Test ride Yamaha XSR 125: Ο γαργαλιστής (vid)

Κώστας Παστρίμας
Test ride Yamaha XSR 125: Ο γαργαλιστής (vid)
Οδηγούμε το μικρότερο μέλος της οικογένειας XSR και βάζουμε τη διασκέδαση στις καθημερινές μας μετακινήσεις.

Η οικογένεια XSR της Yamaha βρίσκεται ανάμεσά μας τα τελευταία επτά χρόνια και ήδη έχει αποκτήσει φανατικό κοινό τόσο στην Ελλάδα όσο και σε όλη την Ευρώπη. Το 2021 η Yamaha αποφάσισε να προσφέρει στο κοινό και μια πιο προσιτή έκδοση, την XSR 125, κυρίως για να προσελκύσει νεότερους αναβάτες οι οποίοι θέλουν να ξεφύγουν από τα καθιερωμένα δίκυκλα μετακίνησης και να γεμίσουν την καθημερινότητά τους με στιλ.

Κάπως έτσι γεννήθηκε το πανέμορφο Yamaha XSR 125 το οποίο είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε. Σε αυτό το μοντέλο της Yamaha όλα ξεκινούν από την απίθανη εμφάνιση. Το XSR ακολουθεί τη σχεδιαστική φιλοσοφία των μεγαλύτερων μοντέλων της γκάμας έχοντας διατηρήσει τον ρετρό χαρακτήρα που μαγνητίζει τα βλέμματα. Στο εμπρός μέρος έχουμε τον στρογγυλό LED προβολέα ο οποίος συνοδεύεται από ένα επίσης στρογγυλό όργανο πληροφοριών. Το ρεζερβουάρ είναι επηρεασμένο από τις μοτοσικλέτες της δεκαετίας του 1970, το ίδιο και η επίπεδη σέλα με την κυματιστή επιφάνεια, ενώ στο πίσω μέρος έχουμε ένα διακριτικό στρογγυλό φωτιστικό σώμα επίσης LED.

Στην άκρως ελκυστική εμφάνιση του Yamaha XSR 125 έρχεται να προστεθεί και το μέγεθος της μοτοσικλέτας το οποίο δεν καμία περίπτωση δεν θυμίζει 125άρι. Η μοτοσικλέτα έχει τέτοιες διαστάσεις που άνετα θα πίστευε κάποιος ότι πρόκειται για μοτοσικλέτα 500 κ.εκ. με την θέση οδήγησης να είναι άνετη και ευρύχωρη ακόμα και για αναβάτες... μεγάλου μεγέθους.

Yamaha XSR 125

Αποδοτικός κινητήρας με σύστημα VVA

Ο κινητήρας του XSR125 είναι μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος 124 κ.εκ. ο οποίος αποδίδει 14,75 ίππους στις 10.000 σ.α.λ. και 11,5Nm ροπής στις 8.000 σ.α.λ. Η τροφοδοσία γίνεται μέσω ηλεκτρονικού ψεκασμού, ενώ η μετάδοση μέσω 6τάχυτου μηχανικού κιβωτίου. Σημαντικό στοιχείο του μηχανικού συνόλου είναι η προσθήκη του συστήματος μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων (VVA) το οποίο έχουμε συναντήσει ξανά στο scooter της Yamaha, NMAX 125. Το σύστημα VVA βοηθάει τον κινητήρα να βγάλει τον καλύτερο εαυτό του στις χαμηλές στροφές, ενώ τον ωθεί στις ψηλές στροφές να έχει την απαραίτητη δύναμη και φρεσκάδα για να αποκτήσει η XSR125 πολύ καλές επιδόσεις.

Yamaha XSR 125

Έρχεται σε λειτουργία ήσυχα και από το πρώτο δευτερόλεπτο μπορείς να κινηθείς όπως θελήσεις. Κουμπώνεις την πρώτη σχέση στο ακριβέστατο και βουτυρένιο κιβώτιο ταχυτήτων και αρχίζεις το "παιχνίδι" στα στενά και τους δρόμους της πόλης. Ο κινητήρας είναι ικανός να προσφέρει τελική ταχύτητα της τάξης των 120Km/h στη μοτοσυκλέτα, ενώ οι επιταχύνσεις θα εκπλήξουν ευχάριστα για μοτοσικλέτα 125 κ.εκ. Η κατανάλωση είναι από τα δυνατά χαρτιά του κινητήρα καθώς στη διάρκεια της δοκιμής κυμάνθηκε στα 2,5 L/100Km. Με λίγα λόγια, το μηχανικό σύνολο είναι σύγχρονο και ευχάριστο προσφέροντας πολλά περισσότερα από αυτά που θα περίμενε ο αναβάτης.

