Ράλι Φινλανδίας: Αντεπίθεση ελπίδας από Έβανς (pics & vids)

Πάνος Σεϊτανίδης
Ράλι Φινλανδίας: Αντεπίθεση ελπίδας από Έβανς (pics & vids)
O Έλφιν Έβανς πήρε τα ηνία στη γενική κατάταξη και πάει για τη νίκη που θα τον κρατήσει στην κούρσα για τον τίτλο

Πηγαίνοντας στη Φινλανδία για τον δέκατο γύρο του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος, ο Έλφιν Έβανς ήταν 44 πόντους πίσω από τον ομόσταβλό του στη Toyota Gazoo Racing WRT. Και καθώς απομένουν μόνο άλλα δύο ράλι για να ολοκληρωθεί η σεζόν, το να κερδίσει στη Σκανδιναβική δοκιμασία αποτελεί μονόδρομο αν θέλει να παραμείνει ζωντανός στο κυνήγι του τίτλου.

Παρότι λοιπόν έκλεισε το πρώτο σκέλος στην τρίτη θέση της γενικής κατάταξης, στο μαραθώνιο σκέλος του Σαββάτου ο Ουαλός πραγματικά απασφάλισε. Ήταν καταιγιστικός, κέρδισε πέντε από τις εννέα ειδικές διαδρομές και απολαμβάνει προβάδισμα 9.1 δευτερολέπτων!

Το τελευταίο χαρτί

«Ήταν μία καλή ημέρα, το απόλαυσα εκεί έξω. Ήταν φοβερή μάχη αλλά έχουμε πολύ δρόμο ακόμα μπροστά. Αύριο θα πάμε, ειδική προς ειδική», είπε ο Έβανς που ξέρει πως τίποτα δεν τελειώνει αν δεν… «τραγουδήσει η χοντρή». Άλλωστε το προβάδισμά του είναι μικρό και παρότι η δράση της Κυριακής φαντάζει περιορισμένη σε σχέση με όσα έγιναν στο Σάββατο, όλα μπορεί να αλλάξουν.

Πάντως ήταν η μέρα του. Ή καλύτερα το πρωινό του. Κέρδισε όλες τις ειδικές του πρωινού loop με το Yaris του και έτσι εκτόπισε από τις πρώτες θέσεις τα Hyundai i20 Coupe WRC των Οτ Τάνακ και Κρεγκ Μπριν.

Elfyn Evans

Φοβού τον Εσθονό

Όμως ο Τάνακ, νικητής στις δύο προηγούμενες επισκέψεις του WRC στη Φινλανδία, δεν παρέδωσε τα όπλα. Έκανε αλλαγές στο στήσιμο του i20 στο μεσημεριανό σέρβις και βρήκε την χαμένη του αυτοπεποίθηση. Πήρε τρεις συνεχόμενες ειδικές και παρά την απάντηση του Έβανς στο τελευταίο κανονικό τεστ της ημέρας, ο Εσθονός της Hyundai απάντησε στην υπέρ-ειδική.

Έτσι παρέμεινε κοντά στον πρωτοπόρο της κατάταξης και όλα είναι ανοιχτά. Πάντως όλα δείχνουν πως είναι μάχη για δύο αφού αυτή τη φορά ο Μπριν δεν μπόρεσε να τους ακολουθήσει. Σταδιακά έχανε έδαφος και τώρα είναι 19.5 μακριά από την κορυφή. Ωστόσο δεν απειλείται – τουλάχιστον όχι άμεσα.

Τέταρτος είναι ο Εσάπεκα Λάπι, με ένα ιδιωτικό Yaris WRC, που όμως είναι 25.3 δευτερόλεπτα πίσω από τον Μπριν, έχοντας μάλιστα διαφορά ασφαλείας από τον πέμπτο Σεμπαστιέν Οζιέ. Ο Γάλλος δεν ένιωθε καθόλου αυτοπεποίθηση το πρωί, μετά από αλλαγές στο set-up απέκτησε ρυθμό αλλά έχοντας τόση διαφορά στη βαθμολογία, δεν ήταν διατεθειμένος να ρισκάρει. Μάλιστα, εκ των υστέρων ήρθαν κακά μαντάτα για τον παγκόσμιο πρωταθλητή που έλαβε ποινή 1 λεπτού γιατί δεν είχε δέσει σωστά τους ιμάντες του κράνους του στην ΕΔ12.

Τα θύματα της ημέρας

Το δεύτερο σκέλος του Ράλι Φινλανδίας σημαδεύτηκε από αξιοσημείωτες εγκαταλείψεις. Ενώ είχε μπει στην τετράδα, ο νικητής του Ακρόπολις, Κάλε Ροβάνπερα, βγήκε εκτός δρόμου στην τελευταία ειδική του πρωινού loop και πλήγωσε το Yaris του.

Την ίδια τύχη είχε και ο Τιερί Νεβίλ, που ενώ ήταν μπροστά από τον Οζιέ, εγκατέλειψε με διαρροή υγρών στον κινητήρα του i20 WRC.

Εκτός μάχης έμεινε και ο Τακαμότο Κατσούτα, που είχε ανώμαλη προσγείωση μετά από ένα άλμα και έσπασε την ανάρτηση του Toyota Yaris WRC.

Αναλυτικά η κατάταξη:
1. Έβανς, Toyota Yaris 1hr 57min 46.7sec
2. Τάνακ, Hyundai i20 +9.1sec
3. Μπριν, Hyundai i20 +19.5sec
4. Λάπι, Toyota Yaris +44.8sec
5. Οζιέ, Toyota Yaris +2min 23.7sec
6. Γκρίνσμιθ, Ford Fiesta +4min 16.9sec

Η επόμενη ημέρα

Το σκέλος της Κυριακής περιλαμβάνει μόνο 4 ειδικές διαδρομές. Συγκεκριμένα, δύο περάσματα από την ΕΔ «Laukaa» και άλλα δύο από την «Ruuhimäki», που συνολικά απλώνονται σε 45.74 χρονομετρημένα χιλιόμετρα.

Όπως όλα δείχνουν, ο Έβανς θα κερδίσει περισσότερους βαθμούς από τον Οζιέ άρα η υπόθεση τίτλος, θα παραμείνει ανοιχτή – τουλάχιστον μέχρι το Ράλι Ισπανίας που θα διεξαχθεί στις 14-17 Οκτωβρίου.

Φωτογραφίες: Redbullcontentpool.com

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!