Τα δύο φετινά πρόσωπα της Ferrari

Τα δύο φετινά πρόσωπα της Ferrari
Η Ferrari έχει βελτιωθεί αρκετά φέτος αλλά αλλάζει πρόσωπο από τις κατατακτήριες στον αγώνα

Η αγωνιστική άνοδος αποτελεί ένα μεγάλο χαρακτηριστικό της Ferrari στη φετινή χρονιά. Η απόδοση της SF21 δίνει τη δυνατότητα στους Σάρλ Λεκλέρ και Κάρλος Σάινθ να διεκδικούν σημαντικά καλύτερα αποτελέσματα από πέρυσι. Ο κινητήρας είναι επίσης σημαντικά βελτιωμένος σε σύγκριση με το 2020, όπου η Ferrari είχε το πιο αδύναμο σύνολο από τους τέσσερις κατασκευαστές.

Οι αλλαγές στο εσωτερικό της ομάδες με τον επικεφαλής, Ματία Μπινότο, να κινεί τα νήματα στο εργοστάσιο, έχει φέρει αποτελέσματα. Η συνεργασία των μηχανικών με τα ανώτερα στελέχη και τους οδηγούς είναι αρμονική, βελτιώνοντας το κλίμα. Η ψυχολογία παίζει τεράστιο ρόλο στη Formula 1 και στη Ferrari βλέπουμε την έντονη βελτίωσή της. Επιπρόσθετα βλέπουμε πως η συνεργασία ανάμεσα στους δύο οδηγούς της είναι ιδιαίτερα αρμονική, κάτι που τη βοηθά να κάνει το επόμενο βήμα βελτίωσης. Βλέπουμε όμως ότι η Ferrari παρουσίάζει φέτος δύο διαφορετικά πρόσωπα.

Η δύναμη στις κατατακτήριες

Αναμφίβολα το μεγάλο όπλο της ομάδας αποτελούν οι κατατακτήριες δοκιμές. Το φαινόμενο αυτό αποτελεί δυνατό σημείο της ομάδας από το 2020. Η ομάδα μπορεί να αντλήσει το μέγιστο από το μονοθέσιο σε ένα γύρο, εκμεταλλευόμενη τα ελαστικά. Με το στήσιμο που επιλέγουν οι μηχανικοί, έρχονται γρήγορα στην κατάλληλη θερμοκρασία και αυτό δίνει επιπλέον ταχύτητα.

Οι δύο pole position του Λεκλέρ δεν είναι καθόλου τυχαίο αποτέλεσμα. Σε συνδυασμό με τις βελτιώσεις στην SF21, έχουν έρθει σε πίστες όπου η επίτευξη ενός ιδανικού γύρου βασίζεται ιδιαίτερα στο πώς διαχειρίζεται το μονοθέσιο τα ελαστικά του. Σε όλους τους φετινούς αγώνες υπήρχε μια Ferrari μέσα στην πρώτη 5άδα της εκκίνησης.

Ferrari F1

Ο Κάρλος Σάινθ, σε πρόσφατη συνέντευξη του στο BBC, τόνισε μάλιστα πως ο νέος του teammate, Σάρλ Λεκλέρ, είναι ο καλύτερος οδηγός στον ένα γύρο στη F1. «Αν θέλεις να δοκιμάσεις τη ταχύτητα σου στις κατατακτήριες, πρέπει να αγωνιστείς απέναντι στον Σάρλ. Είναι ο καλύτερος στις κατατακτήριες στο φετινό grid της F1. Είναι ένα από τα μεγαλύτερα ταλέντα που έχω δει. Δεν είναι μόνο η ταχύτητά του, αλλά και η δουλειά που κάνει μέσα στην ομάδα. Δεν υπάρχει καλύτερος από αυτόν στον ένα γύρο με μονοθέσιο F1».

