Formula 1: Ράικονεν και Τζιοβινάτσι μιλούν αποκλειστικά στο Gazzetta

Πάνος Σεϊτανίδης
Formula 1: Ράικονεν και Τζιοβινάτσι μιλούν αποκλειστικά στο Gazzetta
Το δίδυμο της Alfa Romeo Racing ORLEN στην τελευταία τους συνέντευξη πριν αποχαιρετήσουν την F1! Ποιος θεωρεί τον καλύτερο αντίπαλο ο Κίμι Ραϊκόνεν;

Ο σπουδαίος Κίμι Ράικονεν και ο ταλαντούχος Αντόνιο Τζιοβινάτσι, αποχαιρετούν σήμερα τον μαγικό κόσμο της Formula 1. Όμως, προτού ρίξουν καρό σημαία, δίνουν μία κοινή, αποκλειστική συνέντευξη στο gMotion by Gazzetta!

Cold as Ice

Για τον Φινλανδό δεν χρειάζονται συστάσεις – έχει στην πλάτη του 20 χρόνια στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού, έχει στο ενεργητικό του έναν παγκόσμιο τίτλο (το 2007) και 21 νίκες, σε μια ζηλευτή καριέρα που κάποια στιγμή επεκτάθηκε στο WRC αλλά και το NASCAR. Στο τέλος της φετινής σεζόν είναι και το τέλος του δρόμου για τον 42χρονο πια «Iceman», αφού αποφάσισε να αποχωρήσει. Μας μιλάει για την επόμενη ημέρα, κάνει απολογισμό της καριέρας του, αναζητά τον σπουδαιότερο αντίπαλό του, μιλάει για την Ελλάδα, σε μία από τις λίγες και τελευταία συνέντευξή του σε ελληνικό μέσο ως οδηγός της F1.

Kimi Raikkonen

Italian Stallion

Το ξέρω, αυτό το παρατσούκλι ανήκει στον Rocky Balboa και ενδεχομένως είναι ιεροσυλία και μόνο η χρήση του. Όμως ο Αντόνιο Τζιοβινάτσι ήταν ο τελευταίος των… Ιταλών στη Formula 1 και η αποχώρησή του από το σπορ μετά το Grand Prix του Άμπου Ντάμπι, θα αφήσει τη γειτονική χώρα δίχως εκπρόσωπο. Εκείνος θα ακολουθήσει το μονοπάτι του εξηλεκτρισμού, αγωνιζόμενος στη Formula E. Μέχρι τότε όμως, έχει μερικές τελευταίες παραστάσεις στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού. O 27χρονος μιλάει για το ίνδαλμά του που έγινε teammate, τον πραγματικό εαυτό του Κίμι, το πόσο κακός συνοδηγός είναι.

Kimi Raikkonen Antonio Giovinazzi

Από κοινού, σχολιάζουν τους αγώνες σπριντ, τους κανονισμούς του 2022, τη μεγάλη μάχη του φετινού τίτλου αλλά και την κοινή τους πορεία στην Alfa Romeo!

Η τελευταία συνέντευξη

Πάνος Σεϊτανίδης: H πρώτη μου ερώτηση απευθύνεται και στους δύο. Είστε teammates για τρίτη σεζόν και δείχνετε πως είστε το δίδυμο με την καλύτερη σχέση στο grid. Τώρα που θα χωρίσουν οι δρόμοι σας, θα λείψει ο ένας στον άλλο;

Κίμι Ράικονεν: Όχι και τόσο. Μπορούμε πάντα να πάρουμε ο ένας τον άλλο τηλέφωνο ή να συναντηθούμε, δεν είναι ότι θα χαθούμε για πάντα. Είμαι σίγουρος πως θα υπάρξουν αφορμές άρα το γεγονός πως θα πάψουμε να είμαστε teammates, δεν είναι κάτι που με στεναχωρεί.

