Αφανείς οι καινοτομίες στα μονοθέσια της F1 το 2022

Στάθης Κοκκορόγιαννης
Αφανείς οι καινοτομίες στα μονοθέσια της F1 το 2022
Η επόμενη γενιά μονοθεσίων της Formula 1 το 2022 θα έχει λιγότερες καινοτομίες στο εξωτερικό τους, σε αντίθεση με τις προηγούμενες μεγάλες αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς.

Το 2022 η Formula 1 θα έχει τις μεγαλύτερες αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς των τελευταίων 40 ετών. Η εμφάνιση των μονοθεσίων θα αλλάξει σε τεράστιο βαθμό, ενώ για πρώτη φορά στην ιστορία θα δούμε τροχούς 18 ιντσών.

Κατά το παρελθόν σε περιπτώσεις τεράστιων αλλαγών, οι ομάδες προσπαθούσαν να βρουν τρόπους ώστε να αποκτήσουν πλεονέκτημα έναντι των αντιπάλων τους. Τρανό παράδειγμα είναι η περίπτωση της Brawn GP το 2009, με την ομάδα να αγωνίζεται έχοντας τον διπλό διαχύτη, ενώ καμία άλλη ομάδα δεν είχε βρει τη λύση αυτή. Ο διπλός διαχύτης ήταν αποτέλεσμα έξυπνης διατύπωσης των τεχνικών κανονισμών.

O επικεφαλής του τεχνικού τμήματος της McLaren, Τζέιμς Κι, πιστεύει πως η επόμενη γενιά μονοθεσίων δεν θα εμφανίσει καινοτομίες, όπως έχουμε δει στο παρελθόν. «Υπάρχουν πολλές λεπτομέρειες που πρέπει να αξιοποιηθούν το 2022. Αυτό θα είναι ένα μεγάλο ταξίδι την επόμενη χρονιά. Δεν πρόκειται να δούμε λύσεις όπως ο διπλός διαχύτης στα νέα μονοθέσια. Οι κανονισμοί είναι ιδιαίτερα περιοριστικοί. Θα δούμε έξυπνες ιδέες και ιδιαίτερους τρόπους προσέγγισης των κανονισμών αυτών. Οπότε υπάρχουν λιγότερες παγίδες εκεί».

F1 2022

Ένας από τους στόχους της Liberty Media και της Formula 1 είναι να μειωθεί η διαφορά δυναμικής ανάμεσα στις ομάδες. Οι νέοι κανονισμοί έχουν σχεδιαστεί ακριβώς γι’αυτό το λόγο, δίνοντας κίνητρο σε όλες τις ομάδες να πιέσουν στο όριο την εξέλιξή τους.

Ο Κι πιστεύει πως δεν γίνεται να υπάρξουν ακριβείς προβλέψεις, καθώς η πραγματική δυναμική θα φανεί στον πρώτο αγώνα. «Είναι πολύ δύσκολο να γνωρίζουμε το αποτέλεσμα των κανονισμών. Το πιο τρομακτικό με τους νέους κανονισμούς είναι οι πρώτες κατατακτήριες δοκιμές, που όλοι δείχνουν την ταχύτητά τους. Δεν θα ξέρουμε το τι πραγματικά συμβαίνει μέχρι το Μπαχρέιν. Αλλά ακόμα και τότε μπορεί να μην είναι τελείως ακριβής η εικόνα δυναμικότητας. Όμως πιστεύω πως υπάρχουν πολλά πλεονεκτήματα με το να τερματίζεις στις πίσω θέσεις. Τα προνόμια που έχεις στην αεροδυναμική σήραγγα και το CFD είναι πολύ σημαντικά για το μονοθέσιο του 2022. Ήταν φοβερό που τερματίσαμε στην 3η θέση στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών πέρυσι, όμως είχε μικρό αντίκτυπο στην εξέλιξή μας και τα εργαλεία που χρησιμοποιήσαμε έναντι των ομάδων που ήταν στην 7η ή στην 8η θέση. Οπότε σε εκείνο το σημείο έχουν πλεονέκτημα».

Η McLaren δίνει μάχη με τη Ferrari στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, με τη μεταξύ τους διαφορά να είναι 7,5 βαθμοί, έξι αγώνες πριν το τέλος της σεζόν.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!