Yamaha XSR 125

Σχολή οδήγησης «XSR 125»

Αν ο κινητήρας του XSR ήταν πολύ καλός και η εμφάνιση εξαιρετική, τι να πει κανείς για την οδηγική του συμπεριφορά. Η Yamaha έχει προσέξει ιδιαίτερα το συγκεκριμένο κομμάτι της μοτοσικλέτας κάτι που αντιλαμβάνεσαι άμεσα από το θηριώδες περιμετρικό πλαίσιο Deltabox. Το πλαίσιο συνεργάζεται με ένα ανεστραμμένο πιρούνι 37mm εμπρός και ένα μονό αμορτισέρ πίσω, ενώ στα φρένα συναντάμε έναν δίσκο 267mm εμπρός και έναν δίσκο 220mm πίσω με έμφαση στην προοδευτικότητα και τη δύναμη. Το βάρος της μοτοσικλέτας είναι 140 κιλά και το ρεζερβουάρ έχει χωρητικότητα 11 λίτρα. Με ένα μαγικό τρόπο όλα συνεργάζονται τόσο καλά που χαρίζουν ένα άκρως διασκεδαστικό και ασφαλές περιβάλλον οδήγησης.

Yamaha XSR 125

Στην πόλη το Yamaha εμπνέει εμπιστοσύνη χάρη στο στιβαρό πλαίσιο προσφέροντας καλό κράτημα και εξαιρετική ευελιξία. Η μοτοσικλέτα στρίβει με τη σκέψη, φρενάρει με αυτοπεποίθηση, γέρνει με απίστευτη ευκολία και μάλιστα με μεγάλες κλίσεις, ενώ η δύναμη του κινητήρα δεν είναι σε καμία περίπτωση ικανή να επηρεάσει την ισορροπία της μοτοσικλέτας. Άλλωστε η επιλογή του πλαισίου και των αναρτήσεων από τη Yamaha είναι τέτοια που ακόμα και διπλάσιους ίππους να απέδιδε ο κινητήρας δεν θα καταλάβαινε τίποτα. Στο XSR αρέσει η σπορ οδήγηση με τις αναρτήσεις να είναι σφιχτές για μοτοσικλέτα 125 κ.εκ. Η ποιότητά τους όμως είναι τέτοια που δεν επηρεάζουν την άνεση χαρίζοντας στο XSR εξαιρετική συμπεριφορά και ευχρηστία σε καθημερινή βάση.

Yamaha XSR 125

Βάλε στιλ στην καθημερινότητά σου με το XSR 125

Δεν υπήρξε άνθρωπος που να συνάντησα στη διάρκεια της συνύπαρξης μου με το Yamaha XSR 125 και να μην ενθουσιάστηκε με τη συγκεκριμένη μοτοσικλέτα. Δύσκολα πίστευαν ότι πρόκειται για μοτοσικλέτα 125 κ.εκ., ενώ όλοι ήθελαν να ανέβουν στη σέλα του, ακόμα και αν δεν είχαν οδηγήσει ποτέ μοτοσικλέτα στο παρελθόν. Η Yamaha ήθελε με το XSR να προσελκύσει νέο κοινό, γυναίκες και άνδρες, οι οποίοι είτε κάνουν τώρα το πρώτο βήμα προς τους δύο τροχούς, είτε θέλουν επιτέλους κάτι το διαφορετικό στις αστικές τους μετακινήσεις. Η συνταγή πέτυχε γιατί εκτός από την εμφάνιση και τα τεχνικά χαρακτηριστικά, αυτό το μοντέλο έχει ένα μικρό μυστικό. Η Yamaha πήρε στα σοβαρά τη συγκεκριμένη μοτοσικλέτα, την σχεδίασε σωστά, μελέτησε προσεκτικά τις προδιαγραφές και το αποτέλεσμα την δικαίωσε καθώς το XSR 125 είναι μια καταπληκτική μοτοσικλέτα.

ΤΙΜΗ: 4.290€

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Yamaha XSR 125

Βίντεο παρουσίασης του Yamaha XSR 125.

Στο gmotion by gazzetta επιλέγουμε κορυφαίο εξοπλισμό ασφάλειας και προστασίας μόνο από το motomarket

motomarket

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!