Πρόστιμο 50.000 ευρώ στον Φερστάπεν (vid)

Πάνος Σεϊτανίδης
Πρόστιμο 50.000 ευρώ στον Φερστάπεν (vid)
Ο Ολλανδός θα πληρώσει ακριβά την έμπνευση να ακουμπήσει την πίσω αεροτομή του Χάμιλτον.

Το πρώτο μέρος της μαραθώνιας σύσκεψης των αγωνοδικών του Grand Prix Βραζιλίας ολοκληρώθηκε και αφορά τον Μαξ Φερστάπεν. Ο οδηγός της Red Bull Racing κλήθηκε στους αγωνοδίκες γιατί μετά το τέλος των κατατακτήριων δοκιμών στο Ιντερλάγκος, ακούμπησε με το χέρι του την πίσω αεροτομή της Mercedes W12 του Λούις Χάμιλτον.

Την επίμαχη πίσω αεροτομή για την οποία αλλά και τη λειτουργία του συστήματος DRS που αυτή φέρει, ο παγκόσμιος πρωταθλητής είναι επίσης υπό εξέταση από χθες βράδυ. Πράγμα που σε καθεστώς parc ferme, απαγορεύεται ρητά από τους κανονισμούς και συγκεκριμένα το άρθρο 2.5.1 του Διεθνούς Αγωνιστικού Κώδικα της FIA.

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η ανακοίνωση των αγωνοδικών, μετά το πέρας των κατατακτήριων, βγήκε από το μονοθέσιό του, έβγαλε τα γάντια του και πρώτα έβαλε το δεξί του χέρι στο κενό ανάμεσα στα στελέχη της πίσω αεροτομής της δικής του RB16B κι έπειτα της W12 του Χάμιλτον. Μάλιστα ακούμπησε την αεροτομή του Βρετανού σε δύο σημεία.

Ωστόσο, καθώς από τις τέσσερις διαφορετικές λήψεις που οι αγωνοδίκες είχαν στη διάθεσή τους δεν εντοπίζεται κάποια κακόβουλη κίνηση, ούτε ο Ολλανδός φαίνεται να ασκεί πίεση στα επίμαχα σημεία, αποφάσισαν να μην τον τιμωρήσουν με ποινή που θα αφορά στο αγωνιστικό μέρος. Αντί αυτού, του επέβαλλαν χρηματικό πρόστιμο της τάξης των 50.000 ευρώ.

Πλέον, η προσοχή στρέφεται στον Χάμιλτον. Θυμίζουμε πως η Mercedes κλήθηκε σε απολογία γιατί ο τεχνικός έφορος της FIA, Τζο Μπάουερ, εντόπισε τεχνική παρατυπία στη W12, που με το DRS ανοιχτό, είχε απόσταση ανάμεσα στα δύο πτερύγια, μεγαλύτερη των 85mm που ορίζουν οι τεχνικοί κανονισμοί της Formula 1.

Το DRS (Drag Reduction System) εισήχθη στο σπορ το 2011 με στόχο να αυξήσει τις προσπεράσεις. Εφόσον σε συγκεκριμένες ζώνες της πίστας, το μονοθέσιο που ακολουθεί βρεθεί σε απόσταση κάτω του ενός δευτερολέπτου από το προπορευόμενο, με το πάτημα ενός κουμπιού από τον οδηγό αλλάζει η κλίση ενός εκ των πτερυγίων της πίσω αεροτομής. Καθώς έρχεται σε οριζόντια θέση, μειώνεται η οπισθέλκουσα με αποτέλεσμα να προσφέρει αυξημένη τελική ταχύτητα κατά 10-12 χιλιόμετρα/ώρα.

Εκτός αυτού, η Red Bull είχε κάνει νωρίτερα καταγγελία για ιδιαίτερη ευλυγισία των πίσω αεροτομών των γερμανικών μονοθεσίων. Αναμένουμε λοιπόν με ενδιαφέρον την απόφαση.

Το πάνελ των αγωνοδικών στη Βραζιλία αποτελούν ο Αμερικανός Τιμ Μάιερ, ο Ιταλός Ματέρο Περίνι και δύο βετεράνοι οδηγοί της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού, ο Ιταλός Τόνιο Λιούτσι και ο Βραζιλιάνος Ρομπέρτο Μορένο.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!