Τα λόγια του Σάινθ αντικατοπτρίζουν τη ταχύτητα της Ferrari στον ένα γύρο και το πώς ο Λεκλέρ συμβάλλει στο έργο αυτό. Μάλιστα το 2019 ο Μονεγάσκος πήρε τις περισσότερες pole position στη σεζόν με 7 συνολικά. Όμως η Scuderia έχει και το αδύναμο σημείο της.

Η αχίλλειος πτέρνα

Το μεγάλο πρόβλημα της Ferrari στο 2021 αποτελεί ο ρυθμός αγώνα. Παρά τη ταχύτητα που έχει στις κατατακτήριες, ο αγώνας δεν είναι τόσο δυνατός έως τώρα. Αυτό αποδείχθηκε και στο GP Αζερμπαϊτζάν όπου ο Λεκλέρ ξεκίνησε από την pole position και τερμάτισε 4ος, πίσω από την Alpha Tauri του Pierre Gasly. Το φαινόμενο αυτό , μάλιστα, παρατηρείται από πέρυσι. Τα αίτια τα για αυτό ποικίλουν.

Ferrari F1

Το στήσιμο του μονοθεσίου είναι το πρώτο μέρος που θα κοιτάξουμε. Η SF21 είναι έτσι σχεδιασμένη που φέρνει τα ελαστικά γρήγορα σε παράθυρο λειτουργίας, αλλά αυτό σημαίνει πως στον αγώνα μπορεί να υπάρξει έντονη υπερθέρμανση, που οδηγεί σε παραπάνω φθορά, ιδιαίτερα με γεμάτο ρεζερβουάρ. Ουσιαστικά, το πλεονέκτημα στις κατατακτήριες γυρνάει μπούμερανγκ στον αγώνα.

Αυτό το είδαμε σε πολλούς αγώνες φέτος, όπου η φθορά επηρέασε το ρυθμό των οδηγών της. Σχετικά με τα ελαστικά, αποτελεί χαρακτηριστικό της φετινής Ferrari ότι λειτουργεί καλύτερα με τις πιο σκληρές γόμες ελαστικών στην γκάμα της Pirelli. Μετά το GP Αζερμπαϊτζάν, ο επικεφαλής της Ferrari, Ματία Μπινότο, δήλωσε πως η SF21 «δυσκολεύεται ιδιαίτερα στον ακάθαρτο αέρα». Αυτό σημαίνει πως όταν ακολουθεί ένα προπορευόμενο μονοθέσιο, ο οδηγός δεν μπορεί να αντλήσει το πλήρες δυναμικό. Αυτό οφείλεται στην αεροδυναμική φιλοσοφία της SF21 και στον τρόπο με τον οποίο παράγει την κάθετη δύναμη.

Ένας ακόμα παράγοντας, που έχει εντοπίσει ο οδηγός της McLaren Λάντο Νόρις, είναι το γεγονός πως η Ferrari κάνει λάθη στον αγώνα. «Η Ferrari είναι πολύ δυνατή το Σάββατο στις κατατακτήριες. Όμως στους αγώνες δυσκολεύονται πολύ σε σύγκριση με εμάς και κάνουν αρκετά λάθη. Το μονοθέσιο τους είναι καλύτερο στις κατατακτήριες απ’ ότι στον αγώνα».

Ferrari F1

Στο GP Γαλλίας η Ferrari ετοιμάζεται για ακόμα μια μονομαχία, έχοντας περάσει στη 3η θέση της βαθμολογίας Κατασκευαστών, μπροστά από τη McLaren. Για τον αγώνα στο Πολ Ρικάρ ετοιμάζει δύο διαφορετικές προσεγγίσεις φέρνοντας δύο διαφορετικές εμπρός αεροτομές: μία που παράγει μεγαλύτερη κάθετη δύναμη, και μαζί έχει μεγαλύτερη αντίσταση στον αέρα, και μία που παράγει μικρότερη κάθετη δύναμη.

Μην χάσετε όλη τη δράση της F1 στο Gazzetta, όπως επίσης τα live των κατατακτηρίων και του αγώνα.

Image credit: Ferrari

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!