Aντόνιο Tζιοβινατζι: Σίγουρα θα μου λείπει ο Κίμι, ήταν πολύ καλός teammate. Περάσαμε τρία χρόνια μαζί, σίγουρα θα μου λείψει αλλά όπως είπε, σίγουρα θα βρούμε αφορμές να συναντηθούμε μακριά από τις πίστες. Αν και νομίζω πως αργά ή γρήγορα, θα θελήσει κι αυτός να βρεθεί κάποια φορά σε πίστα.

ΚΡ: … (κάνει γκριμάτσα)

ΑΤΖ: ... (γελάει)

ΚΡ: Δεν ξέρω γι’ αυτό.

Antonio Giovinazi

Κίμι, ξέρεις λοιπόν τον Αντόνιο καλύτερα από τον καθένα. Ποιες είναι οι σημαντικότερες αρετές του ως οδηγός;

ΚΡ: Η βασικότερη που μπορεί να έχει ένας οδηγός: είναι πολύ γρήγορος. Όμως και σαν προσωπικότητα είναι πολύ ευχάριστος, φυσιολογικός και γι’ αυτό ταιριάξαμε.

Αντόνιο, η ίδια ερώτηση σχετικά με τον Κίμι;

ΑΤΖ: Είναι πρώην παγκόσμιος πρωταθλητής, αυτό τα λέει όλα. Το να πω πως είναι γρήγορος, είναι κάτι που ήδη γνωρίζουν όλοι. Αυτό που δεν ξέρουν όλοι και μπορώ να επιβεβαιώσω, είναι το πόσο σπουδαίος χαρακτήρας είναι. Σέβεται άπαντες, όχι μόνο εντός πίστας αλλά και γενικά στην ομάδα. Είναι φοβερός τύπος.

Αυτά τα τρία χρόνια, οδηγήσατε πολλά μοντέλα της Alfa Romeo. Είτε μοντέλα που κυκλοφορούσαν στους δρόμους, είτε μοντέλα που ήταν ακόμα στο στάδιο της εξέλιξης, όπως η GTAm. Ποιο ήταν το αγαπημένο σας και γιατί;

ΚΡ: Δεν νομίζω πως οδήγησα και τόσα πολλά εγώ! Διαφορετικές εκδόσεις ναι αλλά από λίγα μοντέλα. (γέλια…). Άλλαζα χρώματα! Σοβαρά μιλώντας, τα αυτοκίνητα της Alfa Romeo είναι πάντα ευχάριστα στην οδήγηση αλλά η GTA ήταν πραγματικά απολαυστική στην πίστα. Ο τρόπος με τον οποίο απέδιδε, το στήσιμό της, οι δυνατότητες που σου έδινε να πιέσεις… αυτή ήταν η καλύτερη!

ΑΤΖ: Ναι, η GTAm. Συμφωνώ με τον Κίμι!

Ένα από τα highlights της κοινής σας πορείας, ήταν μία βόλτα που κάνατε παρέα στο Νόρντσλαϊφε – το παλιό Νίρμπουργκρινγκ. Είναι κάτι που θα κάνατε ξανά, μόνοι σας αυτή τη φορά, όχι στο πλαίσιο promo video αλλά ως προσωπική διασκέδαση; Ή μήπως Αντόνιο δεν είσαι διατεθειμένος να το κάνεις ξανά;

ΑΤΖ: Σαν επιβάτης; Όχι, ποτέ ξανά. Δεν το ξαναπερνάω αυτό. Αν οδηγώ εγώ, τότε ναι, σίγουρα ναι. Κι αυτό όχι διότι δεν εμπιστεύομαι τον Κίμι. Εγώ φταίω, είμαι κακός συνοδηγός, αυτό είναι όλο.

