Η αυτοκινητοβιομηχανία επενδύει τα περισσότερα χρήματα για έρευνα στην Ευρώπη

Νίκος Γιαννούλας
Η αυτοκινητοβιομηχανία επενδύει τα περισσότερα χρήματα για έρευνα στην Ευρώπη
Ο κλάδος των κατασκευαστών οχημάτων ξοδεύει σχεδόν διπλάσια χρήματα από το δεύτερο στη σειρά, για έρευνα και εξέλιξη νέων τεχνολογιών και προϊόντων.

Yπό το βάρος του ανταγωνισμού, των συνεχώς αυστηρότερων προδιαγραφών ρύπων αλλά και της απαγκίστρωσης των οχημάτων από τα ορυκτά καύσιμα, οι αυτοκινητοβιομηχανίες επενδύουν πολλά δισ. ευρώ στην έρευνα και την εξέλιξη νέων τεχνολογιών, υπηρεσιών και προϊόντων.

Σύμφωνα με Ευρωπαϊκή ένωση Κατασκευαστών αυτοκινήτων (ACEA), o κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας το 2018 διέθεσε κονδύλια ύψους 61 δισ. ευρώ, όταν ο κλάδος των φαρμάκων δαπάνησε 39,9 δισ. ευρώ στην έρευνα.

Media

Το παραπάνω γεγονός καθιστά την αυτοκινητοβιομηχανία έναν από τους πλέον πρωτοποριακούς και καινοτόμους κλάδους της ευρωπαϊκής οικονομίας. Μεταξύ των δέκα βασικών πυλώνων της βιομηχανίας, πραγματοποιεί σχεδόν το 30% των παγκόσμιων δαπανών για έρευνα και ανάπτυξη, αφήνοντας πολύ πίσω τον δεύτερο στον κατάλογο φαρμακευτικό και βιοτεχνολογικό τομέα.

Ο ευρωπαϊκός τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι ουσιαστικά μπροστά από αυτόν της Ιαπωνίας. Παράλληλα, εξέλιξη και ανάπτυξη υπάρχει και στον τομέα των ανταλλακτικών αυτοκινήτων, καθώς και σε αυτό τον τομέα δαπανώνται μεγάλα ποσά που αγγίζουν τα 18 δισ. ευρώ.

Ο εξηλεκτρισμός απαιτεί τεράστια κονδύλια

Ο τομέας της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας που παρουσιάζει μεγαλύτερη ανάπτυξη είναι η ηλεκτροκίνηση και ακολουθεί η ανάπτυξη της αυτόνομης οδήγησης. Το 2018 ο μεγαλύτερος αριθμός αιτήσεων διπλώματος ευρεσιτεχνίας στον τομέα της τεχνολογίας αυτόνομων αυτοκινήτων προερχόταν από την Ευρώπη. Από το γενικό αριθμό όλων των διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας στον κόσμο το 33,3 % ανήκει στην Ευρώπη, ακολουθούν οι ΗΠΑ με ποσοστό 30,1 %, την τρίτη θέση καταλαμβάνει η Ιαπωνία και την τέταρτη η Νότια Κορέα, όπου τα μερίδια τους στις παγκόσμιες αιτήσεις διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας ήταν 11,5% και 10,5% αντίστοιχα.

Η πανδημία όχι μόνο δεν μείωσε αυτές τις έρευνες, αλλά αντίθετα τις ενίσχυσε. Αυτό αποδεικνύεται από τα στοιχεία των πωλήσεων για το 2021, όπου τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα -plugi-in υβριδικά και αμιγή μπαταρίας- αύξησαν το μερίδιο των πωλήσεών τους κατά 250% περίπου.

Media

Το γεγονός αυτό έχει σχέση και με τα οικονομικά ή φορολογικά κίνητρα που προσφέρουν οι περισσότερες ευρωπαϊκές κυβερνήσεις για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων, καθώς και με την τεράστια αύξηση των προσφερόμενων μοντέλων του είδους.

Σήμερα, το μερίδιο αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη ξεπερνά το 7,5%, ενώ στη χώρα μας τείνει προς το 6% -το πρώτο επτάμηνο του 2021 είχε ανέλθει στο 5,54%. Η ηλεκτροκίνηση όμως, δεν έρχεται μόνη της.

Παράλληλα με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, προωθούνται δεκάδες υπηρεσίες φόρτισης από τους κατασκευαστές, για τις οποίες απαιτούνται τεράστιες επενδύσεις τόσο σε εξοπλισμό, όσο και σε λογισμικό. Ταυτόχρονα αλλάζει και η ιδιοκτησία των αυτοκινήτων, με τις υπηρεσίες διαμοιρασμού και κοινής χρήσης του να απαιτούν και αυτές νέες επενδύσεις σε λογισμικό, αλλά και οχήματα κατά κύριο λόγο.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!