Ράλλυ Ντακάρ 2022: Το σχόλιο του Βασίλη Ορφανού για την ΕΔ3

Βασίλης Ορφανός
Ράλλυ Ντακάρ 2022: Το σχόλιο του Βασίλη Ορφανού για την ΕΔ3
Ο Έλληνας αναβάτης που είναι ο μόνος που κέρδισε την κατηγορία του στο Ντακάρ, μοιράζεται εντυπώσεις από τη τρίτη ειδική διαδρομή του θρυλικού αγώνα.

Άλλη μια ημέρα στο Ράλλυ Ντακάρ με υγρή άμμο πέρασε στην ιστορία. Η βροχή της προηγούμενης ημέρας ήταν τέτοιας έντασης, που ακόμα η άμμος ήταν υγρή στη ειδική διαδρομή τύπου τουλίπας γύρω από την πόλη Αλ Κασούμα. Ειδικά για τους αναβάτες των μοτοσυκλετών, υπάρχει ένας ακόμα παράγοντας που κάνει τη ζωή τους πιο δύσκολη αυτές τις ημέρες. Επειδή ξεκινούν πολύ νωρίς το πρωί από τον καταυλισμό, το κρύο είναι πολύ τσουχτερό και κυριολεκτικά τους τσακίζει. Κάποιος που δεν γνωρίζει από συνθήκες ερήμου, θα αναρωτηθεί πως είναι δυνατόν να συμβαίνει κάτι τέτοιο, αφού στην έρημο έχει υπερβολική ζέστη. Πιστέψτε με στην έρημο με το που δύει ο ήλιος και χάνεται η ενέργεια από την θερμότητα του, αμέσως η θερμοκρασία πέφτει σχεδόν στους μηδέν βαθμούς Κελσίου.

Αν κινείσαι με την μοτοσυκλέτα σου πολύ νωρίς το πρωί με 100 χλμ./ώρα, η θερμοκρασία από τη ροή του αέρα πέφτει στους -30 βαθμούς Κελσίου και αυτό μεταφράζεται σε πολικό ψύχος. Και εδώ έρχεται η επόμενη σκέψη και φυσιολογική ερώτηση: πόση ώρα μπορεί να αντέξει ένας αναβάτης που εκτίθεται σε αυτή τη πολική θερμοκρασία; Η σωστή απάντηση είναι μόνο μερικά λεπτά. Θα μου πείτε, εύλογα ξανά, μα πως είναι δυνατόν να αντέχουν για τόσες ώρες μέχρι να καλύψουν τα χιλιόμετρα της απλής διαδρομής ώστε να φτάσουν στην ειδική; Εδώ η επιστήμη σηκώνει τα χέρια ψηλά. Το πολικό ψύχος το υπερνικά η Ψυχή του κάθε αναβάτη που επιδιώκει και θέλει να φτάσει στον τερματισμό. Γι’ αυτό το λόγο έδωσα στο βιβλίο μου με αφορμή την νίκη μας στο Ράλλυ Ντακάρ το 2003 στην κατηγορία των 400 κ.εκ., τον τίτλο «Ψυχές στην άμμο».

Daniel Sanders

Στο καθαρά αγωνιστικό κομμάτι, ο νικητής της ΕΔ2 και εργοστασιακός αναβάτης της Honda, Χοάν Μπαρέντα, χάθηκε μέσα στην ειδική, αφήνοντας τον πολύτιμο χρόνο των 10 λεπτών στους αμμόλοφους. Μαζί του χάθηκε και ο Σαμ Σάντερλαντ, οδηγώντας όμως γρήγορα στο τέλος κατάφερε να ανακτήσει σε ένα βαθμό το χαμένο έδαφος. Όμως ο αναβάτης που οδήγησε πολύ έξυπνα και γρήγορα, χωρίς να χαθεί, ήταν ο Χοακίμ Ροντρίγκες - εργοστασιακός από την ομάδα της Hero. Είναι η πρώτη νίκη της συγκεκριμένης ομάδας στην ιστορία του Ντακάρ και ο Πορτογάλος αναβάτης την αφιέρωσε στον μέντορα του, Πάμπλο Γκονσάλβες που δυστυχώς έχασε τη ζωή του κατά τη διάρκεια του αγώνα πριν μερικά χρόνια. Για όλους στην συγκεκριμένη ομάδα, ήταν μια μεγάλη, ιστορική ημέρα.

Στους 10 πρώτους αναβάτες της ΕΔ3 φιγουράρουν τέσσερις Αμερικανοί. Αυτό θυμηθείτε το για την μετέπειτα εξέλιξη του αγώνα. Αξιοσημείωτο παραμένει το γεγονός ότι στην πρώτη θέση της γενικής κατάταξης στην βρίσκεται ο Βρετανός Σάντερλαντ με Gas-Gas, ενώ μόλις τέσσερα δευτερόλεπτα πίσω του, μια ανάσα θα λέγαμε, είναι ο Γάλλος αναβάτης της Yamaha Άντριεν Βαν Μπέβερεν, με τρίτο τον Αυστριακό της ΚΤΜ και Παγκόσμιο Πρωταθλητή Ματίας Γουόλκνερ.

Kevin Benavides

Πάρα πολύ καλό αγώνα, με στρατηγική, κάνει ο Έλληνας αναβάτης με Husqvarna Βασίλης Μπούδρος. Δεν ρισκάρει καθόλου, ξεκίνησε από αρκετά πίσω σε θέσεις και λίγο-λίγο, κάθε ημέρα τερματίζει όλο και πιο ψηλά στην κατάταξη. Το όνομα του φιγουράρει στην 87η θέση στη γενική σημειώνοντας στην ΕΔ3 τον 73ο χρόνο. Του ευχόμαστε καλή συνέχεια. Μείνετε συντονισμένοι γιατί ο αγώνας μόλις ζεσταίνεται. Στη συνέχεια, το καραβάνι του Ντακάρ πηγαίνει προς την πρωτεύουσα της Σαουδικής Αραβίας, Ριάντ.

Στο video που ακολουθεί, μπορείτε να δείτε τη συζήτηση με τον Πάνο Σεϊτανίδη, για τα μυστικά της αγωνιστικής Οδύσσειας του Ράλλυ Ντακάρ.

Φωτογραφίες: Red Bull Content Pool

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!