Κίμι, ετοιμάζεσαι να ολοκληρώσεις μία 20ετή καριέρα στη Formula 1. Είναι δεδομένο πως θα λείψεις σε όλους μας. Όμως τι θα σου λείψει εσένα από την F1;

ΚΡ: Α, δεν ξέρω, δεν το έχω σκεφτεί αυτό. Ο χρόνος θα δείξει αν θα υπάρξει κάτι που θα μου λείψει και τι θα είναι αυτό ή αν θα είναι πολλά αυτά που θα μου λείψεις όσο θα περνάει ο καιρός. Ποιος ξέρει. Το σίγουρο είναι πως θα υπάρξουν πολλά πράγματα που δεν θα μου λείψουν. Ελπίζω στην πορεία να προκύψει και το αντίθετο. Προφανώς έχω πολλούς φίλους στη Formula 1 αλλά όπως είπα και στην αρχή, μπορούμε πάντα να μιλήσουμε στο τηλέφωνο. Υπάρχουν πολλά μέρη όπου μπορούμε να συναντηθούμε, ομορφότερα από μία πίστα, περνώντας χρόνο ως φυσιολογικοί άνθρωποι. Δεν ξέρω αν κάποια στιγμή νοσταλγήσω την οδήγηση των μονοθεσίων αλλά αυτό είναι κάτι που το μάθουμε στο μέλλον.

Τι είναι αυτό που θα σου λείψει λιγότερο; Τα media;

ΚΡ: Σίγουρα δεν θα μου λείψουν οι συνεντεύξεις και γενικά όσα δεν έχουν να κάνουν με την ουσία της δουλειάς – την οδήγηση. Είμαι εδώ για να βρίσκομαι μέσα στο μονοθέσιο, να οδηγώ, να κάνω γύρους στην πίστα και να μάχομαι σε αυτή. Όμως πάντα το σπορ είχε πάρα πολλά παράπλευρα πράγματα τα οποία δεν είχαν καμία σχέση με τον βασικό λόγο για τον οποίο είμαστε εδώ: τους αγώνες. Επίσης, οι ρυθμοί είναι πολύ έντονοι, ούτε αυτό δεν θα μου λείψει.

Kimi Raikkonen

Αν από όλη αυτή τη σπουδαία καριέρα, έπρεπε να διαλέξεις μία στιγμή ως την πιο ξεχωριστή, ποια θα ήταν αυτή;

ΚΡ: Αν κοιτάξουμε αποκλειστικά το κομμάτι των αποτελεσμάτων στην πίστα, προφανώς η κατάκτηση του πρωταθλήματος του 2007 με τη Ferrari. Όμως σε αυτή την πορεία υπήρξαν πολλές ακόμα σημαντικές στιγμές και όμορφες στιγμές για εμένα, τις οποίες ξεχωρίζω. Προφανώς είμαστε εδώ με στόχο να κερδίζουμε, άρα θα σταθώ στον τίτλο.

Και η χειρότερη στιγμή; Υπάρχει κάτι για το οποίο έχεις μετανιώσει;

ΚΡ: Όχι, δεν θα άλλαζα τίποτα. Ούτε ένα πράγμα. Δεν μετανιώνω για καμία επιλογή και είμαι χαρούμενος που όλα εξελίχθηκαν όπως εξελίχθηκαν στην καριέρα μου. Δεν παραπονιέμαι για τίποτα.

Ολοκληρώνοντας αυτό το κεφάλαιο, ποιος ήταν ο σημαντικότερος αντίπαλος που είχες όλα αυτά τα χρόνια και γιατί;

ΚΡ: (Το σκέφτεται) Αααα… είναι πολλοί. Όταν είσαι πολλά χρόνια σπορ συνήθως μάχεσαι με τους ίδιους αντιπάλους αλλά η αλήθεια είναι πως όταν ξεκίνησα εγώ, υπήρχαν οδηγοί που ήταν σε προχωρημένο στάδιο της καριέρας τους. Είχα λοιπόν την ευκαιρία να τους αντιμετωπίσω. Είχα μερικές ωραίες μάχες με τον Μίκαελ Σουμάχερ και έπειτα με τον Φερνάντο Αλόνσο, τον Λούις Χάμιλτον αλλά και νεότερους οδηγούς που μπήκαν τα τελευταία χρόνια στο σπορ. Είναι ωραίο που έχω τεθεί αντιμέτωπος με τόσους σπουδαίους αντιπάλους όλα αυτά τα χρόνια και είναι αδύνατο να ξεχωρίσω κάποιον και να πω ότι αυτός ήταν δυσκολότερος αντίπαλος από κάποιον άλλο.

