασκευή.

Aston Martin AMR22

Στο πλαίσιο της αποκάλυψης της νέας AMR22, o τεχνικός διευθυντής της Aston Martin, Άντριου Γκριν, παραδέχθηκε πως η ομάδα του εξετάζει το παραπάνω ενδεχόμενο: «Όσο προχωράμε στο μέλλον με το σχέδιο και τις φιλοδοξίες μας, σίγουρα θα ερευνήσουμε την προμήθεια κινητήρων μακροπρόθεσμα. Το 2026 θα έχουμε νέους κανονισμούς για τους κινητήρες και πιστεύω πως ως ομάδα θα θέλαμε πολύ να εμπλακούμε. Έχουμε την Aramco ως χορηγό μας και πιστεύω πως τα επόμενα χρόνια θα κάνουμε τις ανάλογες συζητήσεις. Θα δούμε τι θα γίνει. Θα δούμε τους κανονισμούς λεπτομερώς και θα δούμε αν μας συμφέρει να κινηθούμε προς την κατασκευή δικού μας κινητήρα».

Το 2022 μπορεί να τίθεται σε ισχύ το πάγωμα των μονάδων ισχύος, ωστόσο αυτό δεν σημαίνει πως δεν υπάρχουν αλλαγές σε αυτόν τον τομέα. Από φέτος, οι κινητήρες εσωτερικής καύσης θα χρησιμοποιούν τα Ε10 καύσιμα που δημιούργησαν πονοκέφαλο στους κατασκευαστές κατά την εξέλιξή τους.

Ο Γκριν αναφέρθηκε στην αλλαγή αυτή: «Οι τωρινές μονάδες ισχύος θα έχουν πολύ μικρές αλλαγές σε σχέση με το 2021. Είναι ο τομέας του μονοθεσίου που θα έχει τις λιγότερες αλλαγές. Δεν υπάρχουν σημαντικές αλλαγές και δεν πιστεύω πως ήταν μεγάλο πρόβλημα η αλλαγή στα καύσιμα Ε10».

Φωτογραφίες: Aston Martin

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!