Ferrari - Red Bull Vs Μercedes - Renault για τους κινητήρες του 2025

Κώστας Παστρίμας
Ferrari - Red Bull Vs Μercedes - Renault για τους κινητήρες του 2025
Οι συζητήσεις για τον επόμενο κινητήρα της Formula 1 δεν έχουν φέρει ακόμα συμφωνία ανάμεσα στους κατασκευαστές

Οι κανονισμοί για τους κινητήρες της Formula 1 πρόκειται να αλλάξουν το 2025 αλλά η τελική μορφή των κινητήριων μονάδων δεν έχει ακόμα ξεκαθαρίσει. Στις συζητήσεις που πραγματοποιούνται, και που οργανώνονται από τη FIA και τη διοίκηση της Formula 1, συμμετέχουν οι τωρινοί κατασκευαστές κινητήρων (Mercedes, Ferrari, Renault, Red Bull, που στο εξής θα κατασκευάζει τους δικούς της κινητήρες) και εκπρόσωποι των Audi και Porsche. Ωστόσο, δεν έχει επιτευχθεί ακόμα συμφωνία, όπως αναφέρει στο ρεπορτάζ του ο έμπειρος ανταποκριτής του γερμανικού περιοδικού Auto Motor und Sport, Μίκαελ Σμιντ.

Ανάμεσα στους κατασκευαστές υπάρχουν διαφορετικές απόψεις για την κατεύθυνση που πρέπει να πάρει η Formula 1 στο μέλλον στον τομέα των κινητήριων. Η μεγαλύτερη διαφωνία αφορά το αν και πόση από την παρούσα τεχνολογία θα μεταφερθεί στις νέες μονάδες ισχύος, και στη συζήτηση βασικό ρόλο έχει ο αριθμός των κυλίνδρων. Επίσης, μεγάλη συζήτηση προκαλεί το ενδεχόμενο να γίνεται ανάκτηση ενέργειας και από τον εμπρός άξονα (προς το παρόν γίνεται μόνο από τον πίσω) και το ενδεχόμενο τετρακίνησης. Επίσης, έχει προταθεί η αύξηση της ηλεκτρικής ενέργειας από τα 120 στα 400 kW.

Το μοναδικό κοινό πεδίο είναι σαφές: οι νέοι κινητήρες θα είναι υβριδικοί και θα καταναλώνουν περιβαλλοντικά ουδέτερα καύσιμα. Όλα τα υπόλοιπα είναι προς συζήτηση.

Τέσσερις ή έξι κύλινδροι;

Με δεδομένο ότι οι ομάδες ενδέχεται να λειτουργούν με προϋπολογισμούς που θα είναι 100 εκατ. δολάρια (ή ακόμα λιγότερο), το κόστος εξέλιξης και παραγωγής κινητήρων έρχεται στο προσκήνιο. Εδώ υπάρχουν δύο βασικά «στρατόπεδα». Στη μία πλευρά είναι οι Mercedes και Renault, που θέλουν να μεταφερθεί όσο γίνεται περισσότερη τεχνολογία για λόγους κόστους. Θέλουν να παραμείνουν οι V6 κινητήρες εσωτερικής καύσης, αν και διαφωνούν στο θέμα της ανάκτησης ενέργειας από τον εμπρός άξονα. Η Mercedes είναι ανοιχτή στο ενδεχόμενο αλλά η Renault θεωρεί ότι κάτι τέτοιο θα απαιτήσει πολύ μεγάλες αλλαγές στα μονοθέσια, μεγαλύτερο βάρος και φυσικά μεγαλύτερο κόστος.

Στην άλλη μεριά βρίσκονται οι Ferrari και Red Bull. Οι Ιταλοί δεν μένουν προσκολλημένοι στον V6, όπως έκαναν πριν από χρόνια όταν συζητιόταν η προηγούμενη μεγάλη αλλαγή στους κινητήρες, και με το σκεπτικό στο πόση τεχνολογία μπορεί να μεταφερθεί στα αυτοκίνητα δρόμου υποστηρίζουν τις ριζικές αλλαγές, δεν τους πειράζει αν ο κινητήρας έχει μόνο τέσσερις κυλίνδρους. Η Red Bull πιστεύει ότι είναι αδύνατον να μειωθεί το κόστος με την παρούσα αρχιτεκτονική. Υποστηρίζει επίσης ότι δεν υπάρχει λόγος να αυξηθεί η απόδοση του ηλεκτροκινητήρα, λέγοντας ότι μία μόνο MGU-K (γεννήτρια κινητικής ενέργειας) είναι αρκετή και η απόδοσή της δεν έχει μεγάλη σημασία.

Πρόβλημα είναι και οι νέοι κατασκευαστές

Όπως είναι αναμενόμενο, οι κατασκευαστές που ενδιαφέρονται να εισέλθουν στη Formula 1 επιθυμούν ριζική αλλαγή των κανονισμών, για να ξεκινήσουν όλοι από την ίδια αφετηρία και να μην έχουν το μειονέκτημα της ελλιπούς εμπειρίας σε σχέση με τους τωρινούς. Δεν συμφωνούν όλοι με αυτό όμως, όπως π.χ. η Renault. Υπάρχει όμως η δυνατότητα να παραχωρηθούν στους νέους κατασκευαστές κάποιες διευκολύνσεις, όπως μεγαλύτερο όριο στον προϋπολογισμό τους και περισσότερες ώρες δοκιμών.

Στη Μόντσα η τελευταία ευκαιρία

Η επόμενη συνάντηση ανάμεσα στη FIA, στη Formula 1 και στους κατασκευαστές θα πραγματοποιηθεί στο πλαίσιο του GP Ιταλίας στη Μόντσα, γύρω στις 10 Σεπτεμβρίου. Η FIA και η Formula 1 νιώθουν το χρόνο να πιέζει και θέλουν να επέλθει η συμφωνία σε αυτήν τη συνάντηση για να προχωρήσουν τα πράγματα. Αν δεν γίνει αυτό, θα επιχειρήσουν να φέρουν τους κατασκευαστές προ τετελεσμένων με ένα απλό επιχείρημα: η ισχύουσα Συνθήκη Ομόνοιας λήγει το 2025 και για τους κανονισμούς του 2026 δεν χρειάζεται τη συναίνεσή τους.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!