WRC-Ράλι Βελγίου: Kοντά στη νίκη ο Νεβίλ (pics & vids)

Πάνος Σεϊτανίδης
WRC-Ράλι Βελγίου: Kοντά στη νίκη ο Νεβίλ (pics & vids)
Η Hyundai Motorsport είναι μία ανάσα από το να επιστρέψει στις νίκες σε ράλι του παγκοσμίου πρωταθλήματος

Ένα αποφασιστικό βήμα προς την κατάκτηση της νίκης στο Ράλι Υπρ Βελγίου βρίσκεται ο Τιερί Νεβίλ, που έκλεισε το δεύτερο σκέλος με προβάδισμα 10.1 δευτερολέπτων! Τον πλαισιώνει ο Κρεγκ Μπριν, με τη Hyundai Motorsport να είναι μία ανάσα από την επιστροφή στις επιτυχίες.

O Βέλγος δεν έχει γευτεί ακόμα φέτος την χαρά της νίκης, αν και οι πέντε παρουσίες στο βάθρο στα πρώτα επτά ράλι του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος, τον κρατούν ακόμα στο παιχνίδι διεκδίκησης του τίτλου. Ή τουλάχιστον αυτό θα ισχύει εφόσον μετατρέψει την έως τώρα κυριαρχία του στον εντός έδρας αγώνα, σε νίκη!

Thierry Neuville

Team orders

Δεν είναι φαινόμενο αποκλειστικά της Formula 1, team orders υπάρχουν σε όλους τους θεσμούς του μηχανοκίνητου αθλητισμού και εφαρμόζονται με γνώμονα το ομαδικό κι όχι το ατομικό συμφέρον. Καθώς λοιπόν ο Νεβίλ πρέπει να ροκανίσει όσο μεγαλύτερο μέρος μπορεί από τη διαφορά των 52 πόντων από την κορυφή της βαθμολογίας και τον Σεμπαστιέν Οζιέ, ο Μπριν που ξεκίνησε την ημέρα φουριόζος, έλαβε εντολή να πάψει να πιέζει τον Βέλγο.

Πράγμα λογικό αν αναλογιστεί κανείς πόσα ράλι έχει χάσει φέτος η Hyundai, παρότι μέχρι ένα σημείο οι οδηγοί της είχαν ξεκάθαρα το πάνω χέρι έναντι του ανταγωνισμού. Έτσι, το φινάλε του σκέλους βρήκε τα i20 Coupe WRC στο 1-2, με τα Toyota Yaris σε απόσταση ασφαλείας.

Από το ξεκίνημα της ημέρας είναι δύο κι όχι τρεις οι οδηγοί της Κορεάτικης ομάδας που μάχονται στην κορυφή. Ο Οτ Τάνακ πάρκαρε στην άκρη του δρόμου για να αλλάξει ένα κλαταρισμένο ελαστικό και έπεσε έκτος.

Zero σε σχηματισμό

Για μία ακόμα ημέρα, σαν ιαπωνικά μαχητικά που πετούν σε σχηματισμό, τα Yaris WRC κινούνται με μικρή (χρονική) απόσταση μεταξύ τους. Μόλις 4.3 δευτερόλεπτα χωρίζουν τους Έλφυν Έβανς, Κάλε Ροβάνπερα και Σεμπαστιέν Οζιέ, με τους τρεις τους να αλλάζουν ενίοτε θέσεις.

Πράγμα που αναμένεται να συμβεί και την Κυριακή, με τον επτά φορές παγκόσμιο πρωταθλητή να αναμένεται να προβιβαστεί για να πλησιάσει ακόμα περισσότερο τον τίτλο. Πάντως και οι τρεις, είναι μισό και βάλε λεπτό μακριά από τον Μπριν άρα δύσκολα θα αλλάξει κάτι σε ότι αφορά στην κορυφή.

Sebastien Ogier

Παράπλευρες απώλειες

Από την εξίσωση λείπει το τέταρτο Yaris που δοκιμαζόταν στους στενούς και γρήγορους ασφαλτοστρωμένους δρόμους του Βελγίου. Ο λόγος για τον Τακαμότο Κατσούτα που είχε εξ αρχής μείνει αρκετά πίσω από το… σμήνος και τελικά συνετρίβη.

Στη δεύτερη ειδική διαδρομή της ημέρας, ο Ιάπωνας συνάντησε ένα σαμαράκι σε μία γρήγορη αριστερή στροφή, αυτό αποσταθεροποίησε το Yaris του και η συνέχεια ήταν σχεδόν εφιαλτική. Ευτυχώς, ο Κατσούτα και ο συνοδηγός του, Κίτον Ουίλιαμς, βγήκαν από τα συντρίμμια δίχως γρατζουνιά.

Ίδια μοίρα, με λιγότερο επεισοδιακό τρόπο, είχε και ο Γάλλος Πιερ-Λουί Λουμπέ της Hyundai. Το i20 Coupe WRC κατέληξε σε ένα χαντάκι και δεν υπήρχε τρόπος να επιστρέψει στο δρόμο.

Μπορείτε να δείτε τα δύο ατυχήματα, στο παρακάτω video…

Στη κατηγορία WRC-2, o Όλιβερ Σόλμπεργκ διατηρεί τα ηνία, παρότι έβγαλε το μεγαλύτερο κομμάτι του σκέλους δίχως ενεργητική υποβοήθηση στο Hyundai του! Δείτε τα highlights της κατηγορίας στο video που ακολουθεί…

Η τάξη πραγμάτων

Κάπως έτσι ολοκληρώθηκε η δεύτερη από τις τρεις ημέρες δράσης σε αυτό το κομβικό για τη συνέχεια του πρωταθλήματος ράλι.

Αναλυτικά η κατάταξη:

1. Νεβίλ, Hyundai i20 2:06:18.8sec
2. Μπριν, Hyundai i20 +10.1sec
3. Έβανς, Toyota Yaris +42.4sec
4. Ροβάνπερα, Toyota Yaris +45.7sec
5. Οζιέ, Toyota Yaris +46.7sec
6. Τάνακ, Hyundai i20 +3:55.2sec

Το τελευταίο σκέλος του Ράλι Βελγίου είναι και το μικρότερο. Τα πληρώματα θα ταξιδέψουν 300 χιλιόμετρα ανατολικά, με τέσσερις ειδικές διαδρομές (δύο επαναλαμβανόμενες) να αποτελούν το μενού της ημέρας. Απλώνονται σε 40.52 αγωνιστικά χιλιόμετρα, με τις ειδικές διαδρομές να περιλαμβάνουν κομμάτια της θρυλικής πίστας της Formula 1 στο Σπα!

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!