Kimi Raikkonen

Αντόνιο, μεγαλώνοντας και αγωνιζόμενος στα καρτ ή τις μικρότερες κατηγορίες μονοθεσίων, υποθέτω ως Ιταλός έβλεπες τον Κίμι να κερδίζει με τη Ferrari. Ονειρευόσουν πως βρισκόσουν ποτέ αντιμέτωπος μαζί του, αγωνιζόμενοι στην ίδια πίστα; Πόσο μάλλον να είστε και teammates;

ΑΤΖ: Όχι, σίγουρα όχι. Θυμάμαι την πρώτη φορά που έπαιξα το παιχνίδι της F1 στο PlayStation, είχα προφανώς επιλέξει Ferrari αφού ήμουν υποστηρικτής της αλλά και συγκεκριμένα τον Κίμι καθώς τον ξεχώριζα ως οδηγό. Θυμάμαι το 2007, εγώ ήμουν στα καρτ και τον παρακολουθούσα να κατακτά το πρωτάθλημα εκείνης της χρονιάς με τα χρώματα της Ferrari. Εννοείται πως δεν μπορούσα ούτε να διανοηθώ πως θα ερχόταν κάποτε η ημέρα που θα αγωνιζόμουν στο πλευρό του, ως teammate του στη Formula 1.

Ήταν ο Κίμι που περίμενες ή συνάντησες έναν διαφορετικό άνθρωπο από αυτόν που είχες πλάσει στο μυαλό σου;

ΑΤΖ: Διέφερε λίγο από τη γενική εικόνα που υπήρχε για εκείνον. Όλοι έλεγαν πως είναι κλειστός τύπος, σιωπηλός αλλά καμία σχέση. Εξ αρχής, μου έκανε εντύπωση πως δεν είχε καμία σχέση με το προφίλ που παρουσίαζαν για εκείνον.

Το 2022 θα βρει τον Αντόνιο στη Formula E. Τα δικά σου πλάνα για το μέλλον ποια είναι Κίμι; Όταν αποφασίσεις να αγωνιστείς κάπου, θα προτιμήσεις πίστα, χώμα σε κάποια ειδική διαδρομή, άμμο σε ένα Ράλι Ντακάρ;

ΚΡ: Δεν το έχω σκεφτεί καθόλου. Δεν είναι κάτι που θα κάνω αύριο, κάτι που θα κάνω με το που θα σταματήσω από τη Formula 1, άρα δεν είναι κάτι που με απασχολεί αυτή τη στιγμή. Θα δούμε τι θα φέρει το μέλλον.

Φέτος έχουμε μετά από πολλά χρόνια μία μεγάλη μάχη για τον τίτλο; Έχεις κάποια πρόβλεψη για την κόντρα ανάμεσα στον Μαξ Φερστάπεν και τον Λούις Χάμιλτον;

ΚΡ: Όχι, είναι αδύνατο. Ο τίτλος μπορεί να καταλήξει σε οποιονδήποτε από τους δύο. Ας ελπίσουμε το πρωτάθλημα να μην κριθεί από εξωγενή παράγοντα, από ένα μηχανικό πρόβλημα σε ένα από τα δύο μονοθέσια ή κάτι ανάλογο. Θα ήταν καλύτερα να κριθεί στην πίστα και στο φινάλε της σεζόν.

Max Verstappen Lewis Hamilton

Αντόνιο, εσύ ποιον βλέπεις πρωταθλητή;

ΑΤΖ: Θα συμφωνήσω με τον Κίμι. Έχουν μία μεγάλη μάχη όλη τη σεζόν και θα ήθελα κι εγώ να κριθεί εντός πίστας και όχι από μία κακοτυχία.

