WRC-Ράλι Εσθονίας: Ο 20χρονος Ροβάνπερα «πυροβολεί» (pics & vids)

Πάνος Σεϊτανίδης
WRC-Ράλι Εσθονίας: Ο 20χρονος Ροβάνπερα «πυροβολεί» (pics & vids)
Ο οδηγός της Toyota προηγείται στην κατάταξη μετά την ολοκλήρωση του αγωνιστικού σκέλους της Παρασκευής

Ο Χάρι Ροβάνπερα ήταν άλλοτε ένας από τους αγαπημένους του ελληνικού κοινού όποτε οι «παγκόσμιοι» έρχονταν να οργώσουν τα βουνά μας στο πλαίσιο του Ράλι Ακρόπολις. Δύο δεκαετίες μετά, ο γιος του, Κάλε, είναι αυτός που πρωταγωνιστεί στο WRC.

Είναι μόλις 20 ετών, είναι εργοστασιακός οδηγός της Toyota Gazoo Racing WRT κι αν συνεχίσει το ίδιο βιολί και το Σαββατοκύριακο, είναι πολύ πιθανό να γίνει ο νεότερος νικητής ράλι στην ιστορία του παγκοσμίου πρωταθλήματος!

Πολυβόλο

Ο Φινλανδός αγωνίζεται αυτή την εβδομάδα ουσιαστικά «εντός έδρας». Βλέπετε, είναι πλέον μόνιμος κάτοικος Εσθονίας άρα νιώθει σαν στο σπίτι του αγωνιζόμενος στο ράλι της χώρας της Βαλτικής, που αποτελεί τον έβδομο γύρο της σεζόν του 2021.

Αφού ξεκίνησε με νίκη στην υπέρ-ειδική διαδρομή της Πέμπτης, κέρδισε έξι από τις οκτώ ειδικές διαδρομές της Παρασκευής και έτσι έκλεισε το πρώτο σκέλος του Ράλι Εσθονίας στην κορυφή της κατάταξης!

«Υπάρχουν πολλά άλματα και τα περισσότερα από αυτά είναι απολαυστικά! Ωστόσο σε κάποια από αυτά, καλείσαι να κάνεις πραγματική πτήση και η προσγείωση είναι λίγο επίπονη», είπε ο Ροβάνπερα.

Kalle Rovanpera

Απρόσμενος αντίπαλος

Αυτός που κυνηγάει τον ταλαντούχο Κάλε είναι ένας οδηγός που δεν έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε στις μάχες της κορυφής. Ο λόγος για τον Κρεγκ Μπριν της Hyundai Motorsport. Ο Ιρλανδός που είχε να οδηγήσει το i20 Coupe WRC στο χώμα από την περυσινή επίσκεψη του WRC στην Εσθονία, μπορεί να πήρε μόνο μία ειδική διαδρομή αλλά ήταν σταθερά, μία ανάσα πίσω από τον Ροβάνπερα. Έτσι, η διαφορά τους παραμένει στα μόλις 8.5 δευτερόλεπτα!

«Είναι μικρή η διαφορά. Σχεδόν μηδαμινή. Ο Κρεγκ κάνει πολύ καλούς χρόνους, θα έχουμε λοιπόν μεγάλη μάχη», παραδέχθηκε ο Ροβάνπερα.

Ακολουθούν οι καλύτερες στιγμές του απογευματινού loop...

Οι συνήθεις ύποπτοι

Όσο για τους διεκδικητές του τίτλου, βρίσκονται ακόμα μακριά από τη μάχη της κορυφής – σχεδόν στο λεπτό. Τρίτος είναι ο Τιερί Νεβίλ της Hyundai, παρά το κλαταρισμένο πίσω αριστερά ελαστικό που του έκοψε τη φόρα ενώ τέταρτος ο Σεμπαστιέν Οζιέ της Toyota. Ο παγκόσμιος πρωταθλητής δεν είχε προβλήματα, είχε όμως ως πρωτοπόρος της βαθμολογίας το βαρύ έργο να βγαίνει πρώτος στις ειδικές διαδρομές.

Όσο για τον teammate του Γάλλου στη Toyota, τον Έλφιν Έβανς, τους ακολουθεί αν και έχασε χρόνο χάνοντας δύο φορές το δρόμο.

Elfyn Evans

Τα θύματα του «πολέμου»

Το σκέλος της Παρασκευής είχε τρεις σημαντικές εγκαταλείψεις. Με αυτή του Οτ Τάνακ προφανώς να ξεχωρίζει αφού ήταν ο νικητής του περυσινού αγώνα και φυσικά, ο τοπικός ήρωας!

Ο Εσθονός ξεκίνησε δυναμικά τη μέρα, πήρε τα ηνία στη γενική κατάταξη αλλά η χαρά του δεν κράτησε πολύ. Ένα κλατάρισμα στην ΕΔ3 κι άλλα δύο μετά από έξοδο στην ΕΔ4, τον έβγαλαν νοκ άουτ αφού στο i20 κουβαλούσε μόνο μία ρεζέρβα.

Δείτε τις άτυχες στιγμές του παγκόσμιου πρωταθλητή του 2019, στο video που ακολουθεί...

Ο Τακαμότο Κατσούτα δεν είχε πρόβλημα με τα δικά του ελαστικά αλλά ο Ιάπωνας αναγκάστηκε να εγκαταλείψει όταν μία ανώμαλη προσγείωση σε ένα από τα πολλά άλματα, είχε ως αποτέλεσμα τον τραυματισμό στην πλάτη του συνοδηγού του, Νταν Μπάριτ.

Ίδια μοίρα και για τον Γκους Γκρίνσμιθ, αυτός λόγω προβλημάτων στον κινητήρα του Ford Fiesta WRC της M-Sport.

Αναλυτικά η κατάταξη:
1. Ροβάνπερα, Toyota Yaris 1hr 06min 54.4sec
2. Μπριν, Hyundai i20 +8.5sec
3. Νεβίλ, Hyundai i20 +53.4sec
4. Οζιέ, Toyota Yaris +59.4sec
5. Έβανς, Toyota Yaris +1min 15.1sec
6. Σούνινεν, Ford Fiesta +3min 14.9sec

Teemu Suninen

Το Σκέλος του Σαββάτου περιλαμβάνει 9 ειδικές διαδρομές, που απλώνονται σε 132.18 αγωνιστικά χιλιόμετρα!

Φωτογραφίες: RedBullContenPool.com

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!