Αυτά στο φινάλε του 2021, όμως το 2022 η Formula 1 αλλάζει. Αντόνιο είχες την ευκαιρία να οδηγήσεις μονοθέσιο των συγκεκριμένων προδιαγραφών στον προσομοιωτή; Και ποια είναι η άποψή σου για τους νέους κανονισμούς;

ΑΤΖ: Ναι, έκανα μερικούς γύρους. Προφανώς ο προσομοιωτής μας είναι αρκετά νέος, δεν τον έχουμε ούτε ένα χρόνο και χρειάζεται ακόμα δουλειά προτού αρχίσει να δίνει την πραγματική αίσθηση ενός μονοθεσίου. Όμως παρ’ όλα αυτά και παρότι δεν έκανα πολλούς γύρους, η αίσθηση ήταν αρκετά διαφορετική. Ας ελπίσουμε πως οι νέοι κανονισμοί θα πετύχουν τον στόχο τους, θα φέρουν περισσότερες μάχες και θα κλείσουν την ψαλίδα ανάμεσα στις ομάδες. Να έχουμε καλύτερους αγώνες, με περισσότερο θέαμα.

Για τους αγώνες σπριντ ποια είναι η άποψή σας;

ΚΡ: Το κατατακτήριο σπριντ! Δεν το θεωρούν αγώνα (γέλια). Δεν ξέρω, νομίζω πως για μας έχει αποδειχθεί καλό. Συχνά δεν έχουμε και τις καλύτερες κατατακτήριες κι αυτό το φορμάτ μας δίνει τη δυνατότητα να κερδίσουμε έδαφος. Δεν έχουμε και πολλά να χάσουμε άλλωστε. Είναι κάτι διαφορετικό και δεν με έχει ενοχλήσει.

ΑΤΖ: Ούτε εμένα. Νομίζω εξαρτάται πλήρως από το αποτέλεσμα. Αν σε βοηθήσει να κερδίσεις θέσεις ενόψει του κανονικού αγώνα, τότε σου αρέσει. Αν χάσεις θέσεις, δεν σου αρέσει καθόλου (γέλια).

Alfa Romeo Racing

Κλείνοντας, Κίμι έχεις και στην Ελλάδα πολλούς και φανατικούς θαυμαστές. Ποιο είναι το μήνυμα που θα ήθελες να τους δώσεις;

ΚΡ: Ελπίζω να απολαμβάνουν τη σεζόν και να απόλαυσαν όλα αυτά τα χρόνια. Θα κάνω ότι καλύτερο μπορώ για να κλείσω τη χρονιά αλλά και την καριέρα μου στην F1, με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Η Ελλάδα είναι ένα πολύ όμορφο μέρος. Μου αρέσει πολύ. Έχω έρθει αρκετές φορές, έχω τρέξει και στο Ράλλυ Ακρόπολις. Ήμουν εκεί και πριν από δύο χρόνια, στα γενέθλιά μου!

Που είχες πάει;

ΚΡ: Δεν θυμάμαι, ήταν περίπου μία ώρα από την Αθήνα.

ΑΤΖ: Στη Σαντορίνη;

ΚΡ: Δεν θυμάμαι πως λεγόταν, θυμάμαι όμως πως ήταν πολύ ωραία. Γενικά μου αρέσει στην Ελλάδα. Είναι μία χώρα με μεγάλη ιστορία και πολλά όμορφα μέρη.

Kimi Raikkonen

Κίμι Ράικονεν

Εθνικότητα: Φινλανδός
Ηλικία: 42
Αριθμός: 7
GP: 353
Pole: 18
Νίκες: 21
Βάθρα: 103
Ταχύτεροι γύροι: 46
Βαθμοί: 1873
Τίτλοι: 1 (2007)

Antonio Giovinazzi

Αντόνιο Τζιοβινάτσι

Εθνικότητα: Ιταλός
Ηλικία: 27
Αριθμός: 99
GP: 62
Pole: -
Νίκες: -
Βάθρα: -
Ταχύτεροι γύροι: -
Βαθμοί: 21
Τίτλοι: -

Φωτογραφίες: Alfa Romeo Racing ORLEN, Red Bull Content